Pentru izolarea termica a unui acoperis din lemn cu sita bituminoasa,pentru a amenaja sub el un spatiu de locuit,ce imi recomandati sa folosesc si ce ...

pentru izolarea termica a unui acoperis din lemn cu sita bituminoasa,pentru a amenaja sub el un spatiu de locuit,ce imi recomandati sa folosesc si ce grosime sa aiba izolatia? Multumesc, Paul
Ca sa izolati cat mai bine va recomand sa utilizati fie vata de sticla, fie vata bazaltica care mai sunt cunoscute si ca vata minerala. Nu stiu care sunt dimensiunile capriorilor dar banuiesc ca ajung la 10x10cm. E bine sa folositi 2 straturi de cate 10cm grosime (20 cm in total), unul intre capriori si celalalt peste capriori spre interiorul incaperii, montat intre profile de gipscarton de 100mm. Va trebui sa montati o folie bariera impotriva vaporilor (cea mai ieftina varianta este folia de polietilena) prinsa de profilele de gipscarton cu banda autoadeziva (pe ambele fete). La final montati placile de gipscarton avand grija sa nu rupeti sau sa strapungeti folia. In rest indicatiile de mai sus sunt ok. Spor la treaba.
sarpanta este cea mai mare suprafata din anvelopa casei care este expusa la soare sau la frig, de aceea izolatia termica a ei TREBUIE sa aibe o Rezistenta termica de minim 6 mpk/w; exemplu de calcul pentru a intelege cata termoizolatie ne trebuie la acoperis-sarpanta : 1. Vata minerala densitate 60-80 kg/mc, are Lambda de circa 0,038 w/mk, = Grosime material in m./ lambda, adica 0,1/0,038= 2,63 mpk./w; luam in calcul 20 cm. de vata minerala densitate 60-80 kg/mc.( atentie la densitate !.); 0,2/0,038 , Rt. = 5,26 mpk/w, tot putin este; va trebuie o grosime de vata de cel putin 25 cm , altfel o sa aveti un consum mare de caldura-energie pe timpul iernii si consum mare de E.E. pe timpul verii. Vata min. absoarbe maxim 5% UMIDITATE !. In caz ca utilizati polistiren EPS : lambda( conductivitatea ) lui este : - EPS alb , densitate 14 kg/mc( EPS 80) are Lambda 0,040 w/mk, EPS GRI-NEOPOR 100 = Lambda 0,031 w/mk, DIFERENTA !. densitate 21 kg. ( EPS 120) ---------- ,, ---0,038 w/mk densitate 30 kg, ( EPS 200) ----------,, ---0,036 -- ,, -- EPS ------ ,, -----------200 = ---- ,, -----0,030 w/mk. !., !. !, Polistirenul este IMUN la UMIDITATE !. Celuloza ignifugata- are Lambda de 0,040 w/mk, insa absoarbe umididatea de pina la 10% Marin
Daca utilizati polistiren, ce se intampla cu umiditatea din camera? Multumesc
Vaporii de apa dintr-o camera pot condensa pe anumite zone ale camerei : pe colturi, la zona de contact a zidului cu placa-planseu, pe zona de ferestre. Condensul apare cand se ivesc diferente mari de temperatura( mai jos de 9 grade ) de pe zonele de mai sus si restul spatiului in cauza si conditionat de temperatura exterioara. O izolatie corespunzatoare cu EPS , grosime de minim 15 cm. evita formarea condensului . Am spus ,,EVITA,,. Daca in camera respectiva apar vapori in plus de la gatit, spalat, respiratie, flori, etc. trebuie luate masuri de ventilare a spatiului, care poate fi manuala, mecanica sau sau automata. Romanul nu intelege ca orce spatiu trebuie ventilat. Amintiti-va cand eram la scoala si dupa circa 3-4 ore ne apuca somnul-lipsa ventilatiei si cresterea cantitatii de vapori apa + bacterii si spori mai multi duceau la aceasta situatie. Sunt multe de spus. Marin Crutescu
Perfect de acord dnl. Marin Sunt de aceeasi parere, ca indiferent de termosistemul ales, in primul rand trebuie asigurata o ventilatie (chiar si naturala). Imi pare rau ca nu am gasit ceva asemanator in limba romana (referitor la clipul explicativ)
Bravo Bogdan buna intrebare? Polistirenul indiferent de tipul lui extrudat sau expandat nu se recomanda la mansarde si la acoperisuri.
Va multumesc, intrbarea mea probabil se adresa unei persoane care recomanda polistirenul la mansarde tocmai pentru a verifica daca vorbeste in cunostinta de cauza.
Recomand sa cautati pe Google informatii despre sistemul Isoltech
Buna ziua, In vederea identiifcarii solutiei optime de izolare a acoperisului Dvs va recomand sa studiati atat recomandarile producatorilor de materiale termoizolante (eg. vata minerala) producatorilor de folii (eg. difuzie & bariera de vapori) cat si recomandarile producatorilor sistemelor de invelitori tip sindrile bituminoase. Acoperisul trebuie privit ca un tot unitar! Functionalitatea depinde de montajul corect si conform al invelitorii tip sindrila bituminoasa, dimensionarea si realizarea ventilatiei corecte si conforma a invelitorii, dimensionarea corecta si montajul conform al termoizolatiei si eliminarea puntilor termice, controlul vaporilor de apa prin folosirea barierei de vapori la interior (corect selectata functie de solutia de termoizolare aleasa, si care asigura o etnsare perfecta pe toata suprafata inculsiv etanseitate in zona racordului cu peretii) cat si folosirea unei folii de difuzie corect selectate(!!! atentie la diagramele producatorilor privitoare asocierii folie difuzie - bariera de vapori cat si recomandarea foliei functie de modul de punere in opera (contact direct cu astereala/izolatia sau nu) si puse in opera conform. In absenta stratului de ventilatie de sub astereala, functionalitatea acoperisului este serios afectata de aparitia condensului, supra-ancalzire, aparitia podului de gheata sau de eventualele infiltratii de apa aspoopciate unor fenomene meteo extreme(ploaie sau zapada condusa de vant), etc fenomene asociate sezonului cald/rece sau modului de exploatare a spatiului creat sub acoperis. In ce priveste ventilatia unei invelitori tip sindrile bituminoase trebuie sa aveti in vedere ca montarea unor piese de ventilatie in zona superioara a planului invelitorii nu rezolva problema atata timp cat circulatia aerului sub astereala este obstructionata si/sau acoperisul nu beneficiaza de prize de aer in zona inferioara (ideal streasina sau intradosul sarpantei). Ventilatia acoperisului se bazeaza pe fenomenele de conductie si convectie, urmare a diferentei de temeperatira si presiune ce apare intre pazie si coama. Retineti ca aerul cald este cu predilectie bogat in vapori! Corelatia intre temepratura si umiditate respectiv modul in care vaporii de apa condenseaza functie de acesti parametrii sunt aspecte amplu tratate in literatura de specialitate, motiv pentru care va recomand sa apelati la persoane cu pregatire tehnica si experienta practica: Proiectantu si/sau Arhitectul. Solicitati un proiect de renovare/extindere complet cu detalii de executie si consultanta tehnica pe santier pentru faza de executie pentru a evita o punere in opera deficitara. Lucrarile de mansardare sunt realizate in Romania cu preponderenta in ultimele 2 decenii, insa cu parere de rau trebuie sa spun foarte putine lucrari respecta din punct de vedere tehnic recomandarile privitoare proiectarii si executiei. Din pacate in Romania se construieste in continuare prost si scump(plecand de la premisa sa fie ieftin se apleaza la tot felul de mesteri care sunt interesati doar sa isi castige o paine) fara a avea pregatire tehnica actualizata conforma cu progresul tehnologic. Exemplele in acest sens pot pleca de la teste/intrebari simple legate de folosirea/punerea in opera a asterelii, sindrilei bituminoase, foliilor, ventilatiei, vatei minerale, gips-cartonului, etc. Acoperisul si sarpanta reprezinta procentual din valoarea unei case maxim 10% dar poate cauza peste 80% din problemele frecvente ce apar in exploatare, avand in vedere ca reprezinta unul din elementele cheie din anvelopa imobilului. Va recomand sa demarati proiectul Dvs doar dupa ce va documentati bine, apelati la specialisti, alegeti produse conforme si ati elaborat un buget conform luand in calcul si eventuale cheltuieli neprevazute! Cu stima, Dragos Popa - IKO
Lucru în România