Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Automobil cu turbină cu hidrogen, tracțiune integrală electrică, direcție independentă pe fiecare roată și gardă la sol variabilă cu suspensie oleo-pneumatică axial verticală

Ing. Nelu Preda
Autor contributor: Ing. Nelu Preda

M-am născut la 27 aprilie, 1962, în Săbiești, comuna Colacu, Județul Dâmbovița, familia fiind compusă din:...

Vezi profilul complet
După cum am arătat în articolul precedent intitulat Conspirația energiei, ar urma ca o parte din electricitate să fie folosită masiv la electroliza apei de mare, rezultând oxigen respirabil și hidrogen utilizabil în automobilul proiectat de mine, așa cum este descris mai jos.
Automobil cu turbină cu hidrogen tracțiune integrală electrică direcție independentă pe fiecare roată și gardă la

Descrierea automobilului

 

După cum se poate vedea în figura de mai sus, automobilul cu hidrogen și tracțiune și direcție integral electrice este alcătuit dintr-un șasiu (1), pe care sunt montate elementele componente.

 

1. Grupul motopropulsor este alcătuit din turbina cu hidrogen (7), care antrenează generatorul de curent trifazic la tensiunea de 380 v și frecvența de 350Hz, ce debitează curentul către tabloul de comandă și control (9), de unde este debitat fie către roțile motoare 2, fie către actuatoarele electrice de direcție (4) pentru efectuarea manevrelor dorite.

 

1.1 Turbina utilizează hidrogen pe post de combustibil, iar acesta este stocat în rezervoare obișnuite prin metoda ”microcapsules Hydrogene”, prin care hidrogenul se microîncapsulează la 9 bari și se comportă ca lichidul.

 

1.1.a. Este știut că turbina cu gaz are un randament termodinamic mult superior, ca să nu mai vorbim de cel mecanic, față de motorul cu ardere internă cu piston, dar acesta se păstrează la regim de turație constantă și sarcină variabilă, lucru rezolvat de punerea ei în tandem cu generatorul trifazic, al cărui current prelucrat parametric și calitativ este debitat roților motoare, respectiv actuatoarelor de direcție.

 

1.1.b. Generatorul este trifazic, executat după tehnologie aviatică și funcționând la 350 Hz și turația de sincronism 21.000 r.p.m., asigurând un raport putere/ masă foarte bun. Turația de regim a turbinei cu hidrogen este de 21.000 r.p.m.

 

2. Direcția este asigurată electric, toate roțile (2), fiind direcționale, automobilul putând executa parcări laterale și rotații în jurul propriei axe, precum și depășiri foarte dinamice fără forțe centrifugale, acționarea fiind efectuată de motoarele electrice (4) pas cu pas.

 

3. Amortizarea se face cu amortizorii oleo-pneumatici (3), cu gardă la sol ajustabilă.

 

4. Pornirea se face utilizând generatorul ca demaror, alimentându-l din bateria de acumulatori Li-Ion (12), menită a prelua surplusurile de curent în frânare și mersul la vale.

 

5. Roțile motoare sunt fiecare cu un motor discoidal trifazic încorporat în jantă, partea fixă, respectiv axul roții, fiind rotorul motorului, pe care se află și bornele de alimentare.

 

Concluzie


Sistemul conceput este totalmente ecologic, prin arderea comburanților rezultând doar vapori de apă. Randamentele termodinamice și mecanice ne conduc către un randament total de peste 40%, automobilul având și o deosebită manevrabilitate, lucru foarte necesar în contextual dat actual.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.