Fotoliul "original" arata mai bine decat "copia" romaneasca de la BNAB.

Discuţie pornită la articolul:
Fotoliul "original" arata mai bine decat "copia" romaneasca de la BNAB.
Ha! Stie cineva cine a prezentat acest scaun in expozitia de la BNAB? Ca sa stim si noi cine ne sunt creativii...
Mie personal imi place mult varianta de la BNAB, are un aer rustic. Lemnul invechit cu variatii de culoare se potriveste cu materialul alb curat- nu pare a fi nici vechi, nici nou si lucrul asta il face sa fie interesant si nu comun sau subred cum ne-am putea grabi sa spunem. Varianta originala arata bine dar prea "fara cusur" dupa parerea mea. Depinde de gusturile fiecaruia si bineinteles de locul unde va fi asezat. Oricum este "construit" cu ajutorul lemnului recuperat si pentru asta eu zic ca realizatorul merita o bila alba :)
Ideea este alta si anume: a cui a fost de fapt ideea? Nu poti sa vii cu creatii in care inspiratia merge pana la reproducere si sa pretinzi ca esti original. Eu vreau sa stiu daca in aceasta expozitie cineva si-a atribuit designul acestui obiect fara a mentiona "sursa" si, daca da, cum se numeste aceasta persoana. Daca nu vrea nimeni sa-mi raspunda, nu-i bai, o sa merg eu sa vizitez expozitia si o sa aflu!
Si de fapt am si aflat... Google face minuni! Ceea ce este expus la BNAB este un proiect studentesc realizat in coordonarea Dorinei Onescu-Tarbujaru, dupa cum se poate usor deduce din panourile publicate si pe site-ul bnab.ro si atasate si mai jos (obiectul despre care discutam este in panoul 2). M-as opri aici cu comentariile desi... ar fi multe de spus despre incurajarea creativitatii si a originalitatii in mediul academic si despre cum combatem (deja) obisnuinta copiatului. Totusi, as avea o sugestie catre redactia Spatiulconstruit: in articolul de mai sus, poate ar fi mai bine sa atribuiti lucrarile studentilor care le-au realizat si nu profesorului care i-a supravegheat si care are doar meritul de a nu le fi cerut sa-si puna propria imaginatie la lucru!
Buna ziua, la sugestia dv. am scos numele doamnei arhitect care nu are decat vina de a fi coordonat un grup de studenti. Altfel, eu una nu cred ca in acest caz e importanta copierea ideilor, pentru ca este vorba in primul rand de reciclare si, de asemenea, este vorba de o Expozitie, adica ceva care reprezinta in mod oficial o sursa de inspiratie si pentru altii. Alte valize, alte picioare, alte lemne, au luat acelasi drum creativ... Indiferent cine a pornit si cum. Pe de alta parte, nu uitati ca pana si articolul nostru sugereaza altor persoane, cititori obisnuiti, nu sa copieze, ci sa se inspire din aceste modele pentru a-si face, DACA POT, astfel de lucruri. Vi se pare interesanta aceasta perspectiva? Haideti sa impartasim unii cu altii lucruri, sa ne sprijinim cu idei unii pe altii. Si multumim pentru documentare. Ce ziceti. v-ati apuca la randul dv. sa incercati ceva asemanator sau nu ati face asta de frica sa nu copiati? Ca principiu, e mai bine sa copiezi o idee (dar asta inseamna sa muncesti totusi cu lipici, clei, cuie, tapiterie si tot felul de alte lucruri care implica efort manual, zile in sir...) sau e mai bine sa stai pe banca si sa spargi seminte daca tot nu esti in stare sa faci ceva total original? Va respectam opinia, sunt multe de discutat intr-adevar despre copiatul ideilor si sunt masuri de luat de la caz la caz... Numai bine si va mai asteptam pe aici!
Lucru în România