Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

La Seul autoritatile transforma o autostrada intr-un rau si un mare parc public

La Seul autoritatile transforma o autostrada intr-un rau si un mare parc public

Autor: Bridgette Meinhold

Un rau care traverseaza centrul orasului Seul, impartindu-l in nord si sud, a fost timp de 30 de ani complet ingropat sub structura unei artere importante de circulatie din oras. In 2003, ca parte dintr-un mare proiect de regenerare urbana, autostrada a fost demolata iar raul a fost scos la lumina, integrandu-l intr-un parc urban de 5.8km. Se intampla destul de rar ca sa se demoleze strazi pentru a face loc parcurilor urbane.

Raul Cheonggecheon s-a format in timpul Dinastiei Joseon a pentru asigura evacuarea apelor din oras. A rezistat timp de sute de ani, pana in 1940 cand orasul a devenit atat de populat incat in amonte a aparut o mahala cu case mizere care au inceput sa polueze zona. Albia raului a inceput treptat sa fie indiguita si protejata cu placi din beton armat, iar in 1976 peste el era deja construita autostrada suspendata lunga de 5.6km.







Considerata la vremea respectiva un exemplu al "succesului industrial si al modernizarii" , autostrada a ramas functionala pana in 2003, cand specialistii pentru planificare urbana ai orasului au hotarat sa o darame pentru a ajuta la transformarea orasului Seul intr-unul ecologic. Proiectul de Restaurare Cheonggyecheon a durat doi ani si a costat aproximativ 281 milioane de dolari, in schimb a creat o fasie de spatiu verde public chiar in mijlocul orasului.
Ceea ce pana nu demult era considerata linia de demarcatie intre nordul si sudul orasului, a devenit acum un parc urban care uneste cele doua zone si ofera cadrul propice oamenilor sa interactioneze, sa socializeze. Peste 75% din materialul rezultat din demolarea autostrazii a fost folosit in construirea parcului si reabilitarea albiei raului. S-a constatat ca la scurt timp in zona parcului si-au facut cuibul o serie de specii de pasari, diverse insecte au inceput sa frecventeze zona iar raul a fost repopulat cu pesti. Influenta acestei fasii de verdeata se resimte prin scaderea cu aproximativ 3.6gr C a temperaturii zonei invecinate comparativ cu alte zone ale orasului.



Pe langa proiectul de restaurare, orasul Seul a realizat si noi planuri de circulatie, de redirectionare a traficului prin alte cai si suplimentarea mijloacelor de transport in comun. S-a remarcat imediat o scadere a numarului automobilelor care circulau in centrul orasului si o crestere a persoanelor care foloseau autobuzele si metroul. Chiar daca orasului i-a fost dezmembrata una dintre erterele principale, specialistii au reusit sa redirectioneze si sa micsoreze traficul rpintr-un proces de planificare eficienta si prin extinderea retelei de transport public.



 

Mai multe informatii gasiti pe www.inhabitat.com
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Lucru în România