Design arid si sobru, precum desertul ce inconjoara casa
Casa Meadowbrook din Phoenix, Arizona a fost construita si decorata de doi tineri arhitecti, Jay Atherton si Cy Keener, iar interioarele prezentate acum cativa ani in revistele de specialitate scoteau in evidenta o estetica functionala, sobra si minimalista. De atunci imobilul a fost cumparat de directorul de la Muzeul de Arta Contemporana din Scottsdale care a incercat sa ii imprime o nota personala spatiului, decorandu-l cu obiecte de arta.
Anterior, zona centrala era amenajata astfel incat sa fie mai mult un spatiu de lucru decat o zona de zi, fara o sofa si fotolii. Casa in sine era un element de arta cu pereti curbi, placaje din lemn furniruit si detalii atent executate. Privita in ansamblu aceasta nu aducea prea mult a casa ci a un spatiu gandt sa inspire, sa genereze idei si sa permita punerea lor in practica.
Noul proprietar recunoaste ca este o adevarata provocare sa locuiasca in spatiul proiectat de tinerii arhitecti, mai ales ca nu a fost gandit de la inceput pentru nevoile lui. A simtit nevoia sa adapteze spatiile si sa le reconfigureze atat cat a fost posibil. In privinta decorului si materialelor au schimbat pe tonuri pamantii, neutre, dar chiar si in aceasta privinta au simtit nevoia sa se consulte cu arhitectii. Beneficiarul a lucrat de la 19 ani in diverse galerii de arta si muzee astfel ca acum casa arata asemeni unui spatiu expozitional presarat cu obiecte de arta contemporane. „Obiectele dintr-un muzeu beneficiaza de o atentie deosebita si sunt independente unele de celelalte, astfel ca am recreat aceasta organizare. M-am obisnuit sa fiu intr-un astfel de mediu asa ca nu mi se mai pare steril si neprimitor.”. Desi interioarele sunt intr-o oarecare masura apropiate de atmosfera unui muzeu acestea sunt in egala masura linistite si confortabile. Daca este sa luam in considerare si aportul pe care lumina naturala il aduce modului de percepere al spatiilor in decursul unei zile, ar fi mai corect sa spunem ca familia locuieste mai mult intr-un imens obiect de arta. In privinta confortului a fost nevoie de anumite concesii astfel incat familia si prietenii sa se simta relaxati. „Atunci cand te gandesti la obiectele de mobilier din punct de vedere estetic, confortul vine pe locul al doilea. Pe masura ce imbatranesc, ajung sa apreciez mai mult ideea de confort. Setul Togo (canapeaua) a fost o achizitie interesanta deoarece este o estetica diferita, dar este incredibil de confortabil si cu timpul am ajuns sa il indragesc. Acum inteleg.”.