Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Cum să economisești când faci cumpărături - inclusiv pentru a construi sau a renova

In medie, mai mult de 50% din cosul de cumparaturi este neplanificat. Cate dintre achizitiile tale sunt planificate?
Cum să economisești când faci cumpărături - inclusiv pentru a construi sau a renova

Constientizam sau nu, traim in era consumului. Suntem obligati prin diverse strategii de marketing sa consumam, ajungand deseori sa cheltuim mai mult decat ne-am propus initial.

De ce sa pici in aceasta capacana? In acest articol, iti vom prezenta informatii utile, ca tu sa inveti sa faci achizitii constiente si sa economisesti mai mult.

Magazinele folosesc diverse strategii prin care sa te faca sa cheltuiesti cat mai multi bani, iar mintea noastra o ia de obicei cu usurinta in acea directie.

Cu ajutorul metodelor psihologice, prin plasarea bunrilor intr-un mod strategic, vizitatorii sunt impinsi sa cumpere produsele din impuls, si nu pentru ca ar avea nevoie intotdeauna de ele.

Metodele prin care magazinele fizice ne manipuleaza psihologic sunt in general:

Culoarea - pentru a-si face produsele cat mai atragatoare si vizibile, magazinele folosec culorile pentru un plus de vizibilitate. S-a dovedit ca anumite nuante, cum ar fi rosu sau galben, atrag atentia mai mult decat altele.

Ghid - magazinele iti fac un itinerariu prestabilit, astfel incat sa treci pe langa toate produsele si sa cumperi si alte lucruri decat cele pe care ti-ai propus initial sa le cumperi.

Simtul tactil si olfactil - magazinele plaseaza produsele pe care vor sa le vanda in locuri in care tu poti ajunge cu usurinta. Fiind astfel expuse, ai tendinta de a le atinge, iar mintea deja percepe acele obiecte ca fiind ale tale.

Cum să economisești când faci cumpărături - inclusiv pentru a construi sau a renova

Magazinele fizice vs magazine online

Cumparaturile din impuls se intampla si in mediul online, insa intr-un procent mai mic fata de magazinele fizice, intrucat cumparatorii nu sunt influentati atat de mult de atmosfera din magazin.

25% dintre cumparatori au achizitionat bunuri intr-o maniera impulsiva in mediul online, comparativ cu 40% in cazul unui magazin fizic.

Explicatia pentru aceasta diferenta este faptul ca, in magazinele fizice, produsele pot fi simtite, sunt la indemana si in acest fel creste procentul de achizitie.

In mediul online, procesul de achizitie este mai rational.

Functiile disponibile pe site-urile magazinelor online, cum ar fi posibilitatetea de filtrare a produselor, ajuta clientul sa caute strict ce are nevoie.

Unul din marile avantaje pe care il ofera magazinele online este timpul.

Timpul este o resursa limitata si trebuie sa acordam atentie acestui aspect.

Prin intermediul magazinelor online, avem posibilitatea de a castiga mai mult timp pentru noi.

Umblatul prin magazine, alergatul dupa reduceri in stanga si in dreapta nu fac decat sa ne consume din energie si este posibil ca la sfarsit sa ramanem cu mai putini bani.

Cum să economisești când faci cumpărături - inclusiv pentru a construi sau a renova

Rolul tehnologiei in procesul de cumparare

Tehnologia a facilitat mult procesul de achizitie in ultimul timp. Acest lucru a adus dupa sine beneficii atat pentru cei din generatia mai tanara, cat si pentru populatia de varsta a doua sau a treia.

Datorita internetului, putem afla mai multe detalii despre produsele pe care dorim sa le achizitionam. Putem verifica parerea clientilor, astfel incat sa stim dinainte daca merita sa acordam incredere unui magazin online sau produsului respectiv.

Rezultatele studiului GfK FutureBuy 2017 despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare

Realizat in 35 de tari, studiul a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi, de retaileri si de producatori.

Acest studiu a fost derulat in Romania in iulie 2017, pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de internet din mediul urban, cu varsta de minimum 18 ani.

Rezultat: 4 din 10 respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 31% au utilizat aplicatii ale retailerilor.

Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre romani.

Se pare ca tendintele din retail se indreapta sigur catre achizitiile online, tehnologia fiind elementul principal care a influentat aceasta crestere din ultimii ani.

Tu preferi sa achizitionezi offline sau online? Vezi ce spun ceilalti consumatori

Pentru a te informa corect, iti vom prezenta rezultatul unui alt studiu efectuat de catre institutul de cercetare GfK.

GfK a intrebat 23.000 de cumparatori din 23 de tari din Asia Pacific, America Latina, Europa, America de Nord si Orientul Mijlociu cand a fost ultima data cand au hotarat daca sa achizitioneze ceva din online sau dintr-un magazin si care au fost factorii care au inclinat balanta in favoarea unui mediu sau al altuia.

Rezultat: Cei mai importanti factori luati in calcul in decizia cumparatorilor de a face achizitia online mai degraba decat din ​​magazin sunt: ​​

1. banii economisiti (lider detasat, cu 55%)
2. cumparaturi mai usor de realizat (28%)
3. o mai buna selectie a produselor (26%)
4. cumparaturi mai rapide (25%)
5. cel de-al cincilea cel mai popular factor este impartit in mod egal între:

  • cei care spun ca au ales online-ul deoarece au obtinut informatii mai bune de acolo
  • cei care spun ca l-au ales pentru ca fac deja achizitii in mod obisnuit din online - unu din cinci cumparatori.
Cum să economisești când faci cumpărături - inclusiv pentru a construi sau a renova

"Romanii apreciaza mai mult decat alte natiuni diversitatea ofertei din online pentru ca au posibilitatea de a face comparatii intre produse si servicii si, in final, o alegere mai buna.

De asemenea, usurinta la cumparaturi in mediul virtual este un criteriu care conteaza mai mult pentru conationali decat pentru cei din alte tari", afirma Cristina Vasile, Group Account Manager, FMCG Lead GfK Romania.

Gfk este institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 16,2 milioane euro in 2014.

In randul preferintelor cumparaturilor online nu se afla doar articolele de fashion sau food

Cei care construiesc sau renoveaza pot achizitiona online materiale de constructii la un pret mai mic decat in magazinele fizice. Clientii pot plati mai putin, economisind si timp, deoarece transportul este asigurat pe tot teritoriul Romaniei.

Daca si tu construiesti sau renovezi, poti verifica recenziile video ale clientilor care au cumparat inaintea ta si poti beneficia in plus de consultanta gratuita.

Fiind broker online in vanzarea materialelor de constructii Casa de Comenzi Vindem Ieftin, negociaza pentru tine cele mai bune preturi, colaborand cu branduri premium.

Iti dorim mult succes in achizitiile tale viitore!

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Lucru în România