Locuinte pe strada Fisher, Londra
A fost depusa la Consiliul Camden documentatia in vederea obtinerii aprobarii pentru realizarea celor 2790mp, distribuiti pe opt niveluri si continand 22 de apartamente. Imobilul va fi construit deasupra structurii Fisher Street shaft cu un singur nivel si care adaposteste sistemul de ventilare si accesele catre tunelurile Crossrail din subteran.
Acest proiect a fost realizat de echipa HOK si se afla intre zona protejata Bloomsbury si Kingsway, invecinandu-se cu o cladire monument de pe Southampton Row. Propunerea s-a facut dupa consultari intre echipa de arhitecti si specialistii de la London Borough of Camden and English Heritage. Arhitectura cu forme si finisaje indraznete a fost atent gandita astfel incat sa se asigure retragerile impuse la etajele superioare, pentru a se lasa un spatiu suficient intre aceasta si cladirea monument. Planurile vor include si structura existenta urmarind crearea unui exterior unic care sa ofere imagini diferite in functie de punctul din care aceasta este privita.
Cladirea in cauza face parte din planul propus pentru strada Fisher. Acesta este unul de anvergura, insumand un total de 280 000mp destinat birourilor, spatiilor comerciale si rezidentiale ce urmeaza a se construi deasupra noilor statii din Crossrail si pe terenurile din imprejurimi. Odata cu finalizarea procesului de proiectare, Crossrail va cauta sa gaseasca un partener pentru a realiza aceasta investitie. Lucrarile de constructie pentru cladirea Fisher Street shaft sunt in derulare urmand sa fie terminate in 2015.
Anthony Leslie, directorul Departamentului de Transport din echipa HOK Londra a declarat urmatoarele: „Proiectul de dezvoltare Fisher Street este un exemplu al experientei pe care o are echipa de proiectanti de la HOK pentru a oferi solutii pertinente chiar si in cazul unor teme de proiectare complexe si dificile. Echipa specializata pe proiecte de infrastructura si transport de la HOK a fost implicata in cateva din lucrarile de proiectare intiale desfasurate pentru Crossrail shaft si structura de la nivelul strazii, astfel ca stiam foarte bine situatia din teren in momentul in care a trebuit sa realizam proiectul pentru cladirea de locuinte si sa intelegem restrictiile impuse de locatie. Am reusit sa combinam experienta specialistilor pe infrastructura si rezidential, cu notiunile de proiectare si modelare astfel incat sa putem livra o structura unica si atragatoare.”
Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa