Crestere de 11% a cotei de piata valorice pentru Fabryo Corporatio
Datele MEMRB pentru intervalul aprilie-mai 2010 indica o cota de piata valorica de 21,8%, in conformitate cu planurile companiei de a atinge o cota valorica pe piata de retail de minimum 24% pana la sfarsitul anului.
Cresterea este de 11% fata de perioada similara a anului 2009, compania mentinandu-si tinta de majorare a acesteia pana la minimum 24%, la finalul anului. Fabryo Corporation a inregistrat cresteri in toate categoriile, prin dezvoltare si lansare de produse noi, programe eficiente de sustinere in piata si investitie in campanii de comunicare.
Astfel, conform datelor MEMRB pentru intervalul aprilie-mai 2009-2010, pe segmentul vopselelor lavabile, cota valorica a companiei a crescut cu 7% (de la 20,7%, la 22,2%), in timp ce pe emailuri cresterea este de 8% (de la 19,6%, la 21,2%). Cea mai dinamica categorie este cea a lacurilor, unde cresterea este de 71%, de la 11,7%, la 19,9%, brandul Savana devenind lider de piata in segmentul de lacuri.
"Principalul obiectiv pe care ni l-am fixat inca de anul trecut a fost cresterea cotei de piata, in conditiile in care consumul a scazut in 2009 si va continua sa scada si in 2010", declara Aliz Kosza, Director General Executiv Fabryo Corporation. "De la o pondere valorica de 14,7% in 2008, am ajuns la aproape 22%, fructificand oportunitatile si castigand cota de piata de la concurenta. Principalele surse de crestere pe care mizam pentru perioada urmatoare raman lucrarile de renovare, pe care le vom acoperi cu produse inovatoare, multe dintre ele dezvoltate special pentru acest tip de lucrari. De la inceputul anului trecut, am lansat pe piata peste 12 produse cu beneficii unice, fiind cel mai activ si inovator producator din industrie."
In paralel cu lansarile de noi produse, Fabryo a derulat, incepand cu 15 mai, o campanie integrata de comunicare - "Savana Culoare" -, promovand tendintele de culoare in redecorare. Campania s-a construit pe doi piloni: comunicare media (TV si online) si vizibilitate maxima in piata traditionala, prin amplasarea kiturilor "Colt de culoare Savana". Astfel, Fabryo dispune in acest moment de cea mai extinsa retea de colorare din industrie. Campania de culoare a adus cresteri de peste 25% la colormixuri pe perioada desfasurarii acesteia si o crestere totala de 9% a vanzarilor de vopsea colorata Savana in prima jumatate a anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Site-ul savanaculoare.ro a inregistrat peste 94.000 de vizitatori unici, pe durata derularii campaniei. Totodata, campania "Savana Culoare" a contribuit la cresterea tuturor categoriilor sub marca Savana.
Investitia totala in campania de culoare a depasit 1 milion de EUR (inclusiv achizitia unui numar suplimentar de masini de colorat). In prezent, Fabryo Corporation deruleaza o campanie TV pentru marca Innenweiss, cu sistemul de colorare manuala Innencolor pentru vopseaua lavabila, sistem lansat pe piata inca din luna aprilie. Fabryo are ca obiectiv o crestere cu 10% a vanzarilor Innenweiss in urma introducerii sistemului de colorare manuala Innencolor.
Conform cifrei totale de afaceri, Fabryo estimeaza ca detine o cota valorica de 30% din piata totala de produse decorative, inclusiv colormixuri si tencuieli - categorii care nu sunt incluse in monitorizarea MEMRB.
Despre Fabryo Fabryo Corporation este cel mai mare producator si lider pe piata de lacuri si vopsele decorative din Romania, cu vanzari realizate exclusiv pe piata locala. Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse si grunduri, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss si Rost. Compania detine cea mai mare platforma de productie de vopsele din Europa de Sud-Est, in urma unei investitii de peste 20 milioane de EUR, din 2006, pana in prezent. Actionar unic al Fabryo Corporation este fondul de investitii suedez Oresa Ventures. |