Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Idei altfel de gratare pentru spatii exterioare

Idei altfel de gratare pentru spatii exterioare

Nici gratarele nu mai sunt ce au fost: se reinventeaza mereu, nu doar din punct de vedere functional, ci si estetic. Una dintre cele mai noi inventii, care a strarnit interes pe piata, este Stigmafocus, gratarul care sta montat pe perete. Despre acesta si inca doua tipuri inedite de gratare in materialul de mai jos.

 

 

Compania franceza Focus a inventat un grill care face o mica revolutie pe piata gratarelor: "Sigmafocus" este un gratar montat pe perete, care arata foarte elegant cand este inchis si pare mai degraba o pălărie agățat pe perete. Fabricat din oțel, acesta se poate deschide si poate gazdui un foc de carbuni numai bun pentru niste frigarui sau... mici. Desigur, arata bine cat este nou, dar cum arata atunci cand il strangi dupa cateva gratare?

Banuind ca primele comentarii ar putea fi legate de schimbarea culorii peretelui dupa numai cateva pranzuri in familie, Focus a inventat si placa de pe perete, care sa protejeze peretele de fum. Cu toate acestea, carbunii tot trebuie stransi, iar gratarul curatat bine cand termini treaba: nici vorba sa il lasi intins...

 

 

Aceeasi firma franceza produce "Diagofocus", un cilindru futurist, care gazduieste de asemenea un gratar perfect pentru aer liber. De data aceasta, fumul si scanteile sunt dirijate in sus. Destul de interesant...

 

 

Dar daca stai la bloc si vrei sa ii innebunesti vecinii cu mirosul de fripturi? Din cate stim, nici legal nu e voie sa faci foc aprins in balcon, asa ca ideea cu jardinierea transformata in gratar, preluata de pe Connox.com, poate fi valabila doar daca ai o casa de vacanta si crezi ca nu exista risc de incendiu.

Idei altfel de gratare pentru spatii exterioare

Evoluția diviziilor

Instalații: 73% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 625 milioane de lei în primele 9 luni din 2025, cu 29% mai mult decât în primele 9 luni din 2024.
  • EBITDA de 64,2 milioane de lei, cu 37% mai mult decât în primele 3 trimestre ale anului trecut.
  • Marja EBITDA de 10,3% la 9 luni/2025, față de 9,6% la 9 luni/2024.

 

Divizia de Instalații și-a continuat tendința de creștere, iar cererea internă s-a menținut robustă și împreună cu aportul Grupului Wolfgang Freiler, creșterea cantitativă a segmentului a fost de 20% comparativ cu primele 9 luni din 2024. În 2025, Grupul Wolfgang Freiler a fost consolidat pe întreg parcursul celor trei trimestre, față de doar două trimestre în 2024.

 

Pe piața locală, programul Anghel Saligny a înregistrat o încetinire și întârzieri la plată, în timp ce PNRR generează tot mai multe licitații, care însă nu au un ritm la fel de accelerat precum cele din programul Anghel Saligny. Cu toate acestea, segmentul a beneficiat de o cerere solidă de produse pentru infrastructură.

 

Pe piețele externe, Wolfgang Freiler a început să valorifice eforturile de diversificare a piețelor adresate, cu rezultate vizibile în Austria și Germania, piețe cu potențial solid de creștere, unde TeraPlast își extinde oferta cu sisteme noi de tubulatură.

 

Granule: 8% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 69,7 milioane de lei, în scădere ușoară (-2%) față de primele nouă luni din 2024 (71 milioane de lei).
  • EBITDA de 8 milioane de lei, cu 14% mai mult decât la T3/2024, când a fost de 7 milioane de lei.
  • Marja EBITDA a crescut cu 1,7pp, de la 10% după primele 9 luni din 2024, la 11,7% în aceeași perioadă a anului 2025.

 

Piața locală a fost afectată de un nivel scăzut al comenzilor din industria de cabluri din PVC și de o competiție accentuată pe preț, generată atât de producători locali care au redus prețurile, cât mai ales de importurile extracomunitare. În acest context, menținerea unei marje EBITDA în parametri a fost posibilă în special datorită exporturilor către Europa de Vest.

 

Ambalaje: 14% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 122,8 milioane de lei, în creștere cu 42% față de primele nouă luni din 2024 (86,8 milioane de lei)
  • EBITDA în continuare negativă după primele nouă luni ale anului curent, însă de    -1 milion de lei, comparativ cu -10,6 milioane de lei în aceeași perioadă din 2024.

 

Divizia de Ambalaje și-a menținut performanța pe segmentul de retail, care include marile lanțuri de magazine și distribuitorii locali, unde și-a consolidat poziția de furnizor la clienții tradiționali, în urma licitațiilor desfășurate.

 

Segmentul de produse industriale și exporturile au fost afectate de presiunea semnificativă asupra prețurilor generată de importuri, atât din Uniunea Europeană, cât și extracomunitare, acestea din urmă având un impact care nu a putut fi compensat de evoluția din segmentul de retail.

Cu toate acestea, EBITDA negativă a diviziei a fost ameliorată, ca urmare a reducerii pierderilor Opal și a contribuției pozitive a Optiplast (Croația).

 

Ferestre: 5% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 39,8 milioane de lei, cu 6% mai mult comparativ cu primele 9 luni din 2024 (37,4 milioane de lei)
  • EBITDA de 602 mii de lei, față de 1,9 milioane de lei în primele 9 luni ale anului trecut, ceea ce reprezintă o scădere de 69%.

 

Divizia beneficiază de un portofoliu solid de proiecte de reabilitare, care urmează să fie finalizate. Pentru acest segment de piață, există perspective solide și pentru proiecte viitoare.

Cererea a fost dominată de sistemele din aluminiu, utilizate preponderent în proiectele non-retail.
Profitabilitatea primelor nouă luni din 2025 a fost afectată de creșterea prețurilor materiilor prime, în special a sticlei, care nu a putut fi integral transferată în prețurile finale pentru segmentul de clienți retail.

 

Despre Grupul TeraPlast

Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est. Grupul este compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast (Rep. Moldova), companiile Grupului Wolfgang Freiler (Austria și Ungaria), Optiplast (Croația) și companiile Aquatica Experience Group.

Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.