Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Campanii de marketing prin digital signage: cum creezi o atmosferă festivă

Personalizarea soluţiilor de digital signage în contextul campaniilor de marketing poate fi un exerciţiu ambiţios. Rezultatul, însă, merită efortul. Să luăm un exemplu: chiar dacă magazinele au început să scoată în faţă produsele destinate Crăciunului încă din noiembrie, asta nu înseamnă că ştim ce să alegem. Asistăm la o paradă a decoraţiunilor (şi nu numai) care ne iau ochii. Le-am vrea pe toate, uitând de ce am venit de fapt în magazinul respectiv.

Campanii de marketing prin digital signage: cum creezi o atmosferă festivă
Freepik

De la marketingul clasic, la cel digital

Mulţi dintre noi asociază conceptul de marketing cu „vânzarea“ , alţii, cu publicitatea sau promovarea. La nivel intuitiv, marketingul implică din fiecare câte puţin. Marketingul este ştiinţă şi artă în acelaşi timp, presupune strategii, o analiză detaliată a concurenţei şi a locului pe care business-ul nostru îl ocupă în contextul concurenţei, o cercetare amănunţită a pieţei şi, nu în ultimul rând, crearea unui mesaj coerent, care să-şi atingă scopul. Semnalizarea digitală este o metodă de marketing excelentă, despre care se ştie mai mult sau mai puţin. Suntem martorii unei expansiuni a ecranelor digitale, prezente în locuri dintre cele mai diverse – în vitrinele magazinelor, în zona caselor de marcat din unele farmacii, în restaurante de tip fast food sau pe străzi - în intersecţii ori alte puncte de trafic intens. Dacă, uneori, conţinutul nu ne atrage atenţia în nici un fel, în mod sigur cauzele sunt două: fie nu este pe gustul nostru, fie nu s-a schimbat de mult, este acelaşi, prin urmare este nevoie de o nouă strategie.

Cum creezi o strategie de marketing digital

1. Stabileşte obiectivele! Stabilind obiective clare, conţinutul media de pe ecranele digitale începe să se contureze. Ce vă doriţi să realizaţi? Creşterea traficului de pe o anumită pagină (pentru a direcţiona utilizatorul spre un site partener sau spre pagina online a magazinului)? Creşterea vânzărilor? Evidenţiera unor anumite produse, a promoţiilor, ofertelor? Promovarea unui anumit eveniment (în cazul în care vorbim de o cafenea, de exemplu, iar de Crăciun se organizează un concert)? Strategia va fi mai eficientă şi mai atrăgătoare atunci când porneşte, din start, cu un plan coerent şi obiective clare.

2. Ai în vedere unde poziţionezi ecranele! Vorbim de digital signage, prin urmare, vorbim de afişaj electronic şi de ecrane digitale. Mai important decât a poziţiona un ecran într-o zonă cu trafic, este să răspundem la întrebarea cât timp petrec de fapt trecătorii/ clienţii în faţa lor. Exemplu: magazinele cu materiale de construcţii, care comercializează şi produse destinate Crăciunului - cum ar fi decoraţiunile outdoor, pentru curţi şi grădini, pentru care interesul este din ce în ce mai mare, dată fiind tendinţa de migrare de la oraş/ bloc la sat, împrejurimile oraşului/ casă - ar putea amplasa display-uri cu conţinut tematic în zona vitrinelor, cu vedere spre stradă, sau chiar în holurile de la intrare (unde sunt recomandate, în special, videowall-urile). Clienţii care au venit special pentru asta ştiu exact unde au ajuns, obţin informaţiile de care au nevoie, fără a mai pierde timp întrebând sau căutând printre rafturi.

3. Personalizează soluţiile de digital signage! Adaptează-le clientului şi spaţiului în care le integrezi! Personalizarea se referă atât la tipul de display pe care rulează conţinutul, cât şi la conţinutul în sine. Pentru asta, este esenţial să definim audienţa, să ştim exact cui ne adresăm. Exemplu: prin adăugarea unei camere video și al unui soft de inteligență artificială se poate identifica, potrivit caracteristicilor feței, reacția față de un produs, preferințele, urmând să se afişeze conţinutul potrivit. Aceste soluții se pot adapta oricărui tip de afacere, iar un consilier pasionat, specializat în dezvoltarea de software și hardware custom, va schița varianta cea mai potrivită naturii bussiness-ului. Programarea conţinutului în funcţie de ora zilei sau ziua în sine este, şi ea, esenţială. Crearea unui design cât mai atrăgător, dar nu agresiv, sporeşte şansele ca un mesaj să ajungă unde trebuie. Nu în cele din urmă, o strategie de marketing digital gândită şi creată pentru sărbătoarea Crăciunului (sau pentru altă sărbătoare din an) este parte integrantă din atmosfera festivă şi contribuie la spunerea unei poveşti prin imagini.

Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.