Inaugurararea extinderii propusa de Eric Parry Architects pentru un muzeu din sec al XVIII-lea
Saptamana trecuta, artistul care se afla in spatele lucrarilor de arta pop printre care si emblematicile coperti de albume ale formatiilor The Beatles - "Sergent Pepper s Lonely Hearts Club Band" si Oasis - "Stop the Clocks", Peter Blake a deschis usile catre noua extindere ale uneia dintre cele mai impozante cladiri apartinand sec. al XVIII-lea din Bath. Cladirea a fost construita in 1796 si de atunci a fost folosita ca hotel, muzeu si galerie de arta, fiind amplasata in Gradinile Sydney. In 1913, Muzeul Holburne a fost preluat de un arhitect, un peisagist si un scriitor, Sir Reginald Theodore Blomfield, pe care l-au transformat intr-un spatiu dedicat colectiilor importante de picturi, argintarie, sculpturi, mobilier si portelanuri care au apartinut lui Sir William Holburne. In 2002, Eric Parry Architects au fost invitati sa realizeze propuneri pentru o extindere a acestei proprietati clasata ca monument de categoria intai, si au pornit intr-un lung demers de realizare de variante care sa se potriveasca atat cu cladirea cat si cu imaginea arhitecturala a orasului Bath, dar in acelasi timp sa ofere un contrast suficient pentru a-i reda vechii cladiri un suflu de contemporaneitate. Rezultatul obtinut a fost o cladire finisata cu sticla si ceramica, care ofera vedere catre gradinile invecinate si permite spatiilor interioare sa fie scaldate in lumina naturala. Un element important de care s-a tinut cont a fost dorinta de a lega volumul existent cu peisajul natural inconjurator, inspirandu-i pe arhitecti sa creeze deasupra un spatiu inchisj, iar dedesubt o zona complet vitrata care sa "exploateze si sa raspunda" la gardinile din imprejurimi si la arhitectura clasica de pe strada Great Pulteney. Drept urmare, volumul extensiei a fost introdus intr-un material ceramic pestrit pentru a realiza in mod intentionat un contrast cu fatada originala. La primul etaj, fatada plina din ceramica se retrage in spatele vitrajului si dispare complet si mai jos, creand un joc de umbra si reflexie. La interior, scara impozanta a fost repozitinata pentru a indeplini cerintele actuale de siguranta in exploatare si pentru a ajuta la o mai usoara orientare in spatiu. La parter a fost amenajata o cafenea care transmite senzatia unei relatii in continua evolutie intre vizitatorii muzeului si Gradinile Sydney prin flosirea unei sticle laminate care actioneaza ca un val, creand impresa de plutire. Eric Perry Architects explica: "Zona cea mai mare a fost atribuita galeriei de la ultimul nivel, primul nivel si mezaninul sunt retrase cu 80cm si pentru a estompa structura aparenta de la nivelul parterului doi stalpi de dimensiuni mai mici sunt retrasi de la colt, pentru trei dintre colturi, iar al patrulea a fost transformat intr-un perete subtire care ascunde si liftul de serviciu si unul nou." Mai multe informatii gasiti pe http://www.worldarchitecturenews.com Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa |