Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Solutii de transformare a zonei de sub autostrada din San Francisco intr-un cartier eco

Solutii de transformare a zonei de sub autostrada din San Francisco intr-un cartier eco

Orasele americane si nu numai se confrunta cu problema generata de autostrazile suspendate care desi in trecut au fost considerate simboluri ale orasului viitorului, au condus la o transformare radicala a zonelor de sub si dimprejurul lor in spatii parasite si insalubre. Orasul San Francisco este in permanenta schimbare si prin masurile pe care le ia incearca sa obtina mai multe spatii locuibile in conditia in care nu prea are multe optiuni la dispozitie. Una din zonele cele mai interesante din punct de vedere al propunerilor este locul in care Bay Bridge intra in oras si separa centrul de cartierele post-industriale din sud. Programul de vara al Grupului SWA le-a oferit unui grup de sapte absolventi posibilitatea de a dezvolta idei prin care sa se transforme acea zona de sub autostrada intr-un cartier eco.

 

 

Dezvoltate sub indrumarea specialistilor din departamentul de urbanism al orasului impreuna cu cei de la SWA, propunerile studentilor urmaresc sa revitalizeze fasia suspendata si sa rezolve difeirtele provocari cu care se confrunta zona astfel incat spatiul sa fie mai prietenos cu mediul dar si cu oamenii.

Kathrin Jenkins a venit cu propunerea de a crea un mare spatiu pietonal, care ar conduce la inchiderea unei mari artere ce traverseaza pe sub autostrada si la definirea unui spatiu dedicat pietonilor si biciclistilor. Noul culuar al lega centrul orasului cu zona South Beach generand astfel un transfer si o mai mare permeabilitate intre niste zone care altfel ar ramane separate. O alta studenta, Jessica Rossi-Mastracci propune o abordare similara urmarind marcarea pietonalelor cu ajutorul unor mari garduri din plastic colorat. Tim Campbell a urmarit sa refoloseasca materialele si sa amenajeze un parc chiar intre cele doua fasii de autostrada, folosind gabioane si bucati de beton in timp ce o alta colega, Tina Chee urmarea sa ridice pereti din sticla si sa transforme cladirile invecinate in oaze de vegetatie. Jihee Chung a avut o viziune futurista de a crea o zona comerciala inconjurata de diferite jocuri de apa, preluata prin colectarea apei de ploaie.

 

Toate aceste propuneri contin idei interesante care pot servi ca punct de plecare pentru niste studii mai elaborate, mullte dintre ele putand fi combinate pentru obtierea unui rezultat cu impact mai mare atat din partea publicului dar si din punct de vedere ecologic.

 

Mai multe informatii gasiti pe: http://inhabitat.com

Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva