Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului

Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului

Biroul de planificare urbana, AllesWirdGut au realizat propunerea pentru o noua comunitate durabila undeva la marginea orasului Istambul. Inspirati de cadrul natural al regiunii, noul centru va fi o combinatie de volume gazduind spatii publice, spatii comerciale si birouri ale caror forme se vor integra usor in peisaj.

 

Designul propus pentru BIO Campus evidentiaza importanta interactiunii dintre membrii unei comunitati, fiind dezvoltat in jurul unor spatii comune generoase.

Ridicandu-se din pamant asemeni unor zigurate, volumele ce vor compune noul complex reproduc formele unor dune de nisip specifice anumitor zone ale Turciei. Echipa de la AllesWirdGut a realizat un parteneriat cu cei de la Transsolar si Tom Matton pentru ca fiecare sa proiecteze cladirile astfel incat acestea sa poata gazdui vizitatori si chiriasi care nu sunt obisnuiti cu clima zonei Istambulului. Fatadele fiecarui volum vor fi duble astfel incat sa actioneze ca filtre pentru razele soarelui, dirijand lumina spre interior dar impiedicand acumularea de caldura si supraincalzirea spatiilor.

 

 

Atat la interiorul cat si la exteriorul volumelor vor fi prevazute spatii verzi cu vegetatie bogata, ce vor contribui la crearea unui micro-climat si la mentinerea unei atmosfere racoroase, reducand dependenta de sistemele de climatizare. Fiecare structura se dezvolta in jurul unui atrium central, care permite crearea unei legaturi vizuale cu oamenii de la fiecare nivel si in acelasi timp ajuta la circularea naturala a aerului. Fiecare spatiu beneficiaza de posibilitatea de a controla individual sistemul de climatizare in acest fel obtinandu-se o economie mai mare de energie si un confort sporit in functie de preferinte. Propunerea lor pentru BIO Campus urmareste transformarea complexului intr-o comunitate autonoma in care unitatile comerciale, spatiile de recreere si loasir, cat si utilitatile necesare zi de zi sa fie amplasate intr-un areal restrans cu legaturi viabile intre ele.

 

Reprezentantii proiectantilor declarau urmatoarele: “Oamenii sunt creaturi sociabile si prospera in mediul urban care poate dezvolta conexiuni sociale. Din aceasta cauza, o schimbare catre un mod de viata urban cu densitate mai mare ar oferi un mediu propice pentru interactiune si conditii in care oamenii ar prospera. Contrar ideilor preconcepute, sistemele urbane pot fi mult mai sustenabile si mai protectoare in privinta mediului decat asezarile rurale sau peri-urbane. Avand oamenii si resursele foarte aproape este posibil sa se economiseasca mult mai multa energie si resurse, precum hrana, transport individual si sisteme de transport public. In sfarsit, orasele vor avea de castigat datorita exitentei capitalului uman intr-o zona geografica relativ mica in care idei creatoare pot lua nastere.”

 

Mai multe informatii gasiti pe: http://inhabitat.com

Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului
Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului

Divizia Instalații & Reciclare este responsabilă de 72% din cifra de afaceri și o cotă considerabilă din EBITDA, depășind nivelul consolidat la nivel de Grup ca urmare a timpului necesar suplimentar pentru atingerea neutralității financiare pentru celelalte linii de business. Valoric, este observabilă o deflație mult mai accelerată a prețurilor la materiile prime, peste nivelul bugetat, iar în aceste condiții Grupul pune accentul pe vânzările cantitative și efectul asupra profitabilității în valoare nominală.

 

Pentru a maximiza impactul în rezultatul consolidat și pentru a răspunde provocărilor actuale, Grupul și-a reorganizat în primul semestru forța de vânzări cu scopul de a obține o altă dinamică, adaptată la evoluția pieței din prezent și la nevoile clienților. Astfel, există un efort mai bine structurat, cu o atenție specială acordată exportului, pentru a fructifica mai bine oportunitățile conform planurilor de creștere a amprentei geografice pe piețele externe.

 

Bugetul a fost construit pe premisa unor cantități mai mici în primul semestru, dar este așteptată o redinamizare mai vizibilă începând din trimestrul 3 a diviziei Instalații, pe măsură ce se vor înregistra progrese în derularea unor licitații din fondurile publice, în special prin Programul Operațional Infrastructură Mare, program ce va ajunge la final în acest an și se impune o accelerare a absorbției. Dinamica licitațiilor din platforma de achiziții publice indică un ritm mai accelerat de atribuire a contractelor de execuție a lucrărilor de apă și canal.  

 

Segmentul Granule & Reciclare s-a confruntat cu o concurență intensă generată de importurile extra-comunitare de materii prime, care au pus o presiune majoră pe preț, ceea ce a afectat marjele operaționale începând cu finalul anului trecut. În plus, clienții Grupului reclamă o scădere a cererii atât interne, cât și la nivel european. Contextul dificil este vizibil în evoluția cifrei de afaceri, care este cu 45% sub nivelul din primul semestru al anului trecut. Un impact semnificativ a fost resimțit la materiale reciclate, care au pierdut din competitivitate.

 

În aceste condiții, prioritatea pe acest segment a devenit conservarea cotei de piață și așteptarea îmbunătățirii climatului economic, care să regăsească Grupul pe o bază solidă în perspectiva unor creșteri viitoare.

 

Linia de business Ambalaje flexibile a primit o atenție specială în demersul Grupului de reducere a costurilor și îmbunătățire a performanțelor. Cifra de afaceri a crescut cu 14% semestru/semestru pe măsură ce s-au majorat volumele, iar pierderile au fost reduse. Evoluția diviziei este favorabilă datorită reducerii bazei de costuri fixe care s-a tradus în atingerea unui nivel pozitiv al EBITDA în luna iunie.

 

Portofoliul de produse a fost reașezat astfel încât să răspundă mai bine nevoilor pieței și în același timp să permită o mai bună gestionare a costurilor interne. Divizia are o nouă structură de management, respectiv un nou director general și un nou director comercial, al căror principal obiectiv este optimizarea activității.

 

Divizia Ferestre & Uși (TeraGlass) cunoaște un impact al scăderii cererii externe, pe măsură ce erodarea puterii de cumpărare cauzată de inflația ridicată se face resimțită. Pregnantă este contracția cererii din zona de retail, din segmentul DIY. Creșterea volumelor de vânzări pe piața internă a compensat parțial efectul negativ de pe piața externă.

 

„Am avut o îmbunătățire a performanțelor financiare la finalul semestrului 1 față de trimestrul 1 sub influența factorilor sezonieri din sectorul construcțiilor, influență 

previzibilă. Un efect puternic a venit din controlul costurilor pe care l-am introdus în Grup, în special în diviziile unde performanțele au fost suboptime, inclusiv din cauza condițiilor de piață și a unor influențe indepedente de noi.” a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

 

„În ultimii cinci ani ne-am transformat cu succes într-un grup cu un portofoliu diversificat, mult mai echilibrat și mult mai eficient din perspectiva costurilor. Investițiile derulate ne-au permis să extindem baza de clienți, să reducem dependența de unele piețe și să așezăm fundamentele unor evoluții solide pe termen lung. Sunt multe necunoscute din cauza cărora ne este dificil să anticipăm ce va urma, însă vizibilitatea pe care o avem pentru perioada imediat următoare ne dă încredere în realizarea profitabilității pe întreg anul 2023.” a adăugat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

 

Investiții în derulare

Grupul TeraPlast are prevăzute în acest an investiții de 120 de milioane de lei. Fabrica de folii stretch este în construcție, iar testele în producție vor începe în trimestrul 4 al acestui an. Investiția totală se ridică la 84 milioane de lei.

Pentru noua centrală fotovoltaică, pentru care TeraPlast beneficiază de cofinanțare prin PNRR, compania este în etapa unor detalii finale legate de coordonatele proiectului și estimează, în cazul unui răspuns favorabil definitiv, să semneze contractul de finanțare în decursul trimestrului trei. Obiectivul va permite creșterea surselor de energie regenerabilă ale Grupului și contribuie la asigurarea a 20% din necesarul de energie electrică din surse regenerabile pe termen mediu.

 

Despre Grupul TeraPlast

Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din centrul și sud-estul Europei. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack și Somplast. Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell, în indicii MSCI Frontier IMI (Investable Market Index) și în indicii CECE MidCap și ROTX EUR ai Bursei de Valori de la Viena.


În cadrul evaluării VEKTOR în baza a 12 criterii privind guvernanța corporativă și comunicarea cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10, pentru al patrulea an consecutiv.

Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului

1. Care este modelul de business/strategia pe piața românească?

 

În acest moment activăm exclusiv online cu livrare directă de la producatorii europeni consacrați sau din depozitele partenerilor noștri, reușind astfel să acoperim tot teritoriul național.

În plus, punem accent și pe educație și formare astfel încât echipa tubimax.ro va amenaja un showroom experimental educațional unde vor avea loc filmări cu scopul de a crea programe interactive ce vor fi prezentate apoi în școli – tematica generală fiind importanța gestionarii resurselor de apă în viitor.

 

2. Tipuri de clienți ideali și care e profilul clientului?

 

Ne adresăm cu precădere segmentului B2B (business to business) și anume constructorilor care desfășoară lucrări de apcanalizare, dar lucrăm și în mod direct cu diverse autorități contractante precum primăriile sau regiile autonome de apă-canal.
Colaborăm inclusiv cu persoanelor fizice care desfășoară lucrări proprii de canalizare, podețe și acces proprietăți.

 

Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului

3. Cum definiți succesul în domeniul dvs.?

 

Avem un obiectivul intern pe care îl monitorizăm periodic. Raportându-ne la acesta, concluzionăm dacă într-un anumit trimestru suntem în grafic sau la final de an am fost de succes. Bineînțeles, ajutăm periodic strategia și abordarea astfel încât clientul să simtă efectiv că în tubimax.ro are un partener de încredere și de cursă lungă.
Un indicator relavant îl reprezintă rata de retenție și recurențele clienților noștri.

 

4. Ce obiective aveți pentru anul 2023?

 

Având în vedere că brandul tubimax.ro abia ce a fost lansat, printre obiectivele primului an ne dorim să fim prezenți în mediul online într-un mod ușor de înțeles și accesat de catre publicul țintă, de a ne face cunoscuți constructorilor cu produsele și serviciile noastre și țintim un EBITDA (profitul înainte de a scădea amortizarea, dobânzile și cheltuielile cu impozitul pe profit) de 6%.

 

Zigurat ce adaposteste un campus bio, propus la marginea Istanbulului

5. Care sunt cele mai mari provocări în domeniul dvs.?

 

Deși nu activăm în zona de Agro, vremea și temperaturile joacă un factor determinant, ne confruntăm cu perioade influențate de factori naturali care ori întârzie începerea unor lucrări, ori le prelungesc peste termen. De aici rezultă o sezonalitate a vânzărilor pe care în off season o abordăm lucrând la strategia de business, iar în full sezon suntem alături de clienții și partenerii noștri.

 

6. Care sunt beneficiile de a lucra cu Tubimax.ro?

 

Livrăm țevi corugate și fitinguri oriunde în țară, orice cantitate și orice diametru.
Livrăm direct în șantier în 1-3 zile lucrătoare de la comanda sau în termenul convenit cu clientul. Promptitudine și flexibilitate.

 

7. Cum doriți să fiți percepuți de către clienții dvs.?

 

Cuvântul nostru și imaginea brandului precede orice contract. Avem un acronim care ne reprezintă:
RICO – respect, integritate, curaj și onoare.

 

8. Unde vă pot urmări, cum vă pot contacta potențialii clienți?

 

Suntem prezenți pe www.tubimax.ro,
pe pagina de facebook https://www.facebook.com/tubimax.ro,
pe instagram https://www.instagram.com/tubimax.ro/,
pe youtube https://www.youtube.com/@tubimax-ro
locuri în care vă invităm să ne urmăriți evoluția și activitatea.

3.png
3.png
Concept AMBIOSIS Serenity.png
Concept AMBIOSIS Serenity.png

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.