Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Ce înseamnă content marketing și cum scrii un articol bun pentru content marketing?

Ce inseamna content marketing sau marketingul de continut? Raspunsul vine chiar din denumirea sa: un plan de marketing bazat pe continut (scris, audio si video), cu scopul de a capta si retine atentia unui grup tinta specific de consumatori prin valoarea unor articole, comunicate, studii de caz, seminarii, prezentari video. Dintre toate acestea, probabil cel mai la indemana (pentru oricine detine un computer) este continutul digital.
Ce înseamnă content marketing și cum scrii un articol bun pentru content marketing?

Fie ca ne dorim un continut scris pentru a promova sau pune in valoare serviciile / produsele propriei companii sau ne dorim pur si simplu sa venim in ajutorul clientilor, iata mai jos cateva repere de avut in vedere pentru a scrie un articol bun pentru content marketing.

 

Unul dintre influencerii de top ai domeniului marketingului online, Neil Patel, ne explica pentru inceput cum se face ca 70% dintre companii nu au o strategie de content marketing bine pusa la punct. Ei bine, greseala apare la toti cei care cred ca pentru o campanie buna de content marketing este necesar sa te pricepi la scris sau sa dispui de un buget considerabil. Nu este vorba doar despre asta – surprinzator, dar cei mai multi dintre cititori nici macar nu se vor obosi sa citeasca TOT, ci vor scana articolul cautand ceea ce-i intereseaza de fapt. Deci nu este necesar sa scrii referate sau eseuri.

 

Daca domeniul pentru care scrii este chiar domeniul tau de activitate, ar trebui sa cunosti deja suficiente lucruri; daca nu, atunci poti incepe cu o cercetare a domeniului, suficient de vasta incat sa poti enunta cateva idei despre acesta - cateva, nu multe. Desigur ca poate exista o ezitare inainte de inceput, dar atat timp cat ai o idee, noteaz-o. Vei vedea ca de la o idee se ajunge usor la alta si tot asa - noteaza-le pe toate si abia dupa aceea ocupa-te de editarea informatiei. Nu lasa teama sa iti paralizeze gandurile, continua! Urmeaza structurarea informatiei, adica sa pui deoparte ideile principale ale articolului tau sau subtitlurile.

 

Revenind un pic la cercetarea domeniului despre care vei scrie, acest lucru se leaga strans de altul: ce anume se cauta? Care este informatia de interes pentru consumatori? Te poti folosi aici de rezultatele motoarelor de cautare (Google, Bing,Yandex, DuckDuckGo, Yahoo Search, Baidu, Goo Japan, Seznam, Naver etc.). Folosind motorul de cautare ce iti este mai la indemana, cauta orice despre domeniul de interes si realizeaza o analiza completa. Informatia gasita poate parea coplesitoare la inceput, dar citeste printre randuri si observa titlurile de impact. Vezi cuvintele care se repeta cel mai des si retine-le pentru ca este posibil sa le folosesti si tu.

 

Desi suna putin a lectie de la ora de limba romana, trebuie mentionat ca orice articol / stire / comunicat / etc. e bine sa urmareasca clasica structura de introducere -> cuprins -> incheiere. Lungimea fiecarei parti din structura unui articol depinde, bineinteles, de lungimea acestuia; ca tot veni vorba, nu recomandam articolele foarte lungi, intre 500 si 1000 de cuvinte (mai mult sau mai putin cu 10%) sunt suficiente pentru articolele de content marketing.

 

Un alt element foarte important este publicul catre care te adresezi - pentru cine scrii? Acest lucru te poate ajuta sa gasesti exprimarea potrivita, stilul potrivit de abordare, tonul pe care ar fi bine sa il ai si bineinteles un limbaj comun. Unii vor articole cat mai serioase, la pachet cu formule de politete, altii prefera o abordare mai colocviala si chiar un ton amuzant. Nu exista doar o singura abordare pentru content, dar ideea principala ramane ca informatia trebuie sa fie la obiect, fara detalii inutile. Ori de cate ori vei fi tentat sa detaliezi prea mult in articolul tau, aminteste-ti ca, pana la urma, ti se cere un raspuns la o intrebare, adica la o cautare din mediul online. Este bine ca raspunsul sa fie cat se poate de complet si complex, dar nu neaparat complicat.

 

Imaginile fac si ele diferenta la articolele de content. Iti recomandam sa folosesti cat mai multe imagini in articolele tale, pe care sa le legi de textul redactat. Desigur, uneori poate va fi greu sa gasesti o reprezentare vizuala exacta pentru ceea ce ai scris, dar nu trebuie sa fii nici foarte strict. Un minim de trei fotografii per articol este ok. Ai grija si la rezolutia acestora si incearca, pe cat posibil, sa folosesti doar imagini la o calitate foarte buna (carora sa le mentionezi sursa in cazul in care le-ai preluat din online, pentru a respecta drepturile de autor).

 

Iar, la final, iti spunem despre unul dintre cele mai de impact lucruri din orice articol de content marketing: TITLUL ! Gandeste-te la cum reactionezi atunci cand faci o cautare online - probabil ca vei da click pe titlurile care te indeamna intr-un fel sau altul sau iti raspund la rezolvarea unei probleme. Asadar, un titlu trebuie sa fie suficient de interesant si de ajutor incat cititorul sa isi doreasca sa afle mai multe detalii; ai grija sa nu relevi tot ce este important direct in titlu deoarece partea importanta se afla in cadrul articolului. Scrie titlurile astfel incat ele sa nasca mai multe intrebari (“unde?”,  “cum?”, “cand?”) si exerseaza cat de mult poti pentru fiecare articol.

 

content_writting_banner_180757
content_writting_banner_180757

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva