Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Cum au ajutat panourile Geotub la extinderea autostrăzii M50 din Dublin

La inceputul anilor 2000, autostrada M50, centura a Dublinului, a inceput sa prezinte probleme cronice de capacitate. De aceea, in 2006 a fost lansat un amplu proiect de extindere a infrastructurii.
Cum au ajutat panourile Geotub la extinderea autostrăzii M50 din Dublin

Ambuteiajele se formau in special in sensul giratoriu Red Cow, la intersectia cu soseaua N7 care vine dinspre localitatile Cork si Limerick. Pe fondul dezvoltarii Dublinului, traficul a devenit extrem de congestionat in zona intersectiei, cea mai mare din Irlanda, extinderea devenind imperativa.

Proiectul a presupus construirea unor poduri noi, in contextul unui spatiu limitat pentru amplasarea echipamentelor grele, cum ar fi macaralele, astfel incat sa fie asigurata siguranta atat pe santier, cat si pe autostrada.

In acest punct, cofrajele Geoplast din ABS (Acrylonitrile butadiene styrene) au devenit o parte esentiala a ecuatiei. Cofrajele Geotub s-au dovedit perfecte pentru stalpii circulari masivi ai podurilor, utilizarea lor eliminand necesitatea de a bloca o banda suplimentara de autostrada.

Cofrajele Geotub sunt fabricate cu un diametru de pana la 1.000 mm. Se pot cupla cu cofrajele Geopanel pentru coloane ovoidale.

Fiecare cofraj Geotub 80 are o inaltime de 4,2 metri si cantareste doar 76,16 kilograme in ansamblu, in timp ce niciunul dintre elementele care il formeaza nu cantareste mai mult de 8,9 kilograme. Ca urmare a acestui fapt, muncitorii au putut sa ridice cofrajele pentru stalpi manual, fara sa compromita traficul deja restrictionat si fara sa pericliteze siguranta muncii.

La fel de important, cofrajele au fost transportate pe santier cu vehicule usoare, care nu au perturbat traficul si nu au avut nevoie de prea mult spatiu de parcare.

Traficul a fost decongestionat in sensul giratoriu Red Cow prin adaugarea unui al treilea nivel de intersectie etajata, astfel incat soferii care circula dinspre M50 spre N7 sa nu mai fie nevoiti sa treaca prin sensul giratoriu. Fiecare dintre noile poduri este sustinut de cate 12 stalpi circulari cu un diametru de 600 mm.

Lucrarile s-au desfasurat pe parcursul a doi ani, iar compania Geoplast este mandra ca a fost parte din solutie.

Cum au ajutat panourile Geotub la extinderea autostrăzii M50 din Dublin
Cum au ajutat panourile Geotub la extinderea autostrăzii M50 din Dublin
Cum au ajutat panourile Geotub la extinderea autostrăzii M50 din Dublin

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
REDA
Lucru în România