Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Paul Morgan Architects prezinta Centrul de automobile si logistica Chisholm

Paul Morgan Architects prezinta Centrul de automobile si logistica Chisholm

Prin volumetria proprie Centrul de automobile si logistica (ALC) raspunde miscarilor ce trebuie sa le urmeze un vehicul in imensitatea retelei de autostrazi din metropola Australiei, luand in calcul si sistemul de transport si dinamica vantului. Scopul echipei de arhitecti era acela de a produce o cladire care sa fie expresiva, sa sustina miscarea fluxurilor din Melbourne dar care sa ii atraga in egala masura si pe studenti.

 

 

Cerintele clientului impuneau realizarea unui centru de formare pentru incepatori in domeniul auto si al logisticii ce tine de domeniu. Terenul pus la dispozitie se afla in zona de vest a campusului Dandenong al Institutului Chisholm. Contextul urban era neuniform, intalnind functini contrastante printre care o zona comerciala, un spital, locuinte, o piscina publica si vis-a-vis o moschee. Salile de formare din Centru contin un atelier, cabine de vopsit, spatii pentru spalatorie, laboratoare de practica si de diagnostic, laboratoare pentru testarea injectoarelor si pentru transmisia automata, atelier de tinichigerie si multe altele, functionand impreuna cu un magazin pentru piese, sali de curs, o sala de relaxare si spatii administrative.

 

Arhitectii s-au inspirat din studiile de aerodinamica ce se fac pe masini, barci sau avioane, aplicand o serie de principii pentru a construi volumetria Centrului astfel incat aceasta sa isi reduca vizual din masivitate, sa se comporte bine la incarcarile din vant si sa isi mentina climatul interior in limite prin atenta amplasare fata de soare a fasiilor ce o compun. Un soft special folosit in studiul aerodinamicii a fost utilizat pentru a obtine modele pe care mai apoi echipa de arhitecti  peisagisti de la Landscape Arhcitects Rush Wright Associates sa le poata implementa in amenajarea exteriorului.

 

La proiectare anvelopantei s-a folosit o combinatie de suprafete drepte si curbe, cat si o mare copertina pliabila pe partea de nord. Prin intermediul consolei dinspre strada Cleeland si a ferestrelor vitrina intreg procesul de formare ce se desfasoara la interior este facut public, incuranjand transparenta intregului demers educational.

 

Intr-un anumit fel pare firesc ca in cazul unei cladiri in care tinerii isi fac specializarea in industria auto, estetica folosita sa aibe elemente comune cu domeniul masinilor. Centrul creat este partial inspirat din limbajul masinilor de mare viteza si pe de alta parte este o anvelopanta aerodinamica asezata peste o hala imensa, construita cu un buget rusinos de mic.

 

Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com

Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Pavaj Premium pavaj_sahara_4.jpg
Pavaj Premium pavaj_sahara_4.jpg
Pavaj Premium relief-1-web.jpg
Pavaj Premium relief-1-web.jpg
Pavaj Premium roca_14.jpg
Pavaj Premium roca_14.jpg
Pavaj Premium roman-galbencaramiziu-2-web.jpg
Pavaj Premium roman-galbencaramiziu-2-web.jpg
Pavaj Premium viena-web.jpg
Pavaj Premium viena-web.jpg
6Origins schita
6Origins schita

Proiectul 6Origins dezvoltat în parteneriat cu Xella are la bază un design arhitectural modern, cu materiale de calitate și pedigree de adaptare la cele mai noi tendințe din piață (going green, hi-tech, focus pe sustenabilitate).
Viziunea acestui lifestyle etalon se materializează prin construcția a 60 de case 100% independente energetic, construite cu materiale de zidărie premium, ce oferă valori excelente de izolație termică, etanșeitate la aer și minimizarea punților termice. De asemenea, panourile fotovoltaice, încălzirea prin pardoseală, pompa de căldură și izolația suplimentară garantează un imobil securizat din punct de vedere energetic.
Aceste tipuri de case sunt atât de aerisite, bine izolate și eficiente din punct de vedere energetic, încât produc și consumă pe parcursul unui an la fel de multă energie regenerabilă, lăsând ocupanților o factură netă de energie aproape zero și amprentă de carbon zero.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.