Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele

Românii sunt nemulţumiţi de casele lor, ar face investiţii în decoraţiuni şi mobilier nou şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele. Acestea sunt rezultatele unui sondaj online desfăşurat în cadrul campaniei naţionale de informare „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuințe”, proiect care urmărește, de 8 ani, să atragă atenţia asupra faptului că există riscuri care pot pune în pericol casele românilor şi că asigurările pot oferi protecţie financiară importantă în astfel de situaţii.
Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele
Doar 2 români din 10 par să fie mulţumiţi de locuinţa lor aşa cum este în prezent. Astfel, întrebaţi dacă ar schimba ceva anume legat de locuinţa lor, aproape 30% ar redecora complet, circa 23% ar mări spaţiul disponibil, adăugând o cameră sau mai multe, iar 14% şi-ar muta locuinţa într-o altă zonă.
Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele
De asemenea, întrebaţi în ce ar alege să investească o sumă de bani primită pentru locuinţa lor, peste 65% dintre participanţii la sondaj ar merge către reamenajări, mobilă nouă sau decoraţiuni de interior, în timp ce doar 19% ar face lucrări de consolidare a locuinţei. Pe ultimele locuri, sunt investiţiile în electrocasnice noi (7%), în sisteme de protecţie împotriva hoţilor (5%) şi în sisteme de protecţie împotriva incendiilor (circa 4%).
Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele

Românii subestimează riscurile la care le sunt expuse locuinţele

Deşi românii sunt interesaţi de îmbunătăţirea propriilor locuinţe, aceştia par să subestimeze riscurile la care sunt expuse casele lor, sugerează rezultatele sondajului la care au participat 3.085 de respondenţi.

Aproape 70% dintre români sunt de părere că probabilitatea ca locuinţa lor să fie jefuită de hoţi în următoarele 6 luni este nesemnificativă: aproape 42% o estimează drept extrem de mică sau chiar inexistentă, iar 25% o consideră redusă.

Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele

În ceea ce priveşte probabilitatea ca locuinţa lor să fie afectată de un cutremur în următoarea jumătate de an, incertitudinea creşte uşor. În timp ce aproape 50% consideră această situaţie drept puţin probabilă (26% o percep drept inexistentă, iar 23% - având o mică şansă de a se întâmpla), 42% declară că nu ştiu.

Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele

Nu în ultimul rând, 62% sunt de părere că probabilitatea apariţiei unui eveniment care să îi lase fără locuinţă este nesemnificativă (44% o estimează drept inexistentă sau extrem de mică, iar 18%, drept redusă).

Românii sunt nemulţumiţi de casele lor şi subestimează riscurile care le ameninţă locuinţele

Deşi de incidenţă mai mică, riscurile care ameninţă locuinţele nu sunt atât de rare pe cât s-ar putea crede, din păcate. Doar în primele 6 luni din acest an, în fiecare zi, 51 de locuinţe din România au fost jefuite de hoţi, 20 de case au fost cuprinse de flăcări şi 6 au fost afectate de inundaţii. Vorbim, de asemenea, de o medie de aproape 1 cutremur pe zi.

Eşantion

La sondajul desfăşurat online, în perioada 9 – 31 octombrie 2020, au participat 3.085 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 – 25 de ani (6,81% dintre participanţii la sondaj), 26 – 34 de ani (14,01%), 35 – 45 de ani (16,06%), 46 – 55 de ani (27,38%) şi peste 55 de ani (34,67%).

Despre campanie

Ediţia a VIII-a a campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, o amplă campanie naţională de informare şi educare a populaţiei, a urmărit, pe întreaga durată a lunii octombrie, să atragă atenţia românilor asupra necesităţii asigurării propriei case, cea care a devenit un adevărat scut de protecţie în vremea pandemiei.

Obiectivele proiectului au inclus:

• Creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuinţa;
• Informarea românilor cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuință.

Proiectul a fost desfăşurat de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, cu sprijinul UNSAR – Uniunea Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România şi PAID România.

Partenerii campaniei sunt OMNIASIG VIG, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, EUROINS România, GROUPAMA Asigurări, GRAWE România, GOTHAER Asigurări Reasigurări, DESTINE Broker, FUNK Broker, ASIROM VIG, ERGO Asigurări, RENOMIA SRBA Insurance Broker, ABC Asigurări Reasigurări, ASITO Kapital, GENERALI România, EUROLIFE, GLOBASIG Broker, GrECo România, INTER Broker, AON România, DAW Management, ROMINSURANCE, GARANTA Asigurări, CAMPION Broker, HOBBIT Broker, OTTO Broker, Asociaţia Română pentru Locuinţe CASA PLUS şi Liga Asociaţiilor de Proprietari HABITAT.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise către publicul larg şi cu sprijinul Partenerilor Media: RFI România, Asiguropedia.ro, Revista BIZ, Ziua Veche şi SpaţiulConstruit.ro.

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile aici şi pe pagina de Facebook Asigură-te.

Lucru în România