Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Integrarea spaţiilor de parcare – o abordare de dezvoltare urbană centrală

Soluțiile inteligente de mobilitate vor determina calitatea vieții în metropolele viitorului.

Integrarea spaţiilor de parcare – o abordare de dezvoltare urbană centrală

În acest context, accentul se pune tot mai mult pe traficul staționar. Dacă vrem să revitalizăm spațiul urban, trebuie să ne gândim din nou la parcări. Arhitectul Marcel Heller de la Heller Designstudio a dezvoltat o abordare vizionară privind utilizarea flexibilă a spațiilor de parcare pentru WÖHR Autoparksysteme. La un atelier din cadrul rețelei de inovație MUNICH NEXT LEVEL, arhitectul a prezentat pentru prima dată public Hubul Modular pentru cartiere. Bazat pe un sistem automat de economisire a spațiului, acest hub de cartier transformă garajul de parcare, dintr-o facilitate neprietenoasă de parcare, într-un centru de cartier atractiv. Heller consideră München-ul ca fiind orașul ideal pentru un proiect pilot.

Până în ziua de azi, parcarea a reprezentat de obicei o problemă enervantă și neplăcută pentru orașe, deoarece majoritatea oamenilor o asociază în primul rând cu căutări lungi pentru un loc de parcare adecvat pe marginea drumului - care, la rândul lor, blochează spațiile deschise urbane și reprezintă astfel un detriment major pentru spațiul urban. Iar dacă în viitor, traficul staționar va dispărea din peisajul urban, devine inevitabil să ne gândim la modul în care dorim să integrăm vehiculele staționare în viața urbană de zi cu zi, în viitor. Heller este convins că există soluții mai bune decât spațiile de parcare de pe stradă, sau garajele subterane cu consum intensiv de resurse, cu lungi pasaje subterane.

INTEGRAREA SPAȚIILOR DE PARCARE, REVITALIZAREA VECINĂTĂȚILOR - O ABORDARE VIZIONARĂ A DOUĂ PROVOCĂRI DE DEZVOLTARE URBANĂ CENTRALĂ

Chiar dacă deținerea unui autoturism va juca un rol din ce în ce mai mic în marile orașe de mâine – serviciile de car sharing, eScooters și eBikes vor continua să necesite spațiu. Totuși, spațiul rămâne o resursă limitată în metropole. Concurența pentru zonele de circulație se va intensifica în viitor.

Ca urmare, dacă orașele doresc să facă față în viitor, trebuie să se gândească din nou la parcări.

„COMBINĂM FORME DE UTILIZARE ȘI CREĂM ASTFEL VALOARE ADĂUGATĂ PENTRU TOȚI”

Spațiul de parcare poate fi mult mai mult decât o simplă zonă utilizabilă unidimensional. Marcel Heller, arhitect și fondator al Heller Designstudio, este convins de acest fapt: „Ce-ar fi dacă ne-am gândi la parcare ca parte a vieții - și am crea un spațiu de parcare intuitiv, integrativ, cu valoare adăugată?

Ce ați spune de o clădire care interceptează traficul individual la intrarea în cartierul rezidențial și oferă utilizări care le fac plăcere oamenilor, înainte sau după parcare? ”, s-a întrebat Heller înainte de a-și începe proiectul.

Pentru ca viziunea sa să devină realitate, mai întâi a trebuit identificată tehnologia cea mai adecvată. Heller a găsit soluția cu un sistem de parcare automată de la WÖHR care poate fi integrat modular în clădiri și suprateran. „Aici, mașinile și bicicletele nu mai trebuie depozitate în garaje subterane sufocante. Utilizatorii își pot ridica și lăsa autoturismele în mijlocul unei zone aglomerate folosind o aplicație. Această caracteristică cuprinde și un aspect de siguranță, în special pentru femei ”, subliniază Heller

ECONOMIE DE SPAȚIU, ADAPTABILITATE MODULARĂ ȘI ECONOMIE DE RESURSE

Ferhan Niepelt de la compania WÖHR Autoparksysteme subliniază avantajele acestei inovații tehnice: având în vedere faptul că autoturismele sunt transportate automat cu ajutorul unui sistem de ridicare, nu este nevoie de rampe, drumuri și pasaje. În consecință, este nevoie de aproximativ 60% mai puțin loc de parcare. „Putem folosi acest spațiu pentru alte utilizări sensibile care adaugă valoare zonei”, adaugă Niepelt.

„Întrucât astăzi niciun planificator de trafic nu poate răspunde cu adevărat la întrebarea referitoare la cât spațiu de parcare vom avea nevoie în 20 de ani și cum ar trebui el să arate, agilitatea structurii este un factor important”, menționează Niepelt. O nouă deschidere ar putea preveni multe investiții ineficiente.

În ceea ce privește sustenabilitatea, Niepelt subliniază și un al treilea avantaj: „Materialul utilizat pentru sistemele de parcare corespunde abordării economiei circulare privind economisirea resurselor.

Prin utilizarea materialelor reciclabile, orașele și municipalitățile pot începe trecerea către o economie circulară ”, afirmă Niepelt.
Sistemul modular este astfel proiectat în conformitate cu principiul reciclării regenerative, utilizând metal reciclabil, conservând resursele naturale prin evitarea betonului și, cu sistemul de parcare complet automat, oferă economie de spațiu și, în același timp, parcarea rentabilă a autovehiculelor.

PARCAREA CA ANCORĂ – HUB-ul CA UN PORT

Comandat de WÖHR Autoparksysteme, conceptul lui Heller de centru modular de vecinătate este un design inovator și de ultimă generație care integrează o varietate de scenarii de utilizare: „Am proiectat un sistem de parcare complet automat, cu servicii integrate suplimentar. Locuitorii unui cartier ar trebui să găsească aici tot ce au nevoie pentru viața de zi cu zi. În timp ce o stație de coletărie și un atelier de biciclete au fost deja integrate în sistemele de parcare în multe cazuri, hub-ul de cartier al lui Heller - grație designului său conceptual - poate fi adaptat mult mai larg nevoilor oamenilor.

De la centru de zi, sală de fitness, până la centru de tineret și parc de skating, ar putea exista, de asemenea, multe alte oferte pentru copii și tineri în special. În opinia lui Heller, spațiile culturale, cum ar fi studiourile de artă, sălile de cinema sau sălile de repetiție ale trupelor, ar putea fi, de asemenea, foarte bine integrate structural. Pereții exteriori de piatră și fațada verde sunt o chestiune firească pentru Heller, iar zonele comune și grădinăritul urban de pe acoperiș sunt absolut de dorit atunci când se înființează un cartier de înaltă calitate. În mod ideal, hub-urile de cartier vor integra și module de birouri și de vânzare cu amănuntul - utilizările care susțin ideea de partajare sunt deosebit de potrivite, conform arhitecților.

O VIAȚĂ COLORATĂ: COMPACT ȘI VERDE – CHIAR ȘI LA PERIFERIE

Respectând conceptul de hub de cartier, modelul conceptual realizat de Heller Designstudio arată că conceptele de parcare integrată pot rezolva provocările cu care se confruntă în special noile zone de dezvoltare: mai ales în zonele periurbane, este dificil să creezi centre urbane care să permită, de asemenea, concepte viabile pentru zonele de la nivelul solului, printr-o frecvență pietonală suficientă. Prin urmare, centrul de cartier este deosebit de atractiv atunci când se dezvoltă noi cartiere urbane, dar ca element de sine stătător, poate fi integrat în diverse contexte de dezvoltare urbană.

Se creează o situație de parcare inovatoare și versatilă care permite autoturismelor parcate să dispară din vecinătate, într-un mod care generează economie de spațiu, în orice caz, și se creează o valoare adăugată reală pentru rezidenți și vizitatori. Un concept orientat spre viitor, care oferă un potențial mare pentru o metropolă în creștere și schimbare rapidă, cum ar fi orașul München, rezolvând astfel problema eternă a parcării și revitalizând cartierele nou apărute.

PARTICIPAREA TIMPURIE ÎN MÜNCHEN

O astfel de abordare nouă și holistică necesită foarte multe schimbări în faza de proiectare. De aceea, este important pentru Marcel Heller și echipa sa să discute în mod deschis conceptul cu utilizatorii, încă în această etapă timpurie, și să pună întrebări și în privința dezvoltărilor deja realizate.

Rețeaua de inovație MUNICH NEXT LEVEL din München și-a stabilit sarcina de a reuni rezidenți din München, cu interese diverse și provenind din medii diferite, pentru a da un nou impuls problemelor de dezvoltare urbană, pentru a pune întrebări și a colecta critici constructive. Un prim atelier virtual a avut deja loc, cu părți interesate din domeniile societății civile, administrației, politicii, științei, afacerilor și culturii, pentru a afla exclusiv despre conceptul nepublicat anterior al huburilor de cartier și pentru a discuta despre acesta într-un format digital inovator și un cadru participativ.

Discuția vivace și constructivă s-a concentrat pe probleme legate de arhitectură și materiale, aspecte tehnice și juridice, precum și pe probleme de dezvoltare a cartierului. Reacțiile și motivele din sesiunea de discuții au arătat că mai ales aspectul flexibil și modular al hub-ului de cartier reprezintă punctul central pentru integrarea acestuia în spațiul urban.

PROIECTUL PILOT ÎN MÜNCHEN?

Potrivit lui Ferhan Niepelt, München - cu proiectele sale actuale de dezvoltare urbană - este un loc ideal pentru lansarea unui proiect pilot. În opinia sa, numeroasele zone rezidențiale noi care vor fi dezvoltate la periferia orașului îndeplinesc multe condiții generale adecvate. „Acolo unde nu au existat decât terenuri virane și terenuri agricole până acum, oamenii își doresc centre de cartier atractive, cu o infrastructură diversă, magazine mici, facilități de agrement și experiențe culturale. Știm din trecut cât de greu este să creezi centre urbane în zone ecologice care să fie acceptate de oameni ”, comentează Niepelt.

Niepelt este convins și că hub-urile de cartier pot reprezenta cheia soluției: „De ce să nu construim centrul în jurul transportului în acest hub, unde să fie amplasate bicicletele de coletărie, cele electrice pentru închiriat, bicicletele proprii, scuterele de închiriat, autoturismele și mașinile private? În acest fel, creăm un spațiu într-un cartier rezidențial care oferă diversitatea, dar și frecvența necesare pentru numeroase alte utilizări, de la atelierul handmade, cafeneaua de cartier până la galeria artiștilor care crează într-un spațiu comun ”, exemplifică Ferhan Niepelt.

Compania WÖHR Autoparksysteme a realizat deja un proiect de pionierat în München în trecut, care a atras atenția la nivel național. Prima parcare subterană complet automatizată pentru rezidenți a fost inaugurată cu ajutorul WÖHR + BAUER în Donnersberger Straße în 2006. Un proiect de succes care a fost declarat „un spațiu demn de premiat” de președintele campaniei federale „Land der Ideen”. Hubul de cartier propus oferă posibilitatea de a privi mobilitatea într-un mod mai holistic, făcându-l mai ușor de realizat. Participanții la atelier au fost de acord că comunitatea are nevoie de idei ca acestea.

ELMAS – partener exclusiv WÖHR în România

De peste 20 de ani compania brașoveană ELMAS este partener exclusiv în România al producătorului german de sisteme de parcare auto WÖHR. Lider național în domeniul instalațiilor de ridicat, ELMAS oferă accesul la un pachet complet de servicii de calitate: consulting, expertize tehnice, vânzare, montaj, service, piese de schimb originale.

Cu o experiență de peste 3 decenii, compania ELMAS este specialistul regional în domeniul instalațiilor de ridicat și dezvoltă continuu soluții optime cu aplicabilitate în diferite sectoare. 400 de angajați, 30 de milioane de Euro cifră de afaceri în 2020, opt locații la nivel național și subsidiare în Moldova, Ungaria, Bulgaria, Israel, cu facilități de cercetare și dezvoltare, proiectare, producție, service și divizii de vânzări, fac din ELMAS o companie românească cu o dezvoltare dinamică în peisajul economic național.


Integrarea spaţiilor de parcare – o abordare de dezvoltare urbană centrală
Integrarea spaţiilor de parcare – o abordare de dezvoltare urbană centrală

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
ELMAS