Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Soluții pentru eficientizarea proceselor dintr-o companie

Într-o companie, eficientizarea proceselor repetitive este crucială pentru ca operațiunile acesteia să devină „scalabile”, adică să se poată extindă către alte nișe sau chiar segmente întregi de piață. În vreme ce succesul nu se măsoară neapărat în tehnologia pe care o folosești pentru a-l atinge, aceasta este negreșit un ingredient-cheie care trebuie adresat atunci când planurile de dezvoltare bat la ușă. Descoperă 4 soluții pentru eficientizarea proceselor din compania ta!

Soluții pentru eficientizarea proceselor dintr-o companie

Enterprise Resource Planning (ERP)

Sistemele de Enterprise Resource Planning (ERP) sunt folosite pentru a realiza managementul și integrarea proceselor de business ale unei organizații. Aici putem include vânzările, marketingul, producția, resursele umane și product planning-ul. Un astfel de sistem poate fi utilizat pentru efectuarea celor mai frecvente operațiuni din cadrul unei organizații: achiziții, gestiunea stocurilor, livrări, comenzi, contabilitate, resurse umane și financiar.

Nu doar atât, dar cu ajutorul unei aplicații ERP, conducerea poate accesa ușor informațiile, poate genera rapoarte și grafice și poate simplifica procesele repetitive din organizație. În general, sistemele de ERP sunt utilizate de organizații de mari dimensiuni, dar și cele de mici dimensiuni pot beneficia de pe urma lor.

Business Intelligence (BI)

Managerii sunt cei mai importanți factori de decizie într-o organizație, întrucât dețin cunoștințe profunde despre activitățile comerciale. Sistemele de Business Intelligence (BI), cunoscute și sub numele de Decision Support Systems (DSS) oferă managerilor o platformă prin care pot vizualiza, analiza și îmbunătăți procesele decizionale. Aceste decizii luate cu ajutorul sistemelor de Business Intelligence pot fi privitoare la angajați, clienți, vânzări și nu numai. Informațiile sunt colectate de către diferite departamentele ale organizației și stocate într-o bază de date.

Cu ajutorul sistemelor de BI, managerii pot accesa informațiile din această bază de date, le pot aplica algoritmi analitici complecși și pot genera rapoarte care conțin diverse grafice și tabele care să interpreteze informația în cel mai eficient și intuitiv mod cu putință. Aceste rapoarte ajută managerii să ia decizii strategice și să planifice următorul pas pentru organizație.

Supply Chain Management (SCM)

Un supply chain (sau un lanț de aprovizionare) este un sistem complicat care implică numeroase activități, printre care se numără achiziția materialelor prime de la diverși furnizori, fabricarea produsului concret, ambalarea și distribuția acestuia către vânzătorii angro și en détail. Un sistem de Supply Chain Management (SCM) integrează și controlează fluxul informației din diverse departamente ale organizației (marketing, vânzări, finanțe, producție etc.) astfel încât întregul lanț de aprovizionare să funcționeze ca la carte.

Sistemul oferă o perspectivă holistică asupra întregului proces de producție, ajută în planificarea și automatizarea anumitor etape din lanțul de aprovizionare astfel încât produsul final să ajungă mai repede la consumatorii potriviți. De asemenea, poate preveni erorile și chiar și destabilizarea unei anumite operațiuni din lanțul de aprovizionare, care ar putea să le afecteze pe celelalte.

Customer Relationship Management (CRM)

Customer Relationship Management (CRM) este un proces prin care organizațiile colectează date despre clienți, le examinează preferințele, formează strategii de marketing, de vânzări, de customer service și de customer support pe care le pun în aplicare, contactând clienții potriviți la momentul potrivit. Pe scurt, un sistem CRM se ocupă cu gestionarea tuturor interacțiunilor cu clienții organizației, ba chiar și cu potențialii clienți, astfel încât aceste interacțiuni să se transforme în relații. Pentru a maximiza impactul folosirii unui sistem CRM, serviciul de livrare către clienți și soluționarea problemelor acestora ar trebui să meargă ca pe roate.

Oricare ar fi sistemul de eficientizare a proceselor ideal pentru compania ta, este crucial ca personalul să primească un training avizat, astfel încât să poată folosi la capacitate maximă tehnologia care îi va ajuta să-și optimizeze munca și să ducă organizația pe noi culmi ale succesului. Așadar asigură-te că sistemul este intuitiv, user-friendly și că poate fi asimilat în timp util de către oricine din organizație, de la juniori până la seniori.