scris de
GHITA la data 16 Feb 2014, 00:42 soluţie
Buna seara,din tot ce ai povestit aici eu cred ca e vorba ori de o intrerupere de tensiune cauzata de un contact imperfect la priza,stecher,instalatie,tablou electric.
Daca toate acestea sunt in regula atunci ar putea fi de pe placa electronica,probabil un condensator devalorizat pe alimentarea placii,ar mai putea sa fie vorba de tensiune scazuta pe retea.
Incearca sa o alimentezi de la alta priza,incearca sa masori tensiunea pe priza mai ales seara cand consumurile cresc,verifica circuitul de priza din tabloul electric si pana la masina(eventuale suruburi slabite contact imperfect)
Al trei-lea fir de la contactul de la usa este firul prin care lacatul primeste comanda sa blocheze usa si sa inchida contactul dintre cele doua fire care sunt legate impreuna.
Daca nu gasesti nimic din toate astea cu probleme atunci problema este placa electronica.
scris de
andrei112 la data 16 Feb 2014, 10:50 soluţie
Multumesc frumos pentru raspunsul dumneavoastra . Am uitat sa mentionez ca am schimbat priza, am verificat contactele prizei sa fie bine stranse , am incercat si alta priza din locuinta chiar si prelungitorul cu care o alimentez l-am schimbat , am verificat si tabloul electric, am sigurante automate disjunctoare de 20 A de la Schnaider contacte bine stranse, imi persista problema indiferent daca e seara sau dimineata, tensiunea din retea am masurat-o si pare ok, seara 216v dimineata sau la pranz 219 v 221V . Si eu tind sa cred ca este vorba despre o problema pe placa electronica, ideeaa este in felul urmator: daca functioneaz normal si o trag brusc din priza in timpul functionarii adica simulez ca pica tensiunea din retea, indiferent ca o tin fara tensiune 2 minute sau 2 ore apoi cand o bag in priza si ii vine tensiunea isi continua programul de unde a ramas de la minutul respectiv. Cand o apuca nebunia si se opreste ea din senin si o repornesc se reseteaza si o ia de la inceput. Imi fuge gandul exact cum ziceti dvs la un posibil condensator electrolitic care probabil de la batranete nu mai e bun, sau te la trepidatii sa aiba vreo lipitura pe placa ce nu mai face contact....Speram sa fi rezolvat cu acele fire de alimentare ce treceau pe la zavorul usii, si pe care le-am cositorit, le gasisem doar unite si rasucite, de la intensitatea mare se topise izolatia si se oxidasera...dar si dupa ce am taiat capetele si am cositorit la fel face. O sa vad cu placa de baza ce pot face ,am obsercat ca are o pasta cauciucata turnata peste. In momentul in care o introduc in priza fara sa o pornesc se aude un releu de pe placa de baza care se inchide....voi incerca sa urmaresc circuitul.Mii de multumiri
scris de
andrei112 la data 16 Feb 2014, 10:58 soluţie
Am vazut pe placa un condensator electrolitic de 2200micro , este filtrul redresari babuiesc fiind chiar langa puntea redresoare, voi incerca sa-l scot si sa-l inlocuiesc. In rest mai sunt cativa dar de valori foarte mici .
scris de
GHITA la data 16 Feb 2014, 12:54 soluţie
Studiaza in mod special condensatoarele fixe ca alea ar putea sa faca o cadere de tensiune in anumite momente,deci pe partea de tensiuni alternative,orienteaza-te pe alimentarea placii si verifica toate condensatoarele fixe de valori mici(gen 1mf,0,ceva)si daca nu au valorile incrise pe ele schimba-le.
Ar mai fi o problema,in timpul functionarii masini pe incalzire(adica la aproximativ 10 min cu masina pe temperatura mare)verifica tensiunea la iesirea din filtrul de la intrare sa nu cumva sa ai o cadere de tensiune din el,am avut cazuri in care am patit asta si a trebuit schimbat sau anulat.Succes.
scris de
adipos la data 21 Feb 2014, 07:28 soluţie
Salut, ce ai mai facut cu masina?