Centrul de activitati din universitatea Coventry deschis 24 din 24
Universitatea Coventry a solicitat serviciile biroului HawkinsBrown in 2008 pentru proiectarea unui centru dedicat studentilor care sa ofere o abordare holistica la nevoile de studiu, cele sociale si de buna-stare ale acestora. Tema de proiectare cerea obtinerea unui mediu social si de invatamant inovator – „o casa departe de casa” care sa poata fi folosit de 1000 de studenti la orice ora, pentru a se documenta, a studia in grupuri si oferi a oferi meditatii, consiliere cat si pentru diferite activitati sociale. O mare parte din cei 12 000 de studenti ai Universitatii apartin grupurilor minoritare si traiesc acasa. Designul interior propus tine seama de acest lucru prin introducerea de exemplu, a unor mochete cu model floral supra-dimensionat, a tapetului decorativ, canapele si fotolii beanbag.
Cladirea avand 8950mp gazduieste si o sala multi-functionala, o sala de mese de 500 de locuri, un centru medical, un centru multi-functional, magazine tip outlet si dotari pentru organizatiile studentesti. Proiectul s-a dovedit a fi unul eficient pentru ca a costat doar 2 200lire sterline/mp cu tot cu mobilier si accesorii iar cladirea a prmit calificativul excelent la evaluarea BREEAM.
Centrul de activitati a fost foarte bine primit. Prof Gerry Ackerman, Deputy Director of Estates and Property la Universitatea Coventry declara urmatoarele: „Personalul angajat si studentii iubesc liniile clare ale fatadelor, culorile vioaie de la interior si cubiculele, care se bucura de un real succes in randul studentilor folosindu-le pentru intaniri amicale de grup sau pentru studiu. Suntem incantati de modul in care cladirea a respectat cerintele noastre - aproape a ajuns victima a propriului ei succes”.
„Pe parcursul procesului de proiectare reprezentantii Universitatii au ajuns sa dezvolte o relatie apropiata cu echipa de la HawkinsBrown care avea la baza incredere si intelegere. Acestia au dovedit ca sunt buni profesionisti si foarte meticulosi, avand grija de cele mai mici detalii care de cele mai multe ori se uita, dar in acelasi timp asigurand o comunicare permanenta cu reprezentantii universitatii. Ei ne-au inteles preocuparile si au venit cu solutii care sa le rezolve, astfel ca lucrul impreuna s-a dovedit un real succes”.
Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa
Când ai început colaborarea cu De-a Arhitectura? Şi de ce? La ce te aşteptai?
Colaborarea cu De-a Arhitectura am început-o în anul 2015 ca și voluntar în cadrul unor ateliere de club. Având copiii foarte mici și văzând în familie cât de interesant și frumos poate fi lucrul cu aceștia și ce ușor pot explica prin joacă anumite concepte, aparent complicate, am simțit nevoia ca unele lucruri să le aprofundez. Întâmplător am văzut una dintre activitățile De-a arhitectura din Brașov, cred că era o expoziție, și am fost vrăjită de bucuria copiilor și de rezultatul fascinant al muncii lor. Așteptările mele au fost ca, în primul rând, să nu mă descurc cu o clasă întreagă de copii. Recunosc că am început voluntariatul cu o oarecare teamă și neîncredere în forțele proprii care s-au spulberat pe parcurs datorită relației cu copiii, în primul rând. Colaborarea cu doamnele învățătoare a fost una dintre cele mai interesante și educative experiențe, iar lucrul cu copiii a fost extrem de plăcut. În anii care au urmat am fost voluntar sau coordonator în aproape toate activitățile De-a arhitectura din Brașov.
Ce ţi-a plăcut cel mai mult la colaborarea cu De-a Arhitectura?
Nu pot să numesc ce mi-a plăcut cel mai mult, deoarece sunt cel puțin două lucruri pe același loc. Mi-a plăcut să lucrez cu copiii, care m-au învățat despre creativitate, comunicare, îmbrățișări și bucurie mai mult decât i-am învățat eu despre proporții, tehnici, lucru în echipă și multe altele. În același timp am întâlnit oameni (mulți!) din toată țara care au aceleași interese și anume educația pentru mediu construit. Cred că este un voluntariat pe care orice arhitect ar trebui să îl încerce, la un moment dat în parcursul profesional. Proiectele pe care le-am implementat la Liceul de Artă din Brașov, „De-a arhitectura în școala mea” dezvoltat în trei etape, la care am reușit să implicăm aproape toți elevii din gimnaziu și liceu cât în decursul a doi ani, au fost foarte aproape de sufletul meu.