Cum sa folosesti mediul urban in mod ingenios. Pentru reclame
Reclamele pe care le vedem zi de zi pe strazi nu ne mai impresioneaza prin aproape nimic. Sunt prea multe, prea amestecate, iar mesajul lor tinde sa fie ignorat in agitatia cotidiana. Intr-un fel, intr-o lume a betonului, reclamele sunt cele care dau mare parte din culoarea si lumina orasului. Dar nu despre avantajele lor estetice e vorba astazi, ci despre reclamele care ies cu adevarat din norme si nu se poate sa nu iti sara in ochi...
Deoarece creativii agentiilor de publicitate devin din ce in ce mai ingeniosi, pe masura ce concurenta si criza economica le ridica noi obstacole... iata cum se foloseste spatiul construit pentru a fi transformat in ceva nou. Guri de canazliare, zebre de pietoni, masini, trotuare, guri de hidrant primesc o noua fata.
Cele mai ingenioase reclame care transforma mediul urban si simbolurile conventionale
Foto via www.boredpanda.com, www.stockex.co.uk
Deși fiecare caz are particularitatea sa, există două dificultăți întâlnite în aproape toate situațiile de încărcare a van-urilor izoterme din depozitele cu temperatură controlată: (1) accesul cu transpaletul sau căruțul cu marfă de pe platforma depozitului pe platforma mașinii și (2) etanșarea interfeței între mașină și clădire pentru a păstra lanțul frigorific.
1. Accesul cu transpaletul manual sau căruciorul în mașină
Podul de transbordare trebuie să fie ușor (greutatea sa să poată fi suportată de autoutilitară) și adaptat ca formă pentru acest tip de mașini. Foarte important însă este ca poziția sa să fie aproape orizontală (pantă nu mai mare de 3%). Rațiunea acestei cerințe ține de siguranță, în primul rând de siguranța operatorului care manevrează căruțul încărcat cu câteva zeci sau sute de kilograme.
Dilema: podeaua mașinii are o înălțime de cca 60cm, pardoseala depozitului este la o înălțime de cca 120cm. Rezultă deci o diferență de nivel de cca 60cm.
Există rampe de egalizare hibride, care sunt concepute atât pentru încărcarea camioanelor mari, cât și a van-urilor, dar în acest caz acest tip de produse nu rezolvă problema pantei. Dacă luăm în calcul lungimea maximă a unui astfel de echipament de 4.5m și adăugăm lungimea trapei telescopice de 1m, rezultă un pod cu o lungime de 5,5m care așezat pe podeaua autoutilitarei va avea o pantă de 11%, pantă care ar putea fi urcată/coborâtă doar cu un motostivuitor și în niciun caz cu un cărucior manual.
Prima etapă a soluției pentru astfel de situații este ridicarea nivelului autoutilitarei prin ridicarea cotei de înălțime a platformei exterioare sau cu ajutorul unor pane/rampe din aluminiu. Odată rezolvată această problemă, transbordarea se poate face cu un pod ușor, articulat pe marginea pardoselii depozitului, cu acționare manuală.