Cum arată o gară ultramodernă dintr-o țară arabă
Statiile au fost construite in Mecca, Medina, Jeddah si Orasul Economic Regele Abdullah, printr-un sistem modular care permite ajustarea fiecareia in functie de amplasament si eventual pentru extinderea lor pe viitor, in vederea maririi capacitatii - in prezent, aceasta este de pana la 20.000 de oameni pe ora.
Structurile boltite care formeaza acoperisul se sprijina pe stalpi din otel pe care arhitectii de la Foster + Partners ii numesc "arbori structurali".
Toate statiile ofera spatii umbrite, binevenite tinand cont de clima calduroasa specifica regiunii, in timp ce elementele traforate de tip mashrabiya, specifice arhitecturii traditionale arabe, care acopera fatadele vitrate, permit trecerea unei cantitati rezonabile de lumina.
Potrivit arhitectilor, sustenabilitatea este laitmotivul proiectului, statiile fiind proiectate pe baza principiului reducerii progresive a temperaturii resimtite, fiind mentinuta la interior o temperatura de 28 de grade Celsius la interior, asta in conditiile in care recent s-au inregistrat temperaturi record de 55 de grade Celsius in regiune.
Ventilatoarele si sistemele de racire cu ceata cu care sunt dotate statiile aduc si ele un plus de racoare pentru calatori.
"Designul noilor statii se concentreaza pe confortul pasagerilor, valorificand sentimentul de entuziasm si de curiozitate asociate inevitabil cu ideea de calatorie", explica arhitectii.
Reteaua feroviara de mare viteza a Arabiei Saudite, numita Haramain, conecteaza orasele Medina si Mecca, via orasele de coasta Jeddah si Orasul Economic Regele Abdullah. Distanta de 450 de kilometri dintre cele doua destinatii este parcursa in doua ore si 20 de minute, trenurile atingand o viteza maxima de 300 de kilometri pe ora.
Se estimeaza ca statiile vor deservi in jur de 60 de milioane de pasageri pe an la inceput si pana la 135 de milioane de pasageri pe an ulterior.