Prezentați-vă pe SpatiulConstruit.ro
Ce înseamnă promovare online eficientă

Ce înseamnă promovare online eficientă?  Și cum se pune asta în practică pentru furnizorii de produse și servicii din industria de construcții? Auzim de câțiva ani buni în jurul nostru spunându-se: 
     |      Online-ul este viitorul.
     |      Promovarea online reprezintă cheia succesului.
     |      Nu ești online - nu exiști.

În regulă, am înțeles. Trebuie să fiu online. Dar de unde încep ca să-mi construiesc o prezență online adecvată?
 

___________________________________________________________________________________________________________________________
            Cum mă promovez eficient
            Idei pentru promovarea afacerii
            Strategii de marketing online
            Metode bune de promovare online
            Ce înseamnă promovare organică
            Ce înseamna link building
            Tehnici de promovare online
            Ce înseamnă content marketing
            Cum scriu un articol bun
            Etc, etc, etc

___________________________________________________________________________________________________________________________

Dacă veți căuta pe Google sau Bing, una dintre variantele de mai sus sau alte idei de promovare online, majoritatea rezultatelor sunt cel puțin dezamăgitoare. Și asta pentru că paginile găsite nu oferă decât puține detalii, care ori sunt prea generale, ori sunt specifice unor domenii de nișă. Evident. acest lucru este de înțeles, căci orice promovare ține foarte mult de specificul afacerii promovate, de caracteristicile și anvergura industriei, de publicul căreia i se adresează: concepte, percepții, convingeri, elemente sociale, economice, culturale și uneori chiar politice.

Realitatea este că avem la dispoziție zeci de variante de promovare online și alte câteva variante de promovare “clasică“: tv, radio, OOH, print, evenimente, târguri și expoziții etc. În regulă, în regulă, însă întrebarea rămâne aceeași: de unde să încep?

Deși România beneficiază de foarte mulți specialiști în digital, nu există un “ghid” complet de promovare online care să acopere și specificul ariei noastre de expertiză, respectiv industria de construcții, arhitectură și amenajări. Acesta este, de fapt, scopul acestor pagini: să vă ofere, pe lângă toate informațiile generale de pe net, și o perspectivă adaptată acestei industrii.


Prima problemă este consumatorul. Cum percepe acesta produsele, serviciile sau soluțiile tehnice din construcții?

     |      Produsele și serviciile pentru construcții nu se vând precum cele de larg consum!
     |      Detaliile tehnice sunt esențiale și-i fac pe clienți să-și înțeleagă nevoile și să-și aleagă corect soluțiile.
     |      Fiecare rezolvare tehnică are detalii tehnice diferite.
     |      În plus, este esențial ca produsele să fie instalate, montate și utilizate corect.
     |      Este necesar un limbaj comun atât pentru specialiști cât și pentru consumatori finali.  

Și, pentru că nouă, românilor, ne place să avem cele mai bune branduri la telefoane, cele mai bune branduri la haine, cele mai tari mașini, prețul ar trebui să fie ultima problemă când vorbim de produse și servicii din industria de construcții. Ar trebui să refuzăm să facem rabat la calitate, incluzând aici și partea de promovare sau marketing.

Așadar, revenim la aceeași întrebare... Am o firmă ce activează în industria de construcții, de unde încep cu promovarea?



Un răspuns simplu ar fi: începeți promovarea acolo unde sunt potențialii dvs. clienți. 
Nu glumim, este un răspuns foarte serios și ar trebui să reprezinte unul dintre principalele dvs. obiective. Doar că nu e de ajuns.

Să privim lucrurile altfel: în ultimii 15 ani, nivelul de informații comunicate prin diversele canale de publicitate a crescut de peste 20 de ori. Deși observăm creșteri masive în online din toate punctele de vedere, asta nu înseamnă că și capacitatea de stocare și de analiză a oamenilor a crescut la fel de mult. Fiind bombardati cu atâtea tipuri de mesaje, prin atâtea zeci de canale, publicul țintă și-*a construit o rezistență destul de puternică. În toată această babilonie, fiecare firmă, mică, medie sau mare, încearcă să găsească instrumente și canale potrivite pentru a cuceri un loc în mintea cumpărătorului. Unele companii și-au construit echipe dedicate, altele apelează la servicii externe specializate. Totul în condițiile în care publicitatea clasică a început să dea rateuri, iar oamenii s-au săturat să fie agasați de reclame.

Astăzi, majoritatea consumatorilor se documentează mult în mediul online înainte să ia decizia de a face o achiziție. De multe ori, această documentare începe cu o întrebare: cum rezolv problema X sau Y? Brandurile care sunt prezente online în mod corect, în locul potrivit și cu răspunsul potrivit, sunt cele care reușesc să ajungă în mintea și opțiunile cumpărătorului.
 
Cei mai mulți găsesc că acest proces este copleșitor sau prea costisitor și de aceea renunță înainte de a începe. Alții iau lucrurile în serios și își creează strategii de promovare eficientă, pe mai multe canale, în special cele frecventate de potențialii lor clienți.
___________________________________________________________________________________________________________________________



Revenind la tema generală, să trecem în revistă cele câteva opțiuni de promovare care merită reținute.

Prima opțiune ar fi să realizați propriile acțiuni de promovare, lucru pentru care aveți nevoie de urătoarele resurse:
     |      Un programator intern
     |      Un administrator pentru website-ul dvs
     |      Un administrator pentru clientul de email
     |      Un specialist in grafica si design
     |      Un specialist SEO ( Search engine optimization )
     |      Un specialist SEM (Search engine marketing )
     |      Un specialist SERP (Search Engine Results Page )
     |      Un specialist dedicat crearii de continut dedicat firmei dvs
Odată ce aveți asigurate cele de mai sus, identificați canalele de comunicare preferate de către potențialii dvs. clienți și studiați opțiunile pe care le aveți de a comunica prin aceste canale. Desigur, aici trebuie să nu uităm de campanile Adwords, YouTube Ads, Facebooks Ads etc. Necesarul investitiei pentru toate acestea? Câteva mii de euro pe lună. Sunt necesare? Merită?  Bineînțeles! Doar că totul depinde de costurile pe care vi le permiteți.



A doua opțiune ar fi să contractați serviciile unei agenții digitale.
Aceasta vă va oferi tot ce s-a enumerat mai sus. Costurile pot varia, în funcție de fiecare agenție, de la 500 de euro la câteva mii de euro pe lună, la care se adaugă, evident, și onorariul agenției.



O altă opțiune sunt colaboratorii de tip “freelancer”.
Da, e o variantă, numai că ar fi necesar câte un freelancer pentru fiecare tip de serviciu dintre cele enumerate mai sus. Totuși, costurile ar fi mai mici decât ce în cazul primei opțiuni ceea ce, evident, reprezintă un avantaj.



A patra opțiune o reprezintă promovarea OOH / TV / RADIO / EVENIMENTE / TÂRGURI ȘI EXPOZIȚII.
Aici costurile pot varia de la câteva sute de euro la câteva mii sau zeci de mii de euro, în funcție de anvergura fiecărei campanii sau a evenimentelor realizate.
A cincea opțiune: variante directe, gestionate fie intern, fie prin intermediul unor freelanceri, fie prin agenții.
     |      Strategii sau campanii de link-building.
     |      Strategii sau campanii SEO / SEM / SERP.
     |      Strategii sau campanii de content marketing.
     |      Strategii sau campanii Adwords, YouTube Ads, Facebooks Ads etc.  



Metoda de promovare online plătită la Google Adwords este una dintre cele mai întâlnite.
- se licitează o sumă pentru o serie de cuvinte de căutare, pentru ca pagina Dvs. să apară cât mai sus atunci când utilizatorii caută respectivele cuvinte pe Google.
- plătiți pentru fiecare click care trimite un utilizator pe pagina Dvs.
Deși pare simplu, în realitate lucrurile sunt mult mai complicate și de aceea vă recomandăm să apelați la ajutorul specialiștilor. Este una dintre practicile cele mai des întâlnite, deoarece aduce rezultate foarte repede, dar are și dezavantaje, iar cel mai mare dezavantaj este faptul că aduce vizitatori exclusiv pe termen scurt. Plătiți - aveți vizitatori!... nu plătiți - nici vizitatori nu mai aveți!



Optimizare SEO / SEM / SERP
Fiecare site are nevoie de optimizare SEO / SEM / SERP.  Această metodă de promovare online, deși pare mai ieftină, este extrem de complexă, iar afișarea ține cont de algoritmul motoarelor de căutare, motiv pentru care este bine să apelați la ajutorul specia-
liștilor. Serviciile de optimizare necesită timp pentru a genera rezultate (4-6-12 luni) și este recomandat ca procesul de optimizare să fie unul permanent și continuu, fără a fi întrerupt niciodată.



Link-building
Este o strategie de “clădire” de linkuri. Adaugând pe alte website-uri articole, comunicate de presă sau discuții cu link spre pagina Dvs., vă crește „importanța” și autoritatea în ochii motoarelor de căutare. Cu cât un site are o autoritate mai mare, cu atat are mai multe șanse să apară în primele rezultate la căutari pe subiecte relevante. În plus, pe lângă autoritatea pe care aceste link-uri o generează, ele produc în mod constant trafic pentru site-ul Dvs. Acest tip de promovare durează mai mult și este cea mai scumpă dintre toate, dar este și cea mai eficientă, deoarece continuă să dea rezultate și atunci când nu mai e susținută financiar.



CONTENT MARKETING SAU MARKETING PRIN CONȚINUT

Ce este content organic marketing și cum îl folosim pentru a crește un business?

Sonja Jefferson (Valuable Content) îl definește astfel:
“Content marketingul este un mod foarte uman de a face business. În esență, este despre a-ți spune povestea online, despre a le arăta celorlalți ce știi să faci și despre a da valoare publicului țintă.“

Doug Kessler (influencer de top în content marketing) o spune foarte bine:
“Content marketingul este foarte simplu: folosește-ți expertiza pentru a-i ajuta pe ceilalți să își facă treaba. Muncește din greu pentru a adăuga valoare fiecărui produs pe care îl creezi. Fii generos.”

Kevin Gibbons explică:
“Pentru mine, content marketing este un mod de a mă conecta cu publicul unui brand, de a-i ghida pe oameni într-o altfel de călătorie – să treacă de la conștientizare, la aprecire, la schimbare.”

David Meerman Scott spune:
“Nimănui nu îi pasă de produsele și serviciile tale în afară de tine. Oamenilor le pasă de ei înșiși și de problemele lor.”


Video marketing (YouTube & Facebook)
Puțini știu, dar YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare după Google. Peste 1 miliard de oameni consumă lunar conținut de pe această platformă.



Social media
Reclamele în social media ar putea fi generatoare de trafic, dar nu sunt pe termen lung. În România, cele mai populare rețele sociale sunt, de departe, Facebook și Instagram. Bounce rate-ul este mare și numărul de pagini vizitate deseori este scăzut. Facebook este gândit pentru a genera trafic pe articolele distribuite, nu pentru a crește traficul general a site-ului și loialitatea clienților. Twitter este făcut pentru a promova loialitatea clienților, nu pentru a realiza trafic ulterior. Utilizatorii de Pinterest cu greu părăsesc platforma, dacă nu cumva vinzi ceva. În general, reclamele plătite în social media oferă utilizatorilor un motiv pentru a accesa un anume site, dar nu neapărat un motiv și pentru a se întoarce.


CÂT AR TREBUI INVESTIT ÎN GENERAL?
Specialiștii consideră că cea mai la îndemână metodă pentru determinarea bugetului de marketing este un procent între 12 și 20% din cifra de afaceri.



Content marketing SpatiulConstruit.ro




Cine suntem si care este scopul portalului SpatiulConstruit.ro ?
 
SpatiulConstruit.ro este un portal care a crescut odată cu oamenii, clienții și partenerii cărora le datorează existența. Nu oferim soluții magice, ci sprijin sub forma unui parteneriat pentru dezvoltare bine structurat.

Echipa noastra a început în 1998 sub numele de BICAU.RO, ca portal dedicat arhitecților din România, dezvoltat de către noi în parteneriat cu Universitatea de Arhitectură “Ion Mincu” și OAR București, prin eforturile prof. dr. arh. Marius Smighelschi .

În anul 2011, în urma unui proces de rebranding, am devenit SpatiulConstruit.ro, portal dedicat tuturor celor ce au o nevoie sau un interes pentru soluțiile folosite în construcții și amenajări. Consideram că am reușit să construim un portal unic în România, prin care să oferim suportul necesar partenerilor și colaboratorilor pentru o reală strategie de promovare online .


La ce să luați seama mai întâi? La SEO, link building, Adwords sau content marketing?


Răspunsul este: la toate, dar cu atenție și într-o anumită ordine.


Cei 20 de ani de experiență ne determină să credem că vă putem ajuta cu organizarea priorităților. Și o facem pentru că suntem direct interesați: fiecare nivel atins poate fi obținut doar în baza prosperității Dvs. Iar prosperitatea Dvs. ne ajută și pe noi să ajungem la nivelul următor.


Ce se poate obține prin prezența anuală pe SpatiulConstruit.ro?

Poziționare și promovare organică, SpatiulConstruit.ro având un scor de 76% pentru câteva mii de cuvinte cheie din construcții și amenajări.

Comunicare editorială, link building, influencer marketing.
Audiență bine rafinată.
Email marketing. Baza de abonați fideli (care ne urmăresc permanent, de ani de zile) numără 20.000 de abonați.
Implementare, mentenanță și actualizări incluse în pachetele de abonament.
Volum nelimitat pentru toate tipurile de date folosite de specialiști sau beneficiari finali.
Servicii de creație pentru content marketing dedicat și specializat.
Generare de contacte directe și naturale între furnizor și consumator.


Sperăm că rândurile de mai sus v-au ajutat să înțelegeti mai bine cum este cu marketingul online, care pot fi beneficiile unei implementări corecte și care sunt primii pași recomandați pentru promovarea online.

Am inclus în aceste rânduri concepte și informații studiate și analizate în peste 10 ani pe multiple bloguri de marketing precum smarters.ro, dwf.ro, moz.com, seomonitor.com, dragonmetrics.com, hbr.org, acuity.co, dzeon.com, techhinglish.com, searchengineland.com.



Ce investiții sunt necesare pentru a mă promova pe SpatiulConstruit.ro?

Minimul necesar recomandat pentru o prezență online organică și eficientă se poate obține cu o investiție de numai câteva sute de euro an. Această sumă poate ajunge și la câteva mii de euro pe an pentru planuri de promovare mai complexe, ce includ și campanii dedicate.

A avea minimul necesar înseamnă a avea asigurată, timp de 12 luni, prezența pe un canal de informare frecventat de audiența Dvs., cu o poziționare organică în online de 76%, promovare editorială inclusă, volum nelimitat de informații, prezență în newslettere adresate abonaților fideli, actualizarea informațiilor ori de câte ori este necesar.



Iată câteva evaluări generale de cost:
• Pentru o firmă mică, investiția poate fi între 250 euro și 1000 de euro / an
• Pentru o firmă mijlocie, investiția poate fi între 700 euro și 1500 euro / an
• Pentru o firmă mare, investiția poate fi intre 1000 euro si 5000 euro / an
• Pentru magazinele online, în funcție de dimensiunea magazinului, investiția poate fi între 1000 euro și 10.000 euro / an.

Servicii adiționale și opționale ce pot fi achiziționate: 
• Servicii de creație cataloage tehnice, broșuri, detalii CAD sau randări;
• Servicii creație content marketing, ghiduri de construcții;
• Traduceri specializate cu adaptarea la limbajul tehnic comun și specificul produselor Dvs.;
• Campanii de newslettere;
• Campanii de display (bannere).

Prin intermediul partenerilor strategici de dezvoltare agreați, se pot identifica și serviciile de mai jos:
• Servicii creație website-uri, mentenanță, etc;
• Servicii creație magazine online;
• Sponsorizări conferințe de arhitectură;
• Sponsorizări evenimente sportive;
• Servicii de traduceri și localizare multilingv, desktop publishing;
• Specialiști SEO / SEM, link-building, Adwords;
• Servicii de organizare de evenimente dedicate.
 

Pentru o discuție liberă și gratuită despre ce putem dezvolta împreună, ne găsiți la: 

IONUȚ MIRCEA
Sales & Marketing Manager SpatiulConstruit.ro
E-mail: ionut.mircea@spatiulconstruit.ro