Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Cea mai mare provocare SEO pentru 2022

Urmărind de mai bine de 14 ani foarte mulți specialiști în digital marketing, îmi doresc să reușim din când în când să venim în sprijinul clienților și partenerilor noștri cu cele mai recente noutăți și recomandări pentru a performa online. De aceea, acum, la final de an, am decis să vă ofer un material care analizează cea mai importantă recomandare cu privire la performanța SEO în 2022.
Cea mai mare provocare SEO pentru 2022

Optimizarea SEO nu este deloc o idee nouă, ea există de ceva vreme. SEO a existat chiar înainte de apariția Google, în 1998, deoarece Google nu a fost primul motor de căutare. În prezent, cu experiența a două decenii de internet și căutări pe web, intenția motoarelor de căutare de a identifica și servi cele mai relevante rezultate pentru fiecare interogare este binecunoscută. Așadar, după permanentele îmbunătățiri de algoritm, care credeți că va fi cea mai mare provocare în 2022? Backlink-uri, on page SEO, social media? Ei bine, despre acest lucru vom povesti în acest material. Și despre cum putem performa în 2022.

 

Revenind la întrebarea de adineaori, răspunsul este CONȚINUTUL (“content”). Conținutul va fi cea mai mare provocare în 2022!

 

Dar acum se naște o altă întrebare: ce fel de conținut este potrivit? Căci s-a observat că, de multe ori, chiar și conținutul scris în jurul unor cuvinte cheie care generează un volum mare de căutări nu funcționează foarte bine, chiar dacă aveți un site web bine optimizat și cu autoritate ridicată.

 

Iată un exemplu general, care nu are legătură cu industria în care activăm. Termenul asigurare rca este căutat de aproximativ 12.000 de ori în medie pe lună în România.

cautare_rca


Căte rezultate concurează pentru această căutare? Răspunsul este: peste 600.000 de rezultate!

rezultate_cautare_rca

 

Așadar, fiecare căutator are la dispoziție zeci, sute, chiar mii de linkuri de conținut din care să aleagă să citească despre asigurare rca. Pe măsură ce aceste tendințe se păstrează (și asta se va întâmpla în continuare), pentru cei care oferă asigurări (și au interesul de a se promova pe web, acolo unde îi caută lumea), va fi din ce în ce mai greu de înțeles care sunt căutările relevante ce reprezintă o nevoie curentă a consumatorilor. Cum procesul devine mai dificil, și costurile vor fi pe măsură, deoarece, pe de o parte, fiecare va licita un cost per click mai mare pentru a-și asigura o poziționare în primele rezultate, iar de cealaltă parte fiecare va crea din ce în ce mai mult conținut, mai interesant și mai captivant, încercând astfel să-și creeze un avantaj competitiv în fața celorlalți.

 

 Despre standardele de referință, costuri și ratele de conversie în industria de construcții am povestit în materialul de aici >>

 

Toate analizele arată că promovarea devine din ce în ce mai dificilă și mai costisitoare, iar asta se datorează volumului impresionant de căutări (aflat, de altfel, în continuă creștere).

 

Știați că există peste 1 miliard de bloguri în lume la acest moment? Și peste 1,7 miliarde de site-uri web? Așadar, pentru cei circa 7,9 miliarde de oameni câți sunt azi pe lume, avem 1 blog la fiecare 7,9 persoane și 1 website la fiecare 4,6 persoane. Acesta este volumul de conținut online, aflat în continuă expansiune de mai bine de două decenii, de la 1 milion de site-uri web în 1997 la peste 1,7 miliard în 2021.


Analizând în continuare, din perspectiva conținutului de tip editorial, vă pot spune că, în fiecare zi, se publică aproximativ 7,5 milioane de articole. De aici rezultă un volum de circa 2,7 miliarde de articole publicate anual. Pe lângă știrile și noutățile care apar în fiecare domeniu, cele mai multe articole care se scriu sunt materiale de concept, care dezvoltă soluții și rezolvări sau oferă instrucțiuni, fiind în general bine închegate și documentate.

Cu alte cuvinte, fiecare furnizor de produse sau servicii creează conținut în mod continuu. De multe ori – despre același subiect. Ceea ce înseamnă că, pentru Google și pentru consumator, există din ce în ce mai multe opțiuni, iar alegerea celei mai relevante surse pentru o căutare sau o nevoie anume devine problematică.
Și astfel, ajungem din nou la aceeași întrebare, pe care ne-o punem în fiecare an: cum ar trebui să procedăm?

După cum am menționat mai sus, marea problemă pentru SEO în 2022 va fi conținutul, deoarece pentru majoritatea cuvintelor cheie există mai mult conținut decât căutari (adică, decât interes). Iar această abundență de conținut impune motoarelor de căutare algoritmi și reguli complicate în încercarea de a decela cele mai relevante rezultate.

Ajunși aici, ne vom întreba din nou – ca în fiecare an, de altfel: mai funcționează optimizarea SEO? Desigur!  Încă funcționează. Dacă nu ar fi așa, nu s-ar mai crea atât de multe bloguri sau site-uri și nici nu s-ar mai scrie atât de mult conținut. Funcționează, dar devine din ce în ce mai competitiv: mult mai competitiv decât a fost vreodată .

Care este, atunci, soluția? Crearea de conținut cu adevarat de calitate – pe asta trebuie să vă concentrați. Conținut care să ajute cu adevarat consumatorul. Conținut care să vină realmente în sprijinul potențialilor dumneavoastră clienți. Conținut care să explice cele mai frecvente situații de utilizare sau interacțiune cu produsele sau serviciile dumneavoastră.

Vreau să spun că trebuie să creați ceva diferit. Aprofundarea nu este suficientă. Adăugarea de videoclipuri, imagini sau secvențe audio într-un material scris nu va face mereu diferența. Nici apelul la statistici și cifre nu aduce mereu un avantaj.

Știți însă ce face o mare diferență? Prezentarea unei perspective unice! Un punct de vedere original și singular, pe care numai furnizorul – părintele – produselor și serviciilor dumneavoastră îl poate oferi.

Dar cum ați putea să priviți un subiect altfel decât îl privesc ceilalți? Cum să vă diferențiați, cum să vă detașați de plutonul de texte publicate online? E simplu, dar și dificil totodată: valorificați experiența personală! Observațiile îndelungate și practica constantă într-un domeniu transformă pe oricine într-un rezervor de cunoștinte, acumulate din experiența personală sau din experiențele mai bune sau mai proaste ale altora, iar aceste cunoștințe sunt o comoară ce poate da unicitate conținutului, făcându-l să iasă în evidență ca o nestemată între pietre calpe.

Am să argumentez cu ce am mai la îndemână: exemplul personal. Eu, de pildă, scriu doar despre marketing și extensia sa online. După 14 ani de marketing și promovare exclusiv pentru industria de construcții, cred că mi-am format o viziune și o experiență ce poate fi utilă clienților și partenerilor noștri. De asemenea, și SpatiulConstruit.ro, platforma de documentare online pentru construcții, arhitectură și amenajări pe care am construit-o în toți acești ani, aduce cu adevărat o altă perspectivă decât majoritatea canalelor generale de promovare, una mai utilă și mai orientată către nevoile domeniului.

La fel se întâmplă în cazul fiecărui furnizor de produse sau servicii, în orice industrie. Fiecare are o experiență proprie, o perspectivă unică! Iar dacă nu puteți sau nu doriți să scrieți chiar dumneavoastră, este în regulă: serviciul de creație se poate externaliza. Să țineți cont doar de acest singur lucru: un scriitor pur și simplu nu este neapărat un scriitor bun. O pană nu este de ajuns… Un scriitor bun este acela care reușește să infiltreze în substanța textului său experiențe de primă mână din domeniul vizat, fie că e vorba de o industrie, de știință, de artă sau pur și simplu de literatură, de poezie. Doar așa se poate crea conținut unic și care iese în evidență.

Restul sunt, cum spunea Eminescu, “cuvinte goale / ce din coadă au să sune”. Căci “e uşor a scrie versuri / când nimic nu ai a spune

Concluzie: dacă vă doriți să performați în online și în 2022, luați cu adevărat în considerare crearea de conținut unic, care să încorporeze expertiza și experiențele companiei, ale produselor și serviciilor pe care le oferiți. Foarte probabil că imediat vă vine în minte următoarea întrebare:  ok, realizăm conținut original și consistent, dar ce facem ulterior cu tot acest conținut?

Cea mai bună variantă este să-l distribuiți în publicații online notabile, atingând astfel două obiective importante: pe de o parte conținutul dumneavoastră ajunge la consumatorii cărora le este dedicat și, pe de altă parte, obțineți obțineți link-uri de referință calitative. Despre acest subiect am scris aici: Backlink-uri bune versus backlink-uri proaste. Importanța lor pentru succesul unui site


Această abordare va face diferența!

 Dacă mai aveți timp, las aici link către o exemplificare de conținut unic pe care vă invităm să-l citiți, sperând să vă placă și să vă fie de ajutor >>


Nu mă înțelegeți greșit: va trebui totuși să scrieți în continuare conținut care răspunde temelor de interes pentru oameni, altfel nu veți putea ține pasul din punct de vedere SEO. Dar trebuie să acordați atenție acelor elemente unice care dau consistență și valoare oricărui conținut.

 

Noi, la SpatiulConstruit.ro, rămânem în continuare la dispoziția celor care vor să livreze calitate!

 

 Alte articole interesante aici >>

 


Completați formularul de mai jos. Consultanţii noştri vă vor contacta pentru a vă explica ce putem face pentru Dvs.

Nume:
Telefon:
Adresa web:
Firma:
Email:
Mesaj:

 


Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.