
scris de
Ovidium la data 03 Apr 2014, 00:22 soluţie
Am verificat carbunii sunt in stare perfecta. Aproape intacti si nu fac flama la niciun program (spalare, pre-centrifugare sau centrifugare).
Am incercat si fara rufe - se invarte normal. Cu putine rufe se invarte inca, dar la o incarcare chiar sub normal deja isi da duhul - si toate astea la un program fara incalzire a apei.
Nu stiu ce sa ii mai fac...

scris de
GHITA la data 03 Apr 2014, 21:47 soluţie
Greu de spus ce se intampla acolo,simptomele sunt atipice acestui tip de masina,probabil e defect programatorul sau ceva componente pe el,probabil triacul care alimenteaza motorul cu tensiune variabila.

scris de
Ovidium la data 04 Apr 2014, 13:50 soluţie
Am dus programatorul la un electronist care a verificat triacul si se pare ca este in regula.
Am mai verificat si tensiunea de intrare in programator (dupa filtrul de deparazitare) si in orice program aveam 220 - 218 V
Se poate sa fie motorul defect?
Eu o sa ma mai duc la electronist dupa ce identific ce mufa duce catre motor, rezistente, etc, pt. a ne concentra atentia pe ciruitul motorului.
Care o fi tensiunea de iesire catre motor in momentul spalarii? Ma gandeam sa o masor si pe aia.

scris de
GHITA la data 05 Apr 2014, 23:58 soluţie
E clar ca defectul vinedin programator,cel mai probabil driverul motorului nu ridica suficient tensiunea pe programul de spalare,deschide triacul pana la o tensiune mai mica decat trebuie,acest driver masoara tensiunea primita de la tahometru si ridica tensiunea de alimentare a motorului in functie de cat are setata valoarea din program.Dupa toate verificarile facute se pare ca el este singurul vinovat,daca masina pe centrifugare merge normal.
Driverul motorului este circuitul integrat smd de tip ULN 2003 sau ULN 2004.

scris de
Ovidium la data 15 Apr 2014, 09:26 soluţie
Multumesc frumos, o sa caut sa cumpar intregratul si sa il schimb.
Nu am mai intrat aici pentru ca, bomboana de pe coliva, mi-a crapat HDD-ul calculatorului si mi-a dat de treaba :(

scris de
Ovidium la data 08 May 2014, 08:59 soluţie
Revin cu noutati :)
intr-adevar defectul venea din programator, dar problema era localizata undeva in circuitul care comanda motorul la faza de inmuiere. Cum mi-am dat seama? pe programele scurte functiona pentru ca avea numai doua rotatii de inmuiere si nu intra in eroare , dar pe programele cu inmuiere mai indelungata (bumbac, de exemplu) taho dadea mesaj in programator ca motorul nu se invarte si masina intra in eroare F7 sai F6 parca era codul (Triac defect sau motor defect).
Am schimbat si triacul, dar degeaba.
Pana la urma am convins pe cineva de la o firma de reparatii sa imi dea un programator la teste si minune! Masina functioneaza! Normal, nu am mai sapat dupa defectul celui vechi (din cate am inteles vreo rezistenta decalibrata) si am pastrat modulul nou.
Sunt inca in teste cu masina si bucuria nu a durat prea mult: dupa o spalare completa, care decurge OK, la urmatoarea spalare am o problema: in timpul spalarii cuva se invarte un pic mai repede decat ar trebui si astfel rufele in loc sa pice in cuva raman lipite de peretii acesteia.
Ca solutie temporara, opresc masina 15 minute si dupa aceea merge OK.
Ce ar putea avea? se poate incalzi taho de la motor sa dea vreo citire eronata programatorului, sau se incalzeste programatorul si da o eroare?
As putea schimba din nou programatorul dar as prefera sa merg la sigur :)

scris de
Ovidium la data 09 May 2014, 11:57 soluţie
Buna ziua,
Revin cu noutati :)
intr-adevar defectul (motorul nu se invartea la faza de inmuiere) venea din programator, dar problema era localizata undeva in circuitul care comanda motorul la faza de inmuiere. Cum mi-am dat seama? pe programele scurte functiona pentru ca avea numai doua rotatii de inmuiere si nu intra in eroare , dar pe programele cu inmuiere mai indelungata (bumbac, de exemplu) taho dadea mesaj in programator ca motorul nu se invarte si masina intra in eroare F7 sai F6 parca era codul (Triac defect sau motor defect).
Am schimbat si triacul, dar degeaba.
Pana la urma am convins pe cineva de la o firma de reparatii sa imi dea un programator la teste si minune! Masina functioneaza! Normal, nu am mai sapat dupa defectul celui vechi (din cate am inteles vreo rezistenta decalibrata) si am pastrat modulul nou.
Sunt inca in teste cu masina si bucuria nu a durat prea mult: dupa o spalare completa, care decurge OK, la urmatoarea spalare am o problema: in timpul spalarii cuva se invarte un pic mai repede decat ar trebui si astfel rufele in loc sa pice in cuva raman lipite de peretii acesteia.
Ca solutie temporara, opresc masina 15 minute si dupa aceea merge OK.
Ce ar putea avea? se poate incalzi taho de la motor sa dea vreo citire eronata programatorului, sau se incalzeste programatorul si da o eroare?
As putea schimba din nou programatorul dar as prefera sa merg la sigur :)