Concluziile webinarului „Decizii corecte în prețurile de transfer: învățăm din cazuri reale".
Pe 15 mai 2025, în intervalul 10:00 – 13:30, a avut loc webinarul „Decizii corecte în prețurile de transfer: învățăm din cazuri reale”, în cadrul căruia reprezentanții NOA au discutat despre relațiile intragrup, aspecte privind conceptul de Operational Transfer Pricing și au prezentat studii de caz reale în domeniul prețurilor de transfer.

Organizat de NOA, cu susținerea BusinessMark, webinarul „Decizii corecte în prețurile de transfer: învățăm din cazuri reale” a inclus informații teoretice esențiale și aplicații practice concrete, punând accent pe învățarea din exemple reale și pe prevenirea riscurilor fiscale. Totodată, cei doi lectori au vorbit despre etapele pe care orice companie ar trebui să le urmeze pentru a diminua riscul fiscal asociat prețurilor de transfer.
„De ce trebuie să acordăm atenție prețurilor de transfer? Din câte puteți observa din datele prezentate în rapoartele ANAF, trendul ultimilor 3 ani în ceea ce privește inspecțiile fiscale desfășurate la contribuabili care au derulat tranzacții cu părți afiliate și ajustările bazei de impozitare a fost unul ascendent – aproape s-a dublat, de la 846,8 mil. lei la 1,79 mld lei.
Și sunt convinsă, și cred că suntem toți conștienți, mai ales în contextul economic și politic actual că aceste cifre vor crește semnificativ pentru că autoritățile își vor concentra atenția pe verificarea tranzacțiilor intra-grup. Astfel că, trebuie să ne pregătim temeinic pentru ce urmează, fie și de creșteri de taxe și impozite, dar mai ales să ne pregătim pentru inspecțiile fiscale ce vor urma, iar aici, exact ca la sfatul medicului – este foarte important să facem acțiuni de prevenție, de corecție din timp a unor aspecte fiscale, pentru că este mult mai ușor așa decât să tratăm în sau post control”, a explicat Lidia Terzea, Partner, NOA – Tax Advisors.
La rândul său, Adrian Simionescu, Transfer Pricing Director, NOA, a precizat: „În ultima perioadă, am constatat că inspectorii fiscali implicați în analiza dosarelor de prețuri de transfer dau dovadă de un nivel tot mai ridicat de pregătire, se adaptează cu ușurință la circumstanțele specifice fiecărui caz și valorifică informațiile disponibile în favoarea lor. Tocmai de aceea, atenția companiilor ar trebui să se concentreze pe întocmirea și documentarea corectă a dosarului prețurilor de transfer.”
Evenimentul a fost organizat de NOA cu susținerea BusinessMark și a fost dedicat persoanelor din middle & top management din cadrul departamentului financiar-contabil: Director Financiar, Director Economic, Manager Financiar, Contabili.
Partenerii media ai evenimentului au fost: Spotmedia.ro, Ziarul Bursa, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Curierul Fiscal, Debizz, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, EventsMax, DigitalBusiness.ro, PRwave, Spațiulconstruit.ro, Club Economic, Economistul, AngajatorulMeu.ro, MATEK, Business Voice, Femei în Afaceri, BusinessPress.
Despre NOA:
NOA este o companie high-end de consultanță fiscală, audit intern și strategie de business.
Fiecare client NOA are parte de experiența solidă a specialiștilor noștri, obținută în proiecte complexe, dar livrată în procese extrem de agile. Fără ierarhii de secolul 20, fără birocrație.
Realitatea economică volatilă cere agilitate în luarea deciziile din business. NOA oferă o expertiză premium pentru ca aceste decizii să fie luate bine și la timp.
Cu un spirit conectat la prezent, NOA oferă liderilor companiilor vizionare tot suportul în luarea deciziilor. Când au nevoie, cum au nevoie. Peste 100 de companii locale și internaționale, din industrii precum tehnologie, infrastructură, FMCG și retail sunt clienți NOA.
Despre BusinessMark:
BusinessMark – events designed to make an impression!
Din 2013 organizăm evenimente business, în principal „concept propriu”, gândite și planificate de noi, de la idee și concept, până la implementare. Avem o abordare „all-industries” și dedicăm proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Ne dorim să ne punem „amprenta” în viețile profesionale ale participanților, să producem un impact concret. Ne propunem să creăm contexte pentru schimb de experiență și creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și a găsi partenerii potriviți.
Dincolo de evenimentele „concept propriu”, organizăm evenimente construite pentru partenerii noștri, evenimente gândite împreună cu aceștia și adaptate obiectivelor lor. Dacă ești în căutarea unei echipe profesioniste care să organizeze evenimente B2B, suntem alături de tine, pas cu pas. Poți conta pe experiența noastră în consultanță, suport în crearea și implementarea conceptului de eveniment, în managementul evenimentului de la creație, logistică, producție și până la optimizarea eficientă a bugetului.