Ministrul de Externe britanic a propus un nou proiect de infrastructură
Ar putea un pod de 22 de mile, aproximativ 36 de kilometri, care trece prin Canalul Manecii, sa ajute la cresterea transportului intre Regatul Unit si Franta, dupa Brexit? Ministrul de Externe britanic, Boris Johnson, este de parere ca a propus proiectul de infrastructura, acela de a construi un pod de 36 de kilometri pentru a conecta Marea Britanie si Franta, si a vorbit despre o a doua legatura cu presedintele Frantei, Emmanuel Macron.
Potrivit relatarilor, Boris Johnson i-a spus lui Macron faptul ca: „Este ridicol ca doua dintre cele mai mari economii din lume se alatura unei singure linii de cale ferata. Iar, din cele intelese, Macron pare ca „a raspuns pozitiv".
Camera de transport maritim din Marea Britanie, care reprezinta peste 180 de persoane din industria maritima, a scris pe Twitter ca „vor fi provocari cu un astfel de angajament”. CEO-ul Guy Platten a declarat pentru publicatia „The Guardian” faptul ca: „The Dover Strait, Stramtoarea Dover, cea mai ingusta parte din Canalul Manecii, este cea mai aglomerata banda de transport din lume. Cele mai mari nave care trec prin stramtoare pot fi in jur de aproximativ 70 de metri”. Iar altii au subliniat ca: „Un astfel de pod ar fi incredibil de costisitor”.
Portalul de stiri “Reuters” a raportat ca Ministrul de Finante al Frantei, Bruno Le Maire, a declarat pentru postul de radio Europe 1: “Toate ideile merita luate in considerare, chiar si cele mai indepartate. Sa terminam lucrurile deja in desfasurare inainte de a ne gandi la altele noi".
Un purtator de cuvant al premierului Theresa May, a spus ca: “Nu exista planuri specifice referitoare la un pod. Ce s-a convenit si cred ca este vorba si despre ceea ce a declarat secretarul de stat pe Twitter, este faptul ca un grup de experti in domeniu vor analiza proiecte importante, inclusiv infrastructura.
Dar, potrivit The Guardian, unii ingineri au spus ca ideea podului ar putea sa nu fie atat de departe de atins. Pana acum, arhitectul Alan Dunlop a indicat podul Hong Kong-Zhuhai-Macau, care are o lungime de circa 34 de kilometri.
Designerul Ian Firth, a declarat pentru programul BBC, Radio 4 - Today, ca: “Proiectul ar fi complet fezabil si ca, inainte de construirea tunelului din Canalul Manecii, au fost luate in considerare si optiunile unui pod. Exista poduri de o scara similara, daca nu chiar la fel, in alta parte. Ar fi o intreprindere uriasa, dar ar fi absolut posibile si probleme legate de impactul maritim, dar care ar putea fi rezolvate.