William Russel realizeaza un nou magazin emblematic pentru LA si Alexander McQuee
Pe parcursul a sapte ani, biroul Pentagram al lui William Russel a realizat designul a peste sase magazine Alexander McQueen in Londra, Tokyo, Milano, New York, Los Angeles si Las Vegas. Cinci dintre acestea sunt interioare branduite, in timp ce magazinul din LA i-a oferit lui Russel posibilitatea sa realizeze si arhitectura locatiei. Toate magazinele impartasesc o atmosfera teatrala in care obiectele de vestimentatie si imaginile de la prezentarile de moda, te transpun in lumea formelor organice, eterice.
Designul interior se foloseste de ipsos si de foi de aluminiu pentru a crea iluzia unor forme sculptate direct in piatra, cu pereti si pardoseli si tavane care "curg" unele intr-altele. Un tavan de la nivelul inferior strapunge pardoseala si se transforma intr-o balustrada, accesoriile fixe sunt asemeni stalactitelor suspendate din tavan, rafturile sunt decupate direct din stalpi, estompand granitele dintre elemente. Mici fragmente de marmura colorata stralucesc din "covorul" de terrazzo, a carui culoare de baza este asemanatoare cu cea a nisipului ud. Tema organica se remarca si in liniile curbe ale betonului si sticlei din fatada si a curtii din spate bogata in vegetatie.
Marca magazinului a fost de curand introdusa intr-o serie de outlet-uri in franciza, incepand cu un magazin din Istambul si Rusia si un magazin in magazin in Tokyo. Fiecare dintre acestea a definitivat modelul pentru realizarea designului noilor locatii, elementele conceptuale conturandu-se intr-un manual de proiectare.
Pentru "McQ", divizia de denim a lui McQueen, designul este dezvoltat mai departe, luand formele impresionante ale conceptului initial si refolosindu-le cu alte materiale - inox sau stejar - pentru a crea o imagine industriala, mai tanara. Prima amenajare a fost prezentata la Printemps in Paris, 2006.
Mai multe informatii gasiti pe www.worldarchitecturenews.com Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa |