Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Tigle suspendate compun anvelopanta muzeului Xinjin Zhi creat de Kengo Kuma

Tigle suspendate compun anvelopanta muzeului Xinjin Zhi creat de Kengo Kuma

Muzeul Xinjin Zhi proiectat de arhitectul Kengo Kuma & Associates si amplasat la poalele muntelui Laojunshan este acum gata. Cei 2353mp sunt inchisi intr-un volum frant, realizat cu materiale locale pentru a pune in evidenta "esenta culturii Taoiste prin spatiile si expozitiile sale”. Diferite modalitati de prezentare ale credintei religioase sunt expuse intr-o serie de galerii care se inalta pe trei niveluri.

 

Volumul cladirii este amplasat pe un teren cu o suprafata de 2580mp in imediata apropiere a intrarii intr-un spatiu sacru Taoist, un sistem religios care ii invata pe credinciosi sa fie in armonie cu Tao, sursa si esenta vietii. Drept urmare, a fost urmata o abordare sensibila a intregului design prin folosirea materialelor cat si a tehnicilor locale si traditionale, menite sa aduca un omagiu acelui pamant sacru.

 

Tigle create in atelierele locale au fost intinse si suspendate pe fire alcatuind astfel a doua anvelopanta a muzeului, creand miscare in bataia vantului si jocuri de umbre la interior. Arhitectul Kengo Kuma declara ca a ales acest design pentru ca "ii permte materialului sa se elibereze de propria greutate”.

 

 

Cadre ascutite si reborduri din beton creaza o serie de proiectii si console care ofera o estetica dinamica intregii volumetrii a muzeului. In contrast cu multitudinea tiglelor de mici dimensiuni ce atarna pe exteriorul cladirii, fatada de est are un singur strat alcatuit din tigle rasucite, care l-a randul lui se invart in jurul axei verticale.

Arhitectul explica acest design astfel: „Fatada pentru zona de nord este statica si plata, deshizandu-se catre piata pietonala. In acest fel anvelopanta din tigle se transforma de la o fata la alta si invaluie cladirea ca intr-o panza unitara. Profitand de diferitele niveluri ale imprejurimilor, miscarea a fost gandita sa conduca oamenii de la intrare pana la capat, de la miscare pana la incremenire, asemeni unei gradini in care sa te plimbi”.

 

Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com

Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva