Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

PAVAJE: Un business pe plus

PAVAJE: Un business pe plus

Producatorul de sisteme de dale si borduri Elis Pavaje din Alba-Iulia, detinut de familia Gota, a ajuns la investitii totale de 15 mil. euro in dezvoltarea businessului in ultimii 19 ani si are in plan extinderea unitatilor de productie daca piata o va cere. Compania si-a extins anul acesta portofoliul de produse care i-a permis sa fie pe plus in primele sase luni.

 

Unul dintre putinele sectoare ale constructiilor care vor reveni pe plus anul acesta este cel al pavajelor si dalelor din beton, datorita majorarii vanzarilor de produse industriale, pe fondul cresterii investitiilor realizate cu fonduri europene in infrastructura.

"Analiza facuta pe primul semestru al anului a aratat ca volumele cele mai mari s-au inregistrat pe produsele industriale: pavaje industriale, borduri si rigole.
Avand in vedere ca investitiile anul acesta sunt in mare parte pe proiectele de infrastructura, pe lucrarile publice cu fonduri europene sau guvernamentale, pe lucrari industriale private (deschideri de noi lanturi de magazine) era de asteptat ca aceste produse sa fie mai bine vandute", spune Emil Elisiu Gota, directorul general al Elis Pavaje.
În acest context, dar si datorita extinderii portofoliului de produse noi, compania si-a bugetat o crestere de 10-15% a businessului in 2010 fata de anul precedent, pana la 66-70 de milioane de lei (15,7-16,6 mil milioane de euro).
Majorarea cifrei de afaceri s-a resimtit si in primul semestru, cand vanzarile companiei au crescut cu 10% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. "Cresterea se datoreaza atat produselor noi introduse in acest an pe piata - dale de terasa, noi modele de rigole si blocheti, cat si cresterii propriu-zise a pietei de profil fata de anul 2009", explica Gota.

Cat costa pavarea unei curti. Vanzarile com­paniei sunt indreptate in primul rand catre dezvoltatorii imobiliari si antreprenori cu proiecte industriale si de infrastructura, care genereaza 70% din vanzari, restul de 30% fiind indreptat catre persoane fizice.
Costul mediu pentru amenajarea unei curti interioare se ridica la circa 100 lei/mp (23 euro/mp), pret care include atat produsele folosite, cat si manopera - pregatirea terenului si montarea propriu-zisa a pavelelor si dupa caz, a bordurilor. Pretul poate varia insa in functie de modelele de pavele alese si culori.

 

Cele mai vandute culori in primul semestru au fost gri si rosu, aceasta tendinta fiind explicata prin pretul mai accesibil al acestor culori fata de restul paletei. "O alta explicatie pentru preferinta consumatorilor pentru culoarea gri poate fi si avantajul pe care aceasta o ofera, fiind una neutra, de a se asorta mai usor cu restul elementelor - culoarea fatadei, culoarea invelitorii etc".

Investitii de 15 mil. euro. Elis Pavaje, companie infiintata in 1991, a investit pana in prezent in dezvoltarea activitatii circa 15 milioane de euro, suma care cuprinde achizitia de utilaje de productie, hale, terenuri, sedii de birouri, flota de masini si utilaje de montaj. Compania este unul dintre putinii producatori de pe piata care asigura si servicii de montaj, avand o echipa de 150 de oameni angajati doar pentru acest lucru, din totalul de 350 de salariati ai Elis Pavaje.

Compania are o capacitate de productie de 8.000 mp/zi in cele doua unitati de productie din Petresti (Alba) si Stoenesti (Prahova). Compania produce de la pavaje rezidentiale, dale pentru terase, pavaje industriale si borduri pana la rigole, boltari, jardiniere si blocheti. Elis Pavaje a patruns anul acesta si pe segmentul de blocheti ((blocuri modulare pentru ziduri de sprijin din pamant armat) si ia in calcul ca in urmatorii ani sa investeasca in extinderea productiei. "Nu este exclusa o investitie in majorarea productiei pe termen mediu daca piata o cere. Aceasta decizie insa va fi luata la momentul respectiv", afirma Gota.

Extindere pe blocheTi. Compania si-a bugetat vanzari de 1 milion de euro in 2010 din vanzarea de blocheti, echivalentul a 6% din business, dupa ce a investit circa 200.000 de euro in prima capacitate de productie de acest gen de pe piata locala.

Investitia include achizitia licentei pentru blocheti de la compania americana Keystone si achizitia unui utilaj automat de splitare (despicare controlata) a blochetilor la fabrica existenta din localitatea Petresti (judetul Alba).
"Am ales sa intram pe productia de blocheti in momentul in care am identificat o necesitate reala pentru acest tip de produse, folosit in special pentru proiectele de infrastructura".
Principalii competitori ai companiei sunt Semmelrock, care face parte din grupul austriac Wienerberger, Elpreco Craiova (parte a grupului irlandez CRH) sau Symmetrica din Suceava.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
ELIS PAVAJE
Lucru în România