Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Metoda ideală de promovare pentru firmele din industria de construcții și amenajări în era digitală

Experții în digital și influențatorii de top pe web recomandă “content marketingul” ca fiind cea mai bună metodă de promovare online.
Metoda ideală de promovare pentru firmele din industria de construcții și amenajări în era digitală

Desigur că sunt multe alte reguli și cerințe ale mediului online pentru a obține atenția dorită din partea audienței și a potențialilor clienți . Despre ce înseamnă o promvoare online eficientă și ce costuri implică am discutat în cadrul unui alt articol, pe care îl puteți accesa prin click pe linkul de mai sus sau AICI.


Revenind la content marketing și la direcția în care merge trendul, specialiștii pe care îi urmăresc cu plăcere și entuziasm spun că lucrurile s-au schimbat drastic în marketingul digital: astăzi, cerința de a fi competitiv este mai puternică decât oricând, iar acest lucru generează costuri mult mai mari față de anii precedenți. Ceea ce, odată, era doar puțin mai mult decât un termen de “buzzword” pentru cei din online este acum pilonul central al marketingului modern din întreaga lume.

În ciuda faptului că este o metodă sigură și dovedită de a ajunge în atenția potențialilor clienți, de a obține credibilitate și de a mări potențialul și vânzările, sunt încă mulți care nu se pot abține să spună că, de fapt, content marketingul nu funcționează.

Păcat și rușine ! În realitate, aceștia sunt cei care nu au reușit să înțeleagă fenomenul și să folosească în mod optim oportunitățile pe care le oferă.


Da, content marketingul implică noi resurse umane, specialiști cu cunoștințe tehnice (dacă ne raportăm la industria de construcții), oameni de marketing și PR, capabili să creeze un conținut accesibil ca limbaj și în același timp valoros ca informație, care să vină cu adevărat în sprijinul consumatorului. Dar astea sunt regulile jocului și, în fiecare an, majoritatea companiilor de succes pompează miliarde în crearea de conținut.

După cum putem observa în graficul următor, în cadrul companiilor mici și mijlocii există o creștere semnificativă a echipelor însărcinate cu crearea de conținut. În medie, companiile mici și mijlocii au astăzi cel puțin 2 angajați cu normă întreagă care se ocupă de crearea de conținut. Și asta pentru că au înțeles că marketingul de conținut chiar funcționează, fără a face un efort real, dar trebuie luat în serios dacă vrei să crești rapid.

 

Cati angajati full-time sunt dedicati content marketingului

 

Dacă am trage o concluzie din cifrele de mai sus, am spune așa: aveți nevoie să vă construiți o echipă de marketing!

 

 

Deși Google are, în fiecare an, reguli diferite și optimizări de algoritmi, întotdeauna susține conținutul valoros. Iar această tendință pare că nu se va opri curând.

 

Ce procent de trafic organic genereaza continutul

 

 

 

SEO devine, de asemenea, mai competitiv și mai scump, deoarece există din ce în ce mai multe website-uri ce creează conținut. De exemplu, numai utilizatorii Wordpress publică în fiecare zi peste 2.000.000 de postări. Dar nu avem de ales: trebuie să facem același lucru dacă vrem să ținem pasul !
Așadar, astăzi, în anul de grație 2019, a devenit destul de dificil să "ieși în față". Dificil, dar obligatoriu, dacă dorim să avem succes !


În fiecare zi, se realizează peste 3,5 miliarde de căutări numai pe Google, fără a pune la socoteală celelalte motoare de căutare populare precum Bing, Yahoo, Ask.com, Aol, Baidu, Wolframalpha, DuckDuckGo, InternetArchive, Yandex.

În această competiție a poziționării în primele rezultate, care este argumentul decisiv? Este designul? Sau este scrisul? Sau poate linkurile? Da, da și da: toate acestea la un loc și încă multe altele în plus.

 

 

Dacă în februarie 2009 existau la nivel global doar 215.000.000 de domenii…

 

Numar total website-uri in 2009, cf. Netcraft

 

 

… în februarie 2019 au fost înregistrate peste 1.477.000.000 de domenii.

 

Numar total de website-uri, in 2019, cf. Netcraft

 

 

Potrivit specialiștilor, SEO este "procesul ce influentează  vizibilitatea unui site web sau a unei pagini web într-un rezultat organic al motorului de căutare".

 


Bine, să traducem asta în română…
SEO (Search Engine Optimization) este procesul de optimizare a conținutului dvs. online, astfel încât un motor de căutare să-l arate în primele rezultate la căutările organice pentru anumite cuvinte cheie.

 

 

Când e vorba de SEO, există 3 elemente importante:
   |    furnizorul de produse sau servicii (deținătorul website-ului)
   |    motorul de căutare
   |    persoana care caută, potențialul client (consumatorul)

Dacă aveți un articol despre cum se prepară lasagna vegană, este firesc să vă doriți ca motorul de căutare să afișeze articolul dvs. ca rezultat de top pentru oricine caută expresia "lasagna vegană".


Așadar, SEO și content marketingul lucrează împreună și, astfel, revenim la subiectul principal: ce importanță are conținutul pe web și ce facem cu conținutul pentru a obține rezultate.

 

O urmare firească a efervescenței de creare de conținut pe web o reprezintă apariția a ceea ce experții în marketing online denumesc “hub de conținut”. Cum sună asta pentru cineva care a lucrat intens pentru a obține o prezență online notabilă? Acum, după ce ați investit mult pentru a crea propriul conținut valoros, vine trendul și vă impune să lucrați cu hub-urile de conținut? Da, dar acest lucru ar trebui să vă bucure! Pentru că un hub de conținut reprezintă un magnet media foarte important, pe care îl puteți pune să lucreze și în favoarea dvs!

 

 

 

Ce este un hub de conținut?


Dacă veți căuta expresia "hub de conținut", încercând să găsiți o definiție relevantă, s-ar putea să deveniți confuz destul de repede. Termenul este interpretat în multe feluri și capătă multe nuanțe, în funcție de context și de autor.


Totuși, există o definiție general valabilă, pe care experții o folosesc, atât pentru relevanța sa, cât și pentru abordarea dovedită :
Un hub de conținut este o destinație în care consumatorii (specialiști sau beneficiari finali) găsesc orice tip de conținut legat de un subiect anume, fie el general (de pildă un întreg domeniu de activitate) sau specific.


Pe piața de construcții, instalații, amenajări și arhitectură din România, SpatiulConstruit.ro are o vechime de 20 de ani și reprezintă un relevant hub de conținut în mediul online românesc. Din 1998 și până acum, ne-am numit, pe rând, bancă de informații, portal, centru de resurse, comunitate… în fond, toți acești termeni acoperă aceeași definiție de mai sus și desemnează același lucru pe care, azi, experții în digital îl denumesc “hub de conținut”.


S-ar putea să vă întrebați… și totuși, acest pompos “hub de conținut” nu este tot un site web? Sau este este un blog? Ar putea fi. Cu toate acestea, un hub de conținut este în general un website mai mare, precum SpatiulConstruit.ro, care are câteva sute de mii de pagini, un agregator de conținut care colectează resurse online multiple, oferind consumatorilor posibilitatea de a găsi, într-un singur loc, toate informațiile necesare pe un anumit subiect. SpatiulConstruit.ro, de pildă, oferă informații și detalii complete despre materiale de construcții. proiectare, servicii de execuție, finisaje sau orice alt subiect legat de industria de construcții.

 

 

 

6 beneficii ale hub-urilor de conținut

 

O afacere durabilă nu se poate crea fără să ajungeți (și fără să vă mențineți) în atenția consumatorului. Iar astăzi, cel mai accesibil mediu de comunicare cu clienții este mediul online. De aceea, e bine să vă întrebați: este mediul online centrul dvs. principal de conectare cu piața?


Prezența într-un hub de conținut cu autoritate și resurse valoroase este cel mai bun pariu pentru crearea unui magnet media digital, care sa atragă consumatorii către conținutul dvs.

1. Autoritatea
Cumpărătorii online își pun încrederea în website-urile cu autoritate din mediul online. Publicarea consecventă a conținutului demn de încredere este calea ideala și se numără printre cele mai importante beneficii oferite de un hub de conținut.


2. Vizibilitate și trafic
Motoarele de căutare indexează miliarde de pagini și sunt foarte bune la determinarea calității conținutului existent.  Dacă doriți vizibilitate, este nevoie sa fiți prezent într-un hub de conținut și de asemenea să aveți conținut de calitate.


3. Angajament
Site-ul dvs. poate fi ultra-magnetic, dar asta nu înseamnă neapărat că e și de succes. Site-urile mari nu fac doar generare de trafic: ele inspiră consumatorul și creează angajament. Hub-urile de conținut încurajează implicarea (cum ar fi citirea, partajarea, înscrierea, încercarea, cumpărarea, participarea, recomandarea etc.) mai mult decât o poate face o pagină de vânzări, oricât de meșteșugit făcută ar fi.


4. Control
Rețelele sociale, marketplace-urile, regulile motoarelor de căutare sunt mereu în schimbare, iar schimbările nu sunt întotdeauna benefice pentru cei care se bazează pe acestea pentru distribuirea conținutului. Traficul într-un hub de conținut este mult mai important, deoarece Dvs. controlați experiența și o puteți adapta la nevoie. Obiectivele dvs. sunt pe primul loc!


5. Leaduri
Hub-urile de conținut vă permit să atrageți clienți potențiali și să generați cereri către echipa de vânzări. Când vizitatorii găsesc valoare în informațiile pe care le oferiți, vor petrece mai mult timp cu conținutul dvs, iar asta vă permite să creați oportunități progresive, să obțineți profiluri de comportament și să implemetați apeluri de acțiune contextuală.


6. Perspective de marketing
Hub-ul de conținut vă poate oferi rapoarte de analiză dedicate ariei dvs. de interes. Datele primite constituie informații valoroase pentru echipa dvs. De creare de conținut: așa puteți înțelege repede ce anume îi satisface pe utilizatori și ce nu. Profitați de acest instrument: îmbunătățind informațiile oferite, deveniți un editor mai bun.

 

 

 

Un mix media mai atrăgător !

 

Hub-ul poate fi 100% bazat pe conținut, dar, datorită faptului că oferă date și formate diverse, agregate din multiple surse, ridică nivelul general al informației, oferind satisfacție unui volum mai mare de consumatori.


Un hub de conținut este o vitrină primitoare și flexibilă, în care puteți publica ce vă place sau ce considerați că este important. Mix-ul media poate include documentații, certificări,  video - audio, infografice, diapozitive, articole, lucrări sau alte lucruri de interes pentru publicul dvs. țintă.
Dvs. Publicați, iar hub-ul centralizează, oferind utilizatorilor informațiile exact atunci când au nevoie de ele, într-o experiență mai interactivă și mai valoroasă.

Conținutul poate fi:
   |    conținut creat cu resurse interne,
   |    conținut de la companii sau alte surse media pe care le considerați credibile, cu autoritate,
   |    conținut publicat pe hub și promovat în rețelele sociale, pentru a genera vizibilitate și interes,
   |    conținut generat de utilizatori, de clienți sau de parteneri,
   |    ofertele dvs. comerciale, campanii de reduceri sau promoții pe care le dezvoltați în fiecare an.

Stabiliți obiectivele:
Împreună cu oamenii dvs. de marketing și vânzări, stabiliți-vă un obiectiv principal. Prioritizați obiectivele secundare și documentați-le. De asemenea, evaluați obiectivele de marketing de conținut, pentru a clarifica:
   |    Abordarea dvs. în crearea de conținut
   |    Cui îi este destinat conținutul
   |    Modul în care conținutul va satisface nevoia consumatorului

În fiecare zi, mii de companii se alătură paradei de marketing de conținut global. Majoritatea au înțeles că, dacă publică în mod constant conținut valoros, oamenii vor dori să citească, să privească, să asculte și să înțeleagă, iar în final cei mai mulți vor încerca și produsul.

 

 

Consumatorii de conținut cresc rata de conversie


Când o persoană citește conținutul dvs, informațiile oferite construiesc incredere și contribuie la conversie.

Rata de conversie din vizitator in client

 

 

Graficul de mai sus arată clar că cei care se documentează și vă citesc conținutul au cu 74% mai multe șanse să vă devină clienți, în comparație cu cei care nu găsesc conținut de calitate la căutările pe web.


Dar nu vă așteptați ca oamenii să se convertească imediat ce au citit un material al dvs!

 

 
Numărul mediu de reveniri ale unui utilizator înainte de conversie (altfel spus, înainte de a lua decizia de achiziție) este de 3,15. În funcție de natura produsului și de complexitatea soluției căutate, întregul proces de conversie poate dura de la câteva zile la câteva săptămâni sau chiar luni.

Numarul mediu de vizite inainte ca un vizitator sa devina client

 

 

 

Așadar, în epoca digitală, în care nimic nu rămâne mult timp la fel, există o constantă în marketing, pe care ne putem baza: content marketingul.

Și, ca să înțelegeți mai bine rolul conținutului în marketing, faceți acest exercițiu ingenios, propus de experți: vizualizați conținutul dvs ca un pod, ca o punte. Puntea dintre obiectivele dvs și nevoia consumatorului.

 

 

 

Câteva statistici de content marketing care dovedesc că funcționează:


1.

Content marketingul este eficient și nu costă mult. Comparativ cu programele tradiționale de marketing, content marketingul costă cu 62% mai puțin și generează aproximativ de trei ori mai mulți potențiali clienți.

(DemandMetric.com)


2.

Conținutul generează conversii incredibile. În medie, ratele de conversie sunt de șase ori mai mari pentru mărcile care utilizează marketingul de conținut față de cele care nu-l utilizează, la 2,9% față de 0,5%.

(Grupul Aberdeen)


3.

Cele mai mari branduri din lume realizează că viitorul stă în conținut. Coca-Cola, de exemplu, cheltuie mai mulți bani pe crearea de conținut decât pentru publicitatea tv.

(Contently.com)


4.

75% dintre marketerii de conținut intenționează în prezent să își mărească bugetele pentru a produce conținut mai interactiv în anul următor.

(SnapApp)


5.

Marketerii se îndreaptă către un conținut mai îndelungat, mai aprofundat și mai dedicat. Durata medie a postărilor devine mai lungă, numărul de cuvinte tipice dintr-o postare crescând de la 808 de cuvinte în 2014 la 1.054 de cuvinte în 2016.

(Orbit Media Studios.com)


6.

Concurența în conținut este feroce, dar cei care se ocupă de marketing știu să întâmpine această provocare. Aproape două treimi dintre comercianți (circa  60%) produc cel puțin un conținut nou în fiecare zi.

(EMarketer.com)


7.

Când vine vorba de conținut, mai mult este mai bine. În medie, articolele mai aprofundate generează de 9 ori mai multe leaduri.

(Curata.com)


8.

Este modul în care factorii de decizie preferă să învețe despre companii, marci, produse. 80% dintre directorii și proprietarii de afaceri preferă să primească informații despre o companie prin articole, mai degrabă decât prin anunțuri plătite.

(Stratabeat.com)


9.

88% dintre comercianții B2B din America de Nord utilizează marketingul de conținut ca parte a strategiilor lor digitale mai largi.

(Content Marketing Institute / MarketingProfs)


10.

Cumpărătorii au încredere în conținut. O majoritate covârșitoare a cumpărătorilor de servicii și de produse - 95% - consideră conținutul ca fiind demn de încredere atunci când evaluează o companie și ofertele sale.

(DemandGenReport.com)


11.

Conținutul poate ajuta potențialii clienți în fiecare etapă a călătoriei lor. Aproape jumătate (48%) dintre comercianți sprijină între trei și cinci etape de achiziție ale clienților lor cu conținut specializat.

(LinkedIn Technology Marketing Community)


12.

Conținutul devine crucial pentru procesul de achiziționare. Nouă din zece cumpărători de produse sau servicii B2B declară că conținutul online a avut un impact moderat sau major asupra deciziilor lor de cumpărare.

(Lenati.com)


13.

Conținutul este incredibil de valoros pentru multe organizații. Mai mult de jumătate dintre comercianți (58%) au declarat că "conținutul original" este cel mai important activ digital, mai mult decât activele vizuale, cum ar fi infografice și conținut video.

(socialmediaexaminer.com)

 

14.

Conținutul a devenit vital pentru producția de lead-uri din multe companii. Producția de lead-uri, vânzările și conversia lead-urilor sunt primele trei obiective organizaționale pentru marketingul de conținut, la 85%, 84% și, respectiv, 78%.

(contentmarketinginstitute.com)


15.

Din ce in ce mai multe companii se îndepărtează de publicitatea tradițională în favoarea publicității online și a conținutului.

(Gartner.com)


16.

Conținutul oferă cea mai buna rentabilitate pe termen lung.

(HubSpot)


17.

Conținutul se aliniază perfect cu schimbările în obiceiurile de consum media. Aproape trei sferturi dintre comercianți (72%) consideră că promovarea organică este mult mai eficientă.

(Custom Content Council)

 


Luați în considerare prezența într-un hub de conținut și activitatea frecventă pe acesta, nu numai prin publicarea de conținut original, ci și prin readucerea în atenția publicului a conținuturilor reeditate, actualizate sau îmbunătățite prin interacțiunea cu utilizatorii. SpatiulConstruit.ro vă oferă un pachet unic de servicii de comunicare activă, care vă permit să vă construiți o prezență organică relevantă.

 

 

SpatiuConstruit.ro - cine suntem

 

 

SpatiulConstruit.ro este un hub de informații care a crescut odată cu oamenii, clienții și partenerii cărora le datorează existența. Nu oferim soluții magice, ci sprijin sub forma unui parteneriat pentru dezvoltare bine structurat.

Echipa noastra a început în 1998 sub numele de BICAU.RO, ca portal dedicat arhitecților din România, dezvoltat de către noi în parteneriat cu Universitatea de Arhitectură “Ion Mincu” și OAR București, prin eforturile prof. dr. arh. Marius Smighelschi. În anul 2011, în urma unui proces de rebranding, am devenit SpatiulConstruit.ro, portal dedicat tuturor celor ce au o nevoie sau un interes pentru soluțiile folosite în construcții și amenajări. Considerăm că am reușit să construim un hub de informații unic în România, prin care să oferim suportul necesar partenerilor și colaboratorilor pentru o reală strategie de promovare online.

Astăzi, avem un grad de utilizare de circa 2 milioane de vizite din peste 1200 de localități din România și deservim câteva sute de companii locale sau internaționale, cu scopul de a crea o punte directă de legătură între furnizorii de materiale de construcții, servicii de proiectare sau servicii de execuție. Anual, înregistrăm o medie de 20.000 de cereri de ofertă și aproximativ 200.000 de contacte directe.


Alte subiecte interesante:
  |   Ce inseamnă vizibilitatea organică și cum obțin un clasament bun?
  |   Cum să creezi o campanie de link building de succes chiar și pentru cele mai anoste site-uri
  |   Ce înseamnă content marketing și cum scrii un articol bun pentru content marketing?
  |   Revoluția content marketingului - o transformare pentru firmele și companiile de pretutindeni

 


Află aici ce înseamnă promovare online eficientă  →

 

Desigur că sunt multe alte reguli și cerințe ale mediului online pentru a obține atenția dorită din partea audienței și a potențialilor clienți . Despre ce înseamnă o promvoare online eficientă și ce costuri implică am discutat în cadrul unui alt articol, pe care îl puteți accesa prin click pe linkul de mai sus sau AICI .

Revenind la Content Marketing și  la direcția în care merge trendul, specialiștii pe care îi urmăresc cu plăcere și entuziasm spun că lucrurile s-au schimbat drastic în marketingul digital: astăzi, cerința de a fi competitiv este mai puternică decât oricând, iar acest lucru generează costuri mult mai mari față de anii precedenți.

Ceea ce, odată, era doar puțin mai mult decât un termen de “buzzword” pentru cei din online este acum pilonul central al marketingului modern din întreaga lume.

 

În ciuda faptului că este o metodă sigură și dovedită de a ajunge în atenția potențialilor clienți, de a obține credibilitate și de a mări potențialul și vânzările, sunt încă mulți care nu se pot abține să spună că, de fapt, content marketingul nu funcționează.

 

Păcat și rușine ! În realitate, aceștia sunt niște învinși ai competiției online, care nu au reușit să înțeleagă fenomenul și să folosească în mod optim oportunitățile pe care le oferă.

Da, content marketingul implică noi resurse umane, specialiști cu cunoștințe tehnice (dacă ne raportăm la industria de construcții), oameni de marketing și PR, capabili să creeze un conținut accesibil ca limbaj și în același timp valoros ca informație, care să vină cu adevărat în sprijinul consumatorului. Dar astea sunt regulile jocului și, în fiecare an, majoritatea companiilor de succes pompează miliarde în crearea de conținut.

 

După cum putem observa în graficul următor, în cadrul companiilor mici și mijlocii există o creștere semnificativă a echipelor însărcinate cu crearea de conținut. În medie, companiile mici și mijlocii au astăzi cel puțin 2 angajați cu normă întreagă care se ocupă de crearea de conținut. Și asta pentru că au înțeles că marketingul de conținut chiar funcționează, fără a face un efort real, dar trebuie luat în serios dacă vrei să crești rapid.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva