Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor

Intr-un moment in care masinile autonome si trenurile hyperloop acapareaza toate discutiile legate de transportul viitorului, arhitectii de la biroul londonez PLP vor sa revolutioneze infrastructura verticala, mai exact modul in care ne deplasam in interiorul cladirilor. Liftul clasic este regandit astfel incat sa ofere posibilitati fara precedent in arhitectura si designul cladirilor.
Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor
PLP architecture

Designul lifturilor de pasageri nu a cunoscut modificari majore pe parcursul ultimilor 150 de ani. Tras de cabluri, ne transporta de sus in jos si invers. Dincolo de inaltimea de 480 de metri nu poate inainta, astfel incat, daca se intampla sa ne aflam intr-o cladire foarte inalta, va trebui sa schimbam liftul pentru a urca peste aceasta limita.

Iar prezenta rigida a putului liftului le impune o serie de restrictii arhitectilor cand vine vorba de designul cladirilor.

Aceasta este una dintre problemele pe care arhitectii de la PLP vor sa o rezolve printr-o retea de sky pod-uri care foloseste tehnologia de propulsie Maglev (levitatia magnetica). Sky pod-ul lor, mai degraba un hibrid intre un lift si un roller-coster, se poate deplasa atat pe laturile exterioare ale cladirii, cat si in interiorul ei, pe orizontala si pe verticala, practic in orice directie, prezentand o mobilitate care are potentialul de a “elibera” designul clasic al zgarie-norilor.

“Daca zgarie-norii din prezent par de multe ori monoliti, autosuficienti si uneori indiferenti fata de contextul in care se afla, sky pod-urile vor face posibila constructia unui nou tip de cladiri, care, in pofida inaltimii lor, sunt integrate intr-o maniera holistica in orasului din jurul lor”, spun arhitectii.

In timp ce sky pod-urile celor de la PLP se afla inca in faza de concept, inginerii de la ThyssenKrup au prezentat anul trecut primul lift fara cabluri care se deplaseaza atat pe verticala, cat si pe orizontala. Instalat intr-o cladire din Berlin special construita pentru testarea sistemului si propulsat tot cu ajutorul tehnologiei Maglev, nu este insa la fel de spectaculos ca propunerea arhitectilor londonezi.

Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor
PLP architecture
Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor
PLP architecture
Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor
PLP architecture
Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor
Un lift ca un roller coaster care poate revoluționa designul clădirilor
PLP architecture
MULTI, liftul dezvoltat de Thyssenkrupp
Thyssenkrupp
MULTI, liftul dezvoltat de Thyssenkrupp

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva