Regimul documentelor specifice obtinerii autorizatiilor/avizelor in constructii

Bună ziua. Vă adresez rugămintea de a mă îndruma cu informații referitoare la circuitul documentelor tehnice pentru obținerea Autorizației de construire, Avizului PSI și a Avizului ISC. Mai exact ma intereseaza în cate exemplare se redacteaza si cum se face diseminarea acestora inclusiv autorizațiile (beneficiar, autorități, ISC). De asemenea ce se intampla cu aceste documente după finalizarea construcției. Mulțumesc
Buna ziua! Obținerea Autorizației de Construire și a celorlalte documente este un proces relativ complicat pentru cineva care nu este familiarizat cu domeniul, de aceea se apelează destul de des la un ajutor cum ar fi arhitectul sau dirigintele de șantier (e bine să îi alegeți din timp). Ei vă pot îndruma cel puțin, mai ales dacă sunt din zona respectivă. În plus, aveți nevoie de sfatul lor pentru a ști ce se poate și ce nu, în funcție și de dorințele dvs. Desigur, puteți obține personal autorizațiile, dar aveți nevoie de ceva timp disponibil ca să mergeți pe la toate instituțiile abilitate. La fiecare pas, funcționarii de acolo vă vor spune unde trebuie să mergeți în continuare și ce să faceți. Pentru început, aveți nevoie de următoarele: 1. Certificatul de urbanism, obținut de la primăria localității unde se află terenul - este un document informativ care arată condițiile în care se obține o Autorizație de Construire, actele și avizele necesare, retragerile minime de la limitele proprietății și alte informații relevante. Acte necesare pentru obținerea certificatului de urbanism: - Actul de proprietate; - Planuri topografice/cadastrale vizate de Oficiul de Cadastru competent, împreună cu inventarul de coordonate și extras de carte funciară; - Cerere tip - Chitanța care atestă achitarea taxei (copie) - Uneori este nevoie de un memoriu tehnic explicativ și un plan de situație, respectiv propunerea de intervenție pe terenul în cauză (în acest caz, plan de arhitectură sau planuri desenate) 2. Autorizația de construire (tot la primărie), depunând următoarele documente: - Cerere tip completată și semnată de solicitant - Copie C.I. a solicitantului - Dovada titlului asupra terenului/proprietății (copie) - Extrasul de plan cadastral actualizat la zi (copie) - Extras de Carte Funciară actualizat la zi (copie) - Certificat de urbanism (copie) - Avize și acorduri stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autorității competente pentru protecția mediului (copie) - Documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire (DTAC) – în original (2 exemplare, unul se returnează beneficiarului după avizare) - Dovada privind achitarea taxelor pentru eliberare Este bine să începeți totuși cu studiul geotehnic, pentru a fi sigur că puteți construi în siguranță. De asemenea, după cum vedeți aveți nevoie de proiect (documentația tehnică), pentru că de aceasta depinde obținerea Autorizației de Construire (DTAC), care apoi trebuie avizată de Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC). Echipa de proiectare va realiza Proiectul tehnic (PT) și Detaliile de Execuție (DE), care cuprind toate informațiile necesare pentru construcție, iar părțile relevante, piese scrise și piese desenate, sunt incluse în DTAC. Cam acesta ar fi începutul. Veți continua cu comunicarea privind începerea execuției, cererea de avizare pentru controlul calității, branșamentele ș.a.m.d., până la recepția la finalizarea lucrărilor și recepția finală. Este foarte greu de dat un raspuns scurt. La unele dintre aceste etape va trebui să chemați reprezentanți ai primăriei și ISC-ului. Teoretic. Uneori poate fi mai simplu, după cum sunt și funcționarii. Știți cum se spune, "văzând și făcând". Succes!
Buna ziua. Solicitarea mea vizeaza lucruri pe care nu le-am regăsit in legislatie. In cate exemplare se intocmesc documentatiiile faza DTAC, PSI, ISC si PT+DE si care este regimul de diseminare al acestora. Exemplu: DTAC se intocmeste în sa zicem 3 exemplare care după ce adună toate avizele se depune la servicul de urbanism care eibereaza autorizatia de construire. Intrebarea mea era ce se intampla cu aceste exemplare după aprobare? Exemplarul 1 la beneficiar, exemplarul 2 la arhitect, exemplarul 3 la Servicul de urbanism, etc. Similar doaream raspunsuri si pentru celelalte categorii de documentatii. De asemenea după obtinerea autorizatiei de construire documentatia mai prezinta importanta? Daca raspunsul este DA, pentru cine? Pt beneficiar, pentru OAR, pentru ISC, pentru firma care executa constructia, pentru serviciul de urbanism? După finalizarea constructiei de către executant aceasta documentatie mai trebuie păstrată? Daca raspunsul este DA de către cine? Pentru cat timp? Intrebări similare "nasc" si celelalte tipuri de documentatii. Acestea sunt intrebarile la care doresc sa aflu un raspuns Multumesc! O zi frumoasa!
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.