Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Cum arată o gară ultramodernă dintr-o țară arabă

Dupa zece ani de la lansarea proiectului, firma britanica de arhitectura Foster + Partners a finalizat in Arabia Saudita lucrarile la patru statii de tren conectate printr-o retea de mare viteza de 450 de kilometri.

Statiile au fost construite in Mecca, Medina, Jeddah si Orasul Economic Regele Abdullah, printr-un sistem modular care permite ajustarea fiecareia in functie de amplasament si eventual pentru extinderea lor pe viitor, in vederea maririi capacitatii - in prezent, aceasta este de pana la 20.000 de oameni pe ora.

Structurile boltite care formeaza acoperisul se sprijina pe stalpi din otel pe care arhitectii de la Foster + Partners ii numesc "arbori structurali".

Toate statiile ofera spatii umbrite, binevenite tinand cont de clima calduroasa specifica regiunii, in timp ce elementele traforate de tip mashrabiya, specifice arhitecturii traditionale arabe, care acopera fatadele vitrate, permit trecerea unei cantitati rezonabile de lumina. 


Potrivit arhitectilor, sustenabilitatea este laitmotivul proiectului, statiile fiind proiectate pe baza principiului reducerii progresive a temperaturii resimtite, fiind mentinuta la interior o temperatura de 28 de grade Celsius la interior, asta in conditiile in care recent s-au inregistrat temperaturi record de 55 de grade Celsius in regiune. 

 

Ventilatoarele si sistemele de racire cu ceata cu care sunt dotate statiile aduc si ele un plus de racoare pentru calatori.


"Designul noilor statii se concentreaza pe confortul pasagerilor, valorificand sentimentul de entuziasm si de curiozitate asociate inevitabil cu ideea de calatorie", explica arhitectii.

Reteaua feroviara de mare viteza a Arabiei Saudite, numita Haramain, conecteaza orasele Medina si Mecca, via orasele de coasta Jeddah si Orasul Economic Regele Abdullah. Distanta de 450 de kilometri dintre cele doua destinatii este parcursa in doua ore si 20 de minute, trenurile atingand o viteza maxima de 300 de kilometri pe ora.

Se estimeaza ca statiile vor deservi in jur de 60 de milioane de pasageri pe an la inceput si pana la 135 de milioane de pasageri pe an ulterior.

Cum arată o gară ultramodernă dintr-o țară arabă

Statia din Medina

 

Foto: Nigel Young / Foster + Partners

Cum arată o gară ultramodernă dintr-o țară arabă

Statia din Jeddah

 

Foto: Facebook / Foster + Partners

Cum arată o gară ultramodernă dintr-o țară arabă

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.