Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Partea a III-a a proiectului High Line din New York

Partea a III-a a proiectului High Line din New York

Propunerile de design pentru a III-a etapa si ultima a proiectului High Line au fost prezentate pe 12 martie in cadrul unei intalniri publice menite sa incurajeze reactiile participantilor. Acest ultim segment al parcului, cunoscut si ca depoul de tren si locul unde Joel Steinberg a realizat cele mai elocvente fotografii cu raul Hudson si Empire State Building, se va concentra in jurul Hudson Yards, un proiect cu functini mixte ce se va intinde pe 12mil sqft, intre strazile West 30 si West 34.

 

 

Beneficiind de o noua densitate in lungul acestei sectiuni si de includerea zonei Spur din 10th Avenue, zona cea mai lata din High Line, echipele de priectare James Corner Field Operations si Diller Scofidio + Renfro au impanzit aceasta portiune din parc cu un program complex si noi dotari precum noile banci Peel-up, zone pentru reprezentatii, spatii de joaca pentru copii si un traseu pietonal deasupra peisajului existent.

 

Desi bancile Peel-up mai sunt regasite si in celelalte zone ale parcului, cele propuse acum se vor transforma intr-o noua familie de elemente care sa ofere o tranzitie lina de la aleie la spatiul de odihna, cel de joaca si altele. Includerea zonei Spur din 10th Avenue este foarte importanta pentru ca ofere spatiul necesar construirii unui amfiteatru cu scaune si o scena pentru reprezentatii. Foarte interesanta este si zona de joaca destinata copiilor, care se doreste a fi creata prin inlaturarea placilor din beton armat ale pardoselii pentru a pune in valoare grinzile originale ale structurii de transport pe sine, dar care vor fi protejate cu un invelis din cauciuc pentru a asigura un mediu de joaca sigur.

 

Noi elemente de peisaj si depouri vor propaga prin oras limbajul caracteristic al pacului High Line, amintind de istoria acestuia de pe vremea cand reteaua de sine era folosita pentru transportul marfii in oras si pana in momentul in care in mod natural, a fost acaparat de vegetatie, dupa ce a fost scoasa din uz in 1980. Noul peisaj se va remarca prin designul de ambient al lui Piet Oudol. Plutind deasupra covorului vegetal va fi o alee care va urma traseul liniilor de cale ferata, mulandu-se pe curba de la West 30th si 12th Avenue, oferindu-le vizitatorilor oportunitatea de a vedea sinele originale si raul Hudson, intr-o alta lumina.

 

Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com

Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva