Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Grupul TeraPlast revine pe profit după creșterea solidă a EBITDA și a cifrei de afaceri în T1/2025

Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, anunță rezultatele financiare consolidate pentru primul trimestru din 2025, marcând o evoluție solidă, de două cifre, atât din punct de vedere al veniturilor, cât și al profitabilității. Această creștere vine pe fondul unui mix de factori strategici: integrarea achizițiilor recente, eficientizarea operațională și consolidarea prezenței pe piețele externe, dar și datorită efectului de bază.
Grupul TeraPlast revine pe profit după creșterea solidă a EBITDA și a cifrei de afaceri în

„Începutul anului 2025 arată un Grup TeraPlast întărit, mai mare și mai puternic, cu o amprentă extinsă pe piețele europene. Creșterile de două cifre în vânzări și profitabilitate sunt rezultatul concret al deciziilor strategice de internaționalizare. Începem să arătăm acționarilor efectele măsurilor de eficientizare operațională implementate în ultima perioadă și a investițiilor masive făcute în ultimii ani. Incertitudinea din aceste zile ne validează strategia de extindere regională și vom continua să ne concentrăm eforturile spre creșterea afacerilor și capitalizarea oportunităților. Așa cum am arătat și în trecut, avem curaj și ne bazăm pe experiența acumulată, disciplină financiară și un plan de dezvoltare atent calibrat”, a declarat dl Bogdan Crăciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast. 

 

Rezultate consolidate T1 2025:

Cifra de afaceri a Grupului a atins 249,2 milioane de lei în trimestrul 1 al anului curent, în creștere cu 41% față de 176,8 milioane de lei în aceeași perioadă din 2024. EBITDA a crescut cu 76%, ajungând la 21 milioane de lei, de la 11,9 milioane de lei în T1/2024. Marja EBITDA consolidată s-a îmbunătățit cu 1,7 pp, de la 6,7% la 8,4%. Profitul net la nivel consolidat a fost de 1,2 milioane de lei în T1/2025, față de o pierdere de 2,5 milioane de lei în T1/2024.

 

Vânzările cantitative au crescut cu 25%, de la peste 23 de mii de tone în primul trimestru din 2024, la aproape 30.000 tone în primul trimestru al anului curent. Marja brută a crescut cu 41% valoric, de la 64,3 milioane de lei în T1/2024, la 90,8 milioane de lei în T1/2025, și a fost de 36% în trimestrul 1 din 2025 - la același nivel cu T1/2024.

 

Vânzările în afara României au reprezentat 38% din cifra de afaceri consolidată, în urcare de la 17% în T1/2024. În sumă absolută acestea s-au triplat, pe fondul extinderii geografice a Grupului, de la 31 de milioane de lei în T1/2024, la 95 milioane de lei în T1/2025, ceea ce este în linie cu strategia de internaționalizare a vânzărilor grupului și de reducere a dependenței de o singură piață.

Grupul TeraPlast revine pe profit după creșterea solidă a EBITDA și a cifrei de afaceri în

*Segmentul Instalații include sistemele complete pentru instalații ale TeraPlast, Grupul Wolfgang Freiler, Palplast Moldova și PVC-ul reciclat micronizat al TeraPlast Recycling.
Segmentul Granule include granulele PVC ale TeraPlast și granulele reciclate ale TeraPlast Recycling.
Segmentul Ambalaje include ambalajele flexibile ale TeraBio Pack, folia stretch Opal și Optiplast (Croația).
Segmentul Ferestre include ferestrele și ușile TeraGlass.

 

Evoluția segmentelor:

Instalații: 72% din veniturile Grupului

- Cifră de afaceri în creștere cu 46%, până la 178,6 milioane de lei în T1/2025, comparativ cu 122 milioane de lei în T1/2024.
- EBITDA de 18,1 milioane de lei după primele 3 luni din 2025, cu 51% mai mult decât în aceeași perioadă din 2024 (12 milioane de lei).
- Marjă EBITDA de 10,2%, în creștere cu 0,4pp față de T1/2024 (9,8%).

 

Creșterea accelerată a segmentului de instalații s-a datorat în primul rând cererii de pe piețele externe, unde consolidarea Grupului Wolfgang Freiler și începerea producției în fabrica din Zsámbék au fost principalele motoare ale creșterii volumelor. Acestea, la rândul lor, au contribuit și la o îmbunătățire a marjelor.

 

Piața din România are o cerere solidă, în ușoară creștere față de anul trecut, alimentată de proiectele de apă canal, finanțate prin fonduri europene (PNRR și PDD), dar și fonduri guvernamentale (Anghel Saligny). O sursă semnificativă a creșterii cererii pe piața națională, față de anul trecut, vine din zona rețelelor de gaz datorită proiectelor finanțate cu fonduri europene. În același timp, un neajuns al pieței interne este decontarea cu întârziere a lucrărilor clienților, finanțate prin programul Anghel Saligny. În baza informațiilor publice disponibile, plățile urmează să fie aduse la zi la mijlocul lunii mai.

 

Granule: 10% din veniturile Grupului

- Cifra de afaceri a crescut cu 21%, la 24,9 milioane de lei în T1/2025, comparativ cu 20,5 milioane de lei în T1/2024.
- EBITDA cu 18% mai mult decât în T1/2024, până la 2,7 milioane de lei în T1/2025 (2,3 milioane de lei în T1/2024).
- Marjă EBITDA de 10,8% în primele trei luni din 2025, față de 11,1% în aceeași perioadă din 2024.

Exporturile segmentului Granule și-au menținut trendul pozitiv, crescându-și cota de piață, în timp ce în România condițiile de piață au fost similare cu 2024.

 

Ferestre: 4% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de aproape 11 milioane de lei, cu 5% mai mult decât în T1/2024, când a înregistrat 10,4 milioane de lei.

- EBITDA negativă, de -7 mii de lei, față de +477 mii de lei în T1/2024.

 

Segmentul a avut o evoluție moderată pe fondul sezonalității, a creșterii prețurilor unor materii prime și a presiunii pe prețuri. Spre deosebire de T1/2024, în primul trimestru din 2025, clienții DIY au avut o pondere mai mare în mixul de clienți, aceștia punând presiune pe prețuri și aplicând o strategie de acumulare de stocuri. În același timp, costurile cu materiile prime, în special sticla, au crescut, influențând negativ marjele. Cererea pentru lucrări de reabilitare este în creștere, ceea ce va reechilibra mixul de clienți, însă specificul sezonier al proiectelor va face ca impactul pozitiv să fie vizibil din T2.

 

Ambalaje: 14% din veniturile Grupului

- Cifra de afaceri în creștere cu 45% în T1/2025 față de T1/2024, respectiv de la 24 milioane de lei, la 34,8 milioane de lei.
- EBITDA pozitivă, de 197 mii de lei în T1/2025, față de o valoare negativă, de -2,8 milioane de lei în T1/2024.

 

Creșterea segmentului de ambalaje s-a datorat cu precădere consolidării Optiplast. Piața rămâne într-un context incert, având evoluții neuniforme din cauza volatilității de pe piața materiilor prime. Cu toate acestea, măsurile de eficientizare operațională implementate își arată efectele: în contextul ameliorării profitabilității Opal și TeraBio Pack, precum și a consolidării Optiplast, noua subsidiară din Croația, EBITDA segmentului a trecut în teritoriul pozitiv în primul trimestru. Cu toate acestea, provocările nu s-au încheiat, deoarece business-ul de ambalaje încă trece printr-o perioadă de reorganizare atât la nivel de management, cât și la nivel operațional, în scopul creșterii profitabilității.

 

Despre Grupul TeraPlast

Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est. Grupul este compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Grupului Wolfgang Freiler (Austria și Ungaria), Optiplast Croația, companiile Aquatica Experience Group și Somplast.

Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
TeraPlast
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.