Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Profitabilitatea Grupului TeraPlast a crescut cu 26% în primul semestru

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o creștere cu 23% a cifrei de afaceri în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Evoluția pozitivă a cifrei de afaceri, de la 338 milioane de lei, la peste 416 milioane de lei, se datorează creșterii prezenței regionale, dezvoltării portofoliului de clienți, precum și extinderii rețelei de distribuție.
Profitabilitatea Grupului TeraPlast a crescut cu 26% în primul semestru
În aceeaşi perioadă, EBITDA a crescut cu 26%, de la peste 28 milioane lei la peste 35 milioane lei, continuând trendul ascendent pe care s-a înscris Grupul în ultimii ani.

"Rezultatele înregistrate în primele șase luni sunt în concordanță cu proiecţiile noastre de continuare a evoluţiei ascendente și a strategiei de îmbunătățire a marjei, asumată încă de anul trecut. Dacă în 2018 ne-am concentrat pe consolidarea business-urilor nou intrate în Grup, anul acesta ne-am propus creștere susţinută, prin extinderea prezenței regionale și dezvoltarea capacităților de producție, în cadrul unui plan ambiţios de investiții", a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Cea mai bună performanță, în primele șase luni ale acestui an, a fost obținută de compania TeraPlast, aceasta înregistrând o creștere de 28% față de primul semestru al anului trecut ca urmare a performanțelor liniei de business Instalații, în contextul evoluției pozitive a proiectelor de infrastructură. Afacerile companiei, au crescut la peste 167 milioane de lei, în timp ce EBITDA a ajuns la peste 15 milioane de lei, cu 37% mai mult față de primul semestru din 2018. La cele 15 milioane de lei se adaugă aproape 1 milion de lei EBITDA realizată de TeraPlast Recycling în trimestrul 2, odată cu transferul acestui business din TeraPlast, timp în care toată producția de PVC reciclat a fost folosită de TeraPlast SA pentru liniile Instalații și Profile de tâmplărie.

Vânzările pe linia de business de țiglă metalică au crescut la peste 105 milioane de lei, față de peste 82 milioane de lei în primele șase luni din 2018. Compania Wetterbest a inaugurat în luna iunie un nou showroom în orașul Brașov, iar lucrările la noua unitate de producție din județul Prahova sunt în plină desfășurare. Noua fabrică va crește capacitatea anuală de producție la peste 10 milioane de metri pătrați de țiglă metalică. Odată cu deschiderea acestei noi unități de producție, compania estimează, de asemenea, și o îmbunătățire a profitabilității.

Panourile sandwich au adus Grupului TeraPlast venituri de peste 130 milioane de lei în primele șase luni, cu 18% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. TeraSteel, care și-a consolidat cota de piață în Balcani cu ajutorul unității de producție din Serbia, mizează pe o creștere a cotei de piață ca urmare a dinamicii sectorului de construcții civile și industriale. Compania și-a propus pentru acest an extinderea prezenţei regionale, prin creșterea rețelei de distribuție în toate țările în care activează.

Fabrica TeraGlass se află într-un proces de reorganizare în acest an. Este vorba de un proiect co-finanțat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 16,6 milioane de lei, la finalul căruia fabrica va beneficia de un flux de lucru complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor din PVC. Producția pe noile linii va începe la începutul anului 2020, iar compania își propune o creștere semnificativă a vânzărilor pentru următorii doi ani atât pe piața externă, cât și pe piața internă.

Grupul TeraPlast are în derulare în acest an investiții de peste 109 de milioane de lei, pentru extinderea capacităților de producție, modernizarea echipamentelor, mentenanță și diversificarea portofoliului de produse. Parte din acestea sunt cofinanțate prin schema de ajutor de stat.
Profitabilitatea Grupului TeraPlast a crescut cu 26% în primul semestru
Profitabilitatea Grupului TeraPlast a crescut cu 26% în primul semestru

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
TeraPlast
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.