Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Sfaturi și recomandări pentru a performa online

Optimizarea SEO crește în complexitate. Competiția e tot mai acerbă. E nevoie de atenție, timp și investiții mai mari decât în trecut pentru a obține rezultate. Trebuie să valorificați SEO: ceilalți urmăresc aceiași potențiali clienți.
Sfaturi și recomandări pentru a performa online

 

SEO nu se referă doar la clasamente. Este un proces dinamic pentru obținerea traficului potrivit, într-un mod potrivit și în locul potrivit. Să știm cum să ne clasăm în condiții competitive, ceea ce va fi și mai dificil în 2021. În cele ce urmează, vom învăța o formulă care vă va oferi rezultate mult mai rapide în acest mediu digital ultra-competitiv.

Știm că nu avem timp, astfel vom împărți formula în 4 pași, care vă vor ajuta în 2021:

 

 

Google Ranking - pasul 1: Atrageți clienții înainte ca aceștia să fie gata să cumpere!

 

Cele mai scumpe cuvinte cheie sunt acelea care reprezintă nevoia și intenția cumpărătorului. Acest aspect va fi întotdeauna important. Nu doar din punct de vedere SEO, ci chiar și din punct de vedere al plății pe click.

Trebuie să urmariți mereu aceste cuvinte cheie valoroase, indiferent cât timp durează asta, cu răbdare, deoarece așa-zisele minuni costă zeci sau sute de mii de euro pe an!

Oamenii cercetează, se informează și se documentează înainte de a cumpăra! Dacă puteți ajunge la consumator la începutul călătoriei, îi puteți obține clickurile (și achizițiile) pentru bani puțini sau deloc. Iar acest lucru îl puteți realiza oferind potențialilor clienți informațiile pe care le caută, scriind și publicând conținut excelent. E adevărat, asta înseamnă timp consumat și muncă, dar ajută la construirea unui brand prosper. Calea ușoară, cea a conținutului rapid și slab, va avea ca rezultat doar o pierdere de timp, energie și resurse.


Pentru a crește clasamentul SEO, pentru a câștiga trafic și/sau potențiali clienți, trebuie să aveți conținut excelent, de calitate.

Despre ce rezultate se pot obține în online, cum obținem traficul potrivit, într-un mod potrivit, am povestit într-un alt articol, ce poate fi citit aici.

 

Atenție la conținutul duplicat (duplicate content)!

Ce este conținutul duplicat? Este acel conținut care apare pe internet în mai multe locuri, locul fiind definit ca o locație cu adresă unică a site-ului web (URL). Așadar, dacă același conținut apare la mai multe adrese web, aveți conținut duplicat. Deși nu este o penalizare tehnică, conținutul duplicat poate avea uneori un impact asupra clasamentelor motoarelor de căutare. Atunci când există mai multe piese de conținut, așa cum le numește Google, în mai multe locații de pe internet, poate fi dificil pentru motoarele de căutare să decidă ce versiune este mai relevantă pentru o anumită interogare de căutare.


În cele mai multe cazuri, proprietarii de site-uri web nu creează intenționat conținut duplicat. Dar asta nu înseamnă că acesta nu există. De fapt, după unele estimări, până la 29% din web este de fapt conținut duplicat!

Indiferent de tipul de site pe care îl dețineți, de conținut, de business sau de hobby personal, este important să realizați totul corect. Este posibil ca unele dintre articolele create să nu genereze o vânzare imediat, dar studiile arată că, dacă scrieți conținut valoros cu privire la soluțiile pe care le oferiți, mulți dintre cititori vor reveni în câteva săptămâni și vor cumpăra. Acesta este modul în care majoritatea specialiștilor în marketing de conținut generează vânzări.

 

 

Google Ranking - pasul 2: Land & Expand!

 

Marea majoritate se concentrează pe clasamentul pentru termeni noi. Dar există o problemă, este greu să obții poziție bună în clasament pentru termeni noi. Chiar dacă SEO are un ROI (Return of Investment) imens, este o strategie care necesită timp și răbdare. În general, în acest domeniu al materialelor de construcții și al serviciilor de execuție și proiectare, prin conținutul pe care îl oferiți se pot acoperi foarte multe aspecte cu privire la soluțiile pe care doriți să le promovați.


Nevoile consumatorilor sunt nenumărate. De exemplu:
•    Puteți realiza articole prin care să explicați cum se rezolvă anumite probleme concrete cu produsul ori serviciul dumneavoastră;
•    Puteți realiza articole prin care să ajutați consumatorul să înțeleagă calitatea produselor ori a serviciilor dumneavoastră;
•    Puteți realiza articole prin care sa ajutați consumatorul să înțeleagă cum poate obține o durată de viață mai lungă pentru achiziția realizată;
•    Puteți explica ce înseamnă o întreținere optimă sau un montaj corect;
•    Puteți arăta care sunt principalele repere relevante în alegerea unui produs sau a unui serviciu pe aria dumneavoastră de expertiză.

În paginile urmatoare vă invităm să analizați câteva exemple de conținut de calitate:
https://www.spatiulconstruit.ro  >>  ghiduri de proiectare si constructii

 

Regula este una și este simplă: să veniți cu adevărat în sprijinul potențialilor dumneavoastră clienți!

 

 

Google Ranking - pasul 3: construiți un brand, o comunitate!

 

Google a început să pună mai mult accent pe brand. Cu alte cuvinte, dacă aveți un brand puternic, vă veți clasa mai repede. Cu cât obțineți o notorietate mai mare și mai puternică, aptă să genereze mai multe căutari de brand (branded search), cu atât veți obține o valoare mai bună în online. De exemplu: produsul sau serviciul X cu denumirea comerciala Y sau brandul Z.

Cu alte cuvinte, dacă vreți să reușiți în online pe termen lung, trebuie să construiți un brand. Pe măsură ce brandul dumneavoastră crește, traficul și volumul de căutare vor crește și ele. Cam așa:

 

Crestere trafic
 
Din păcate, nu există un nicio metodă rapidă care să crească exploziv notorietatea brandului. Există, totuși, o formulă care funcționează atât pentru mărcile personale, cât și pentru cele corporative.

 

Care este formula?

Mulți vă vor sfătui să creați un blog, să participati la conferințe, să rulați reclame pe rețelele de socializare, video sau TV; dar nimic din toate acestea nu reprezintă ingredientul exclusiv pentru a construi un brand care să genereze fidelitate, deoarece toți ceilalți fac deja aceleași lucruri (sau măcar încearcă). Iată câteva recomandări:

 

A. Ajutați-i cu adevărat pe oameni!

Ajutorul real oferit consumatorului, fără a urmări vânzarea imediată, este un lucru rar întâlnit. Iată un exemplu de ajutor real: unul dintre partenerii noștri care oferă soluții pentru hidroizolare mi-a comunicat recent că, ori de câte ori apare o nevoie sau o întrebare cu privire la soluțiile de hidoizolare corectă și eficientă în cadrul unei construcții, putem apela la el pentru sfaturi și recomandări. Chiar dacă firma sa poate acoperi doar 2-3 județe din România, a spus că ajută cu drag orice consumator, din orice colț al țării, fără să aiba pretenția unei vânzări.


Ajutați-i pe oameni cu adevărat: câte persoane acordă din timpul lor pentru a răspunde comunității? Poate un 5%? De exemplu, eu personal răspund de ani de zile la întrebările și comentariile de pe forum. Iar în momentul în care nu cunoaștem răspunsul sau nu putem oferi o părere avizată, apelăm la furnizorii sau specialiștii cu care am devenit prieteni, pentru un sfat pertinent, și întotdeauna cu dorința de a ajuta.


De fiecare fiecare dată când un nou partener ne solicită ajutorul în vederea unei promovări eficiente, alocăm în primul rând timpul necesar pentru o analiză clară a portofoliului de produse și soluții al acestuia. Ulterior, sunt necesare încă 1-2 ore de dicuție telefonică asistată online pe SpatiulConstruit.ro pentru ca noul partener să-și formeze o imagine completă cu privire la ce putem realiza împreună. 


Nu, nu vindem întotdeauna. Nu acesta este scopul principal. Au fost cazuri în care, pur și simplu, nu am închis vânzarea pentru că noul partener nu era pregătit, nu avea suficiente informații, documentații, ilustrații etc.


Din perspectiva vânzărilor, nu am câștigat nimic pe moment, însă, dacă gândim corect, am câștigat un nou consumator de informație, care poate face o achiziție de la unul dintre furnizorii prezenți pe portal. Astfel, ne-am îndeplinit misiunea, ajutând atât consumatorul, cât și furnizorul. Secretul stă în faptul că încercăm în primul rând să oferim soluțiile de care au nevoie exact celor care au nevoie. Acest lucru a ajutat întotdeauna să construim o legătură strânsă cu cei care alcătuiesc comunitatea noastră, nu simple relații furnizor - beneficiar sau publicație - vizitator.   


Important este să construim o comunitate!


Și, dacă vă întrebați de ce am ales să lucrăm astfel, este pentru că atunci când eram tineri și începători, am întâlnit oameni care ne-au ajutat. Iar după mai bine de 2 decenii, fără să analizăm în ce măsură s-a întors ceva înapoi în urma diferitelor acțiuni de ajutor, feedback-ul a venit singur, atât din partea audienței și a consumatorilor, cât și din partea partenerilor, a specialiștilor, a furnizorilor și a tuturor celor cu care, pe parcursul anilor, am reușit să dezvoltăm colaborări. Pentru că, de fiecare dată când am întâlnit o situație, au existat arhitecți, ingineri, specialiști în cadrul companiilor partenere care oferă din timpul lor pentru a ajuta. Pentru că, înainte de orice business, suntem oameni.


Încercam să transmitem prin activitatea noastră acest spirit de a ajuta comunitatea și industria din care facem parte. Doar așa vom avea un spațiu construit de calitate în România.

 

B. Content, content, content

Știm cu toții că foarte mulți au acum un blog sau un vlog. În lume, există astazi peste 600 de milioane de bloguri, din peste 1,7 miliarde de site-uri web. Și peste 2,5 miliarde de postări pe blog sunt publicate în fiecare an în toată lumea. Aproximativ 70 de milioane de postări noi sunt publicate în fiecare lună pe blogurile WordPress, împreună cu aproximativ 77 de milioane de comentarii noi. (2021, WordPress)


Companiile fac din ce in ce mai multe bloguri
85% dintre marketeri sunt B2C și 91% dintre marketeri B2B (2018, Content Marketing Institute). 55% dintre companii consideră crearea de conținut ca una dintre prioritățile lor de marketing de top, iar 47% spun că promovarea conținutului este o altă prioritate. 96% dintre companii se așteaptă ca bugetele lor de marketing de conținut să crească sau să rămână aceleași și 46% au avut bugete de marketing de conținut mai mari. 57% dintre specialiștii în marketing intenționează să-și sporească acțiunile de conținut în mod special în viitorul apropiat. 66% dintre comercianții B2C afirmă că marketingul de conținut al companiei lor are mai mult succes decât acum un an și doar 5% spun că are mai puțin succes acum. (Content Marketing Institute)
 
Iată factorii care au contribuit la succesul lor, conform studiilor realizate:
- strategia de conținut (dezvoltare sau ajustare) - 75% dintre marketerii B2C și 72% dintre marketerii B2B.
- crearea de conținut (de înaltă calitate, mai eficient) - 72% din B2C, 78% din B2B.
- distribuirea conținutului (direcționare mai bună, identificarea a ceea ce funcționează) - 53% din B2C, 50% din B2B.
- petrecerea a mai mult timp pentru marketingul de conținut - 47% din B2C, 46% din B2B.
- marketingul de conținut a devenit o prioritate mai mare - 46% din B2C, 49% din B2B.

- măsurarea conținutului (capacitate mai bună de a genera rezultate) - 39% din B2C, 35% din B2B.


Articolele de aproximativ 2.000 de cuvinte și peste obțin cele mai bune rezultate. Lungimea medie a unei pagini care se clasează pe primele poziții în Google este de 1.447 de cuvinte (2020, Backlinko). Peste 50% dintre cei care scriu articole de peste 2.000 de cuvinte raportează că au obținut rezultate mai bune, în timp ce doar 10% dintre cei care scriu articole sub 500 de cuvinte spun că obțin rezultate bune.


 Majoritatea articolelor au mai puțin de 1.000 de cuvinte, dar cele de peste 1.000 de cuvinte primesc în mod constant mai multe distribuiri pe retelele sociale și mai multe linkuri decât articolele scurte. Toate acestea reflectă faptul că 70% dintre creatorii de conținut afirmă că prioritizează acum calitatea conținutului, și nu cantitatea.


Conținutul trăiește pentru totdeauna (și este disponibil gratuit tuturor!). Așa depășiti concurența și construiți un brand.

 

C. Crearea de conținut video

Dacă a existat un câștigător în 2020, probabil că a fost video. Cu toată lumea online permanent, videoclipul a devenit mai important ca niciodată pentru marketing și comunicare.


Videoclipul este aici pentru a rămâne. Chiar și Mark Zuckerberg crede că videoclipul este un element critic al viitorului nostru. Volumul, deja mare, de conținut video online crește exponențial, așa cum demonstrează urmatoarele statistici:

- 81% dintre companii utilizează video ca instrument de marketing - în creștere de la 63% în ultimul an (Hubspot).

- 6 din 10 persoane ar prefera să se uite la videoclipuri online decât la televizor (Google).
- consumul video mobil crește cu 100% în fiecare an (Insivia).
- 78% dintre oameni urmăresc videoclipuri online în fiecare săptămână și 55% vizionează videoclipuri online în fiecare zi (HubSpot).
- utilizatorii vizionează peste 1 miliard de ore de videoclip în fiecare zi pe YouTube (YouTube).
- 75% dintre toate redările video sunt pe dispozitive mobile (eMarketer).

- 72% dintre clienți ar prefera să învețe despre un produs sau serviciu prin intermediul videoclipului (HubSpot).
- oamenii sunt de 1,5 ori mai predispuși să vizioneze videoclipuri pe telefoanele lor mobile (Facebook).
- 92% dintre utilizatorii care vizionează videoclipuri pe mobil îl vor distribui altor persoane (Wordstream).
- un milion de minute de videoclip traversează internetul în fiecare secundă (Cisco).

Indiferent ce vindeți, există o concurență, ceea ce înseamnă că va fi din ce în ce mai greu și mai costisitor să ieșiți în evidență.

Așadar, cum ieșiți în evidență? Ce face ca produsul sau serviciul dumneavoastră să fie cea mai bună alegere?

 

Google Ranking - pasul 4: link-building de calitate

Construirea de referințe (link building) este încă foarte importantă. Sigur, Google, Bing, Yandex urmăresc astăzi mult mai mulți alți factori comparativ cu anii precedenți, dar construirea de linkuri de referință încă ajută foarte mult la poziționarea website-ului  dumneavoastră. E mai greu să construiești și să obții referințe decât era pe vremuri. Există sute de milioane de bloguri, chiar peste un miliard dacă luăm în considerare Tumblr, Medium și WordPress.com. Deci, cum obțineți linkuri de calitate?


O recomandare ar fi să folosiți canalele dedicate industriei în care activați, canale de unde puteti obține linkuri de calitate și cu referință organică. Native advertising, dacă folosim limbajul agențiilor media cu privire la acest aspect.

 

SpatiulConstruit.ro - canal de calitate, dedicat industriei de construcții.

 

SpatiulConstruit.ro reprezintă una dintre locațiile de top din România și tot ceea ce realizăm este pentru a crea o punte de legatură și de ajutor între furnizori și consumatori.

 

SpatiulConstruit.ro - centrul de documentare profesionala pentru constructii si arhitectura

 

Obținerea de linkuri de calitate este în continuare foarte importantă, cum important este și de unde obțineti aceste linkuri. De exemplu: valoarea unui link de referință pe un canal general este infimă, comparată cu cea a unui link de referință din cadrul unui canal dedicat, cu un public interesat de domeniu. Este foarte important să obțineti linkuri de calitate de la websiteuri sau portaluri de calitate, care au legatura cu aria dumneavoastră de desfacere, cu industria în care activați, deoarece motoarele de cautare monitorizează inclusiv relația dintre website-ul dumneavoastră și celelalte locații web în care vă publicați materialele.

 


 

Un alt material interesant despre variantele de promovare și investițiile pe care le implică acestea găsiți aici.

 


 

 

Concluzie

 

SEO va fi doar mai greu de acum înainte, Google, Bing si Yandex își vor schimba continuu algoritmul în moduri care nu sunt întotdeauna pe placul nostru. Un lucru este sigur: modul tradițional de a face marketing nu va mai oferi întotdeauna rezultatele așteptate. Așadar, încercați să urmați cei patru pași de mai sus. Sunt metode neconvenționale, dar industria în care activați este tot mai competitivă. Ce alte strategii unice veți utiliza în 2021? 

 


 

Pentru discuții mai aplicate despre performanța Dvs. online, vă stăm cu drag la dispoziție. Ne găsiți aici!



Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva