Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

URSA Romania: ''Piata constructiilor are nevoie de mai multa educatie in ceea ce priveste eficienta energetica a cladirilor''

URSA Romania ''Piata constructiilor are nevoie de mai multa educatie in ceea ce priveste eficienta energetica

Compania URSA România a înregistrat la 9 luni o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, evoluţie similară cu cea înregistrată anul trecut.

 

“Pe zona izolației din vată minerală de sticlă piața a scăzut cu 3-4% față de anul trecut, iar estimările făcute de noi în septembrie arată că e încă în scădere” declară Sorin Pană, director comercial URSA România.

 

Pe parcursul celor 9 luni trecute din 2014, piaţa de izolaţii a fost una extrem de ezitantă. “În prima parte a lui 2014 s-a văzut o creștere de două cifre, dar a venit un aprilie foarte slab. Una din explicaţiile plauzibile este că revânzătorii merg exclusiv pe achiziţionarea de vată în promoţii, când îşi fac stocuri, iar vânzarea se face pe aceleaşi criterii”, precizează Sorin Pană.

 

“Din experienţa noastră și din păcate pentru consumatorul final, constructorul alege deseori produse neconforme pentru izolarea pereților sau a acoperișurilor, doar pe criteriul preţ. Am întâlnit deseori  constructori ce răspund la întrebarea ≪ce izolație folosiți?≫  cu expresia ≪le pun 10 centimetri de vată galbenă, să vadă că-i izolație!≫ – adaptarea perfectă a clasicului ≪merge și așa≫  explică Sorin Pană.

 

Deşi URSA şi alţi jucători deţin în portofoliu produse specifice pentru toate tipurile de aplicații, din experienșa și statisticile vânzărilor aflăm că se foloseşte același tip de material de izolație pentru orice aplicație și anume, “cea mai ieftină soluţie existentă”. Asta înseamnă o izolare neconformă în pereți şi acoperișuri și o lipsă totală de izolație fonică la pardoseli. Situaţia se răsfrânge în cele mai multe cazuri asupra consumatorului care plăteşte mult mai mult la întreţinere, iar gradul său de confort este implicit mai mic.

 

”Vedem că piaţa acoperișurilor creşte, dar cea a materialelor izolante, nu. Fenomenul este totuşi explicabil deoarece un acoperiș îl cumperi pentru că îți trebuie ceva deasupra capului, în timp ce despre izolarea casei, deşi se fac eforturi de comunicare, puţini reuşesc să controleze procesul de achiziţie până la capăt. Însă noi ca producători avem și responsabilitatea de a informa clienții referitor la eficiența energetică dar și la economiile făcute în bugetul familiei. La sfârșitul lanțului de consum, cu cât ai casa mai bine izolată, cu atât ai mai puțină nevoie de gaze sau de alte surse de încâlzire. Asta înseamnă mai puțini copaci tăiați pentru lemne de foc sau mai puțină dependență de resurse de import. E o greșeală de strategie a întregului segment de piață şi chiar a autorităţilor publice. S-a făcut prea puțin în această direcție de educare a consumatorului final însă nu este timpul pierdut” precizează Sorin Pană.

 

Ce ştiu romanii despre consumul de vată de sticlă pentru izolaţii

Din studiile de piaţă ale Ursa reiese că doar 1-2 procente din beneficiarii finali sunt interesați de ce tip de vată minerală cumpără, care este grosimea izolației și care este calitatea produsului folosit.

 

Pentru 150 mp de acoperiș prețul mediu pentru o izolație cu vată de sticlă de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de cca. 4000 de RON. Iar dacă se folosește un material de calitate basic, la aceeași grosime, pentru aceeași suprafață, prețul poate ajunge la aproximativ 3000 RON. Din păcate, greșeala pe care o fac cei mai mulți beneficiari este că nu folosesc grosimea recomandată de minim 30 cm la izolațiile acoperișurilor, dimensiunea cea mai întâlnită fiind de 15 cm sau chiar mai puțin. Diferența de preț se va regăsi în scurt timp la facturile de încălzire.

 

Producătorii de acoperișuri ar trebui să promoveze un sistem complet pentru acoperiș care să fie alcătuit din tablă și izolație. O izolație corectă la acoperiș elimină complet pierderile de căldură și asigură izolația fonică necesară. ”Avem cazuri  în care s-au folosit 40 cm de vată minerală de calitate premium la izolarea acoperișului, fapt ce a condus la o izolare fonică excelentă și la economii uriașe la încălzire. Pe de altă parte, peste 95% din proprietarii de case pierd anual peste 2700 de lei din cauza izolării ineficiente a acoperișului. Aceștia sunt banii pe care mulți români îi plătesc în plus pe combustibil pentru încălzire și pe curent electric pentru răcire în timpul verii. Iar dacă luăm în calcul că o casă este locuită cel puțin 30 de ani, atunci pierderile se ridică la peste 80.000 de lei” explică Sorin Pană.

 

Despre URSA

URSA România este subsidiara companiei  internaționale cu același nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internațional URALITA. În România URSA este prezentă cu produsele sale de 20 de ani, comercializând două branduri de vată minerală URSA Glasswool și vata minerală URSA Terra, fabricate în Slovenia. URSA România S.R.L. activează pe piață din anul 2003.

 

Date de contact:

Adresa: Blvd. Ficusului, nr. 14, 077190, sector 1, Bucuresti,

Telefon: 021 269 06 63

Fax: 021 269 06 64

Email: assistance.romania@uralita.com

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
URSA ROMANIA
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.