Magazinul Patrick Roger din Paris

Proiectul pe care au trebuit sa il duca la bun sfarsit echipa de arhitecti de la XTU viza crearea unui spatiu care sa ofere posibilitatea clientilor de a descoperi treptat creatiile lui Patrick Roger. Prin experimentele acestuia ciocolata a capatat noi forme si semnificatii, devenind o marca internationala, un gust aparte si un element cu proprietati reversibile, care isi schimba starea de la solid la lichid si invers. Aceasta caracteristica a fost preluata de arhitecti si transpusa in conceptul designului interior din cadrul magazinului de prezentare din La Madeleine, Paris.
Incursiunea in acest loc stimuleaza toate simturile, clientii fiind ametiti de mirosul ciocolatei inca de la intrare. Forma fluida a ciocolatei topite a fost preluata de arhitecti si transpusa in cele 5124 de tuburi din inox care coboara din tavan si alcatuiesc o suprafata organica, sinuoasa. Obtinerea acestei forme a fost posibila doar cu ajutorul programelor specializate de modelare 3D. Volumul interior este asemeni unor bule, iar stralucirile create prin reflexia luminii in suprafata tuburilor amplifica efectul. Din loc in loc, arhitectii s-au gandit sa amplaseze batoane de ciocolata in marime naturala care par sa fi fost turnate de curand din tuburile de deasupra.
Pentru a pune in evidenta maiestria ciocolatierului magazinul prezinta o serie de sculpturi, de dimensini diferite realizate integral in ciocolata si sustinute de structuri minimale, invizibile.
Mai multe informatii gasiti pe: http://www.e-architect.co.uk
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa











