Pavilionul Tales din Gradina Lido, Beijing
Printre vegetatia bogata a Gradinii Lido din Beijing, Luca Nichetto a propus un volum care sa gazduiasca retailerul de marci de prestigiu Tales. Arhitectul a realizat acest proiect in urma discutiilor pe care le-a avut cu reprezentantii companiei in cadrul Expozitiei Euroluce organizata in aprilie anul acesta in Milano. Acesta declara urmatoarele: „Designul este reprezentarea unei marci Tale tineresti si avangardiste, care asemeni ierbii este libera, naturala si plina de vitalitate, cu o mare dorinta de a creste”. Referirea pe care acesta o face vis-a-vis de iarba s-a metamorfozat in limbajul arhitectural sub forma a 1200 de tuburi de alama care invaluie pavilionul asemeni unui perete vegetal, alcatuit din mii de fire de iarba.
Cu timpul, alama isi va schimba culoarea pe masura ce va fi afectata de patina, ajungand sa „camufleze” intreaga structura astfel ca va fi mai greu de indentificat printre copacii si arbustii din gradina. Natura organica a acestui design este transpusa si la interior, prin intermediul peretilor si pardoselilor placate cu lemn.
Interiorul este luminat printr-o combinatie interesanta de lumina naturala care patrunde prin luminatoarele din tavan sau ferestrele patratoase, marcate in fatade cu ajutorul unor casete metalice si lumina artificiala provenita de la lampile presarate prin magazin. Lemnul de ulm a fost refolosit de la case mai vechi din Provincia Hebei si inserat in amenajarea spatiului interior pentru placarea peretilor zonei de receptie. Textura naturala a lemnului este pusa in valoare pe fundalul uniform al tencuielilor, cu accente locale realizate din caramida si beton aparent. Un plus de culoare a fost introdus in zona baii a carei pardoseala s-a realizat cu ajutorul placilor ceramice marocane, produse si pictate manual.
Doua scari ofera doua abordari diferite in functie de pozitia pe care o ocupa in planul pavilionului: scara dintre cele doua niveluri este delimitata de ziduri din beton aparent, luminata difuz tocmai pentru a crea senzatia de mister si a starni curiozitatea vizitatorilor, in timp ce scara ce urca pana pe acoperis este pusa in valoare cu ajutorul luminii.
Functiunea principala a acestui pavilion este acceea a unui spatiu de expunere pentr produse de mobilier si decoratiuni interioare realizate de firme si designeri de renume international. Inspirat de puzzle-urile chinezesti (tangram), arhitectul a creat un spatiu flexibil care poate fi fragmentat intr-o multitudine de zone de expunere triunghiulare care la randul lor pot fi combinate pentru a crea ambientul necesar prezentarii diferitor teme. Aceasta idee a fost continuata si la nivelul terasei de pe acoperis prin intermediul elementelor de mobilier adaptabile, realizate din beton.
Arhitectul declara urmatoarele: „Scopul pavilionului Tales este acela de a se face remarcat pe scena internationala a designului. Pavilionul trebuie sa devina un mediu dinamic si vibrant dedicat designului la cel mai inalt nivel. Filozofia celor de la b referitoare la „povestea pe care o spune designul” impreuna cu atentia deosebita acordata selectionarii colaboratorilor si a marcilor expuse, s-a potrivit de minune cu interpretarea inovatoare pe care noi am oferit-o conceptului de design si vice versa.”
Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa