Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Angajatul și angajatorul modern, context și noi perspective la HR Vibes, Timișoara

Pe 28 martie la Timișoara ne-am văzut cu prieteni vechi și noi, alături de care am discutat cele mai noi tendințe din industria de HR.
Angajatul și angajatorul modern, context și noi perspective la HR Vibes, Timișoara
Discuția a început alături de Diana Năstase - HR Director, FLEX care a abordat subiectul rolului departamentului de HR din perspectiva procesului de recrutare. Într-o perioadă în care piața forței de muncă se confruntă cu o lipsă a talentelor, Diana atrage atenția asupra a două aspecte: hard skills și soft skills.

"Niște abilități foarte bine dezvoltate în zona de hard skills îți poti obține într-adevăr un interviu, însă cele care decid dacă ești candidatul potrivit sunt abilitățile din categoria soft skills", spune Diana, care mai menționează câteva aspecte importante căutate de către recrutori în 2019: conștiința de sine, agilitatea în învățare, trăsături de leadership, capacitatea și factorii de derapare.

Mirela Crețu - HR Manager, Kimball Electronics România - a vorbit despre angajatul modern și despre bagajul de factori și de caracteristici cu care vine la pachet atunci când decidem ca acesta să se alăture echipei din companie. Mirela susține că este esențial ca acestuia să i se comunice foarte clar responsabilitățile, în același timp, angajatorul să acorde atenție personalității sale, obiceiurilor din rutina sa, aspectelor care fac parte din valorile și principiile acestuia, istoricului profesional, dar și aspirațiilor și ambițiilor care îl caracterizează.

În ceea ce privește data management în sectorul resurselor umane, "în 2017, 57% dintre organizații își stocau datele în Cloud, iar 73% din companii și-au propus să își migreze procesele în Cloud în următorii 2 ani", susține Aurelian Chitez - Sales Director Romanian Software. Odată cu automatizarea proceselor de lucru, Aurelian este de părere că adoptarea unui sistem care să ajute în acest proces "crește eficiența și productivitatea echipelor, riscul unor erori sau calcule greșite este diminuat, și în același timp, actualizarea constantă a softului te ferește de nerespectarea unor modificări care apar în legislație".

În continuare, am stat de vorbă cu Ana Maria Butelanc - Talent Acquisition Manager, KFC, PIZZA HUT, TACO BELL (Sphera Franchise Group) -, care a vorbit despre factorii de engagement în rândul angajaților din industriile de Ouick Service Restaurants, Fast Service Restaurants și Home Delivery. Ana Maria amintește, de asemenea, factorii motivaționali dintr-o organizației: efortul companiei - comunicare, focus pe angajat, diversitate, incluziune, susținere talentelor; beneficii basic - siguranța la locul de muncă, beneficii extra-salariale, mediu de lucru plăcut, echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

Andrei Crețu - co-fondator 7Card - ne-a prezentat un studiu de caz cu privire la activitatea sportivă a timișorenilor care fac parte din rețeaua 7Card. "2018 a fost anul cu cea mai intensă activitate sportivă în rețeaua 7Card. Abonații 7Card au adunat, așadar 1.863.000 de ore de mișcare, echivalentul a 77.525 de zile (213 ani), în care au ars 1 miliard de calorii", spune Andrei. În ceea ce privește industriile cu cei mai mulți sportivi, în top 5 se află: Automotive & Components, Software Services, Telecommunication Services și Outsourcing.

Radu Chiriac - Foundation Teacher, AL FERASA INTERNATIONAL -, următorul speaker a introdus elementul surpriză și le-a vorbit participanților despre arta de a identifica personalitatea unui viitor angajat în funcție de fizionomia sa: "Al Ferasa este arta de a privi cu atenție și de a înțelege în profunzime". Pornind de la câteva principii de bază și de la o bună cunoaștere a acestei științe, Cristian a exemplificat care sunt principalele componente ale feței: componenta mintală sau rațională se situează în partea de sus a feței, deasupra sprâncenelor până la scalp; componenta practică, cea care este responsabilă cu "execuția" se află între linia sprâncenelor și linia buzei superioare, iar componenta responsabilă cu dorințele umane se desfășoară de la linia buzei superioare până la bărbie.

De asemenea, inivitatul nostru a prezentat și beneficiile cunoașterii unor astfel de aspecte: "Al Ferasa îți oferă o mai bună înțelegere a comportamentelor oamenilor și a personalităților, precum și îmbunătățirea comunicării între angajați și departamente. De asemenea, vorbim și despre creșterea încrederii în sine în mediul profesional și/sau personal".

În cea de-a doua sesiune de discuții, am stat de vorbă cu Gabriel Racz - HR & Controlling Manager, MEWI - care ne-a împărtășit experiența implementării programului de recrutare în cadrul companiei. Provocarea a fost să atragă studenți pe care să îi pregătească de la 0 în cadrul unui program de mentorat, astfel încât, după 12 luni, aceștia să fie capabili să conducă un magazin în București.

"Din 4.529 CV-uri primite, în urma programului de mentorat, au fost angajate două persoane foarte motivate şi loiale, cu 'sete' de dezvoltare, care au ajuns ulterior şefi de zonă în mai puţin de 2 ani, fiind totodată lideri 'setaţi' să dezvolte alţi oameni", spune Gabriel.

Alături de Mihai Nedelcu - Regional Manager Benefitonline.ro - am aflat care a fost creșterea sectorului de beneficii ale angajaților în anul 2018: "Platforma BenefitOnline.ro funcționează ca un magazin online, fiecare angajat având acces la toată gama de beneficii. În prezent sunt peste 116.000 utilizatori, mai mult de 250 de companii satisfăcute, peste 1.800 furnizori și mai mult de 3.000 de beneficii unice. În același timp, companiile de tip call-center/BPO, IT și servicii oferă cele mai multe beneficii, iar valoarea bugetelor cheltuite de companii în 2018 au crescut cu 150% față de 2017, ajungând la o valoare de 114 M RON".

"Every small and positive action we take, will make a difference", a susținut Iulia Fuiorea - Global HR Manager, EVERSEEN LIMITED - în continuare. Iulia a vorbit despre curajul și atitudinea potrivită în punctul de turnură al unei companii, urmată de o discuție despre employer branding într-o industrie controversată, invitată fiind Anca Păun, Talent Acquisition & Employer Branding Manager DACH, Nordics & South Central Europe, British American Tobacco.

Anca a adus în discuție elementul digital în acest proces de employer branding. Anca a vorbit despre tendințele din acest sector, susținând că Facebook încă este un canal folosit, în continuă schimbare: "interacțiunea pe pagină continuă să scadă. În același timp, o rată mai bună de interacțiune o au materialele video comparativ cu imaginile statice, iar pentru un engagement optim paginile ar trebui populate cu conținut în mod constant - 5 postări pe zi, pentru a obține o rată de interacțiune bună". Anca mai adaugă faptul că tendințele par să se îndrepte către materialele de tip audio, așadar podcast-urile sunt următoarele canale către care organizațiile și brandurile ar trebui să își îndrepte atenția.

În încheire, Tim Ackermann - Global Head of Talent Acquisition & Experience - a vorbit despre digitalizare și generația Z, inclusiv de purpose shift & learning shift. "Comportamentul de learning s-a schimbat drastic în ultima vreme: vorbim despre un consum de informație din mediul digital și de autonomie, un model de învățare informal, orientat către un stil social de acumulare de informație", spune Tim, care adaugă că ar trebui să acordăm atenție celor 3 aspecte importante când vorbim de motivație: mastery, autonomy, purpose. În același timp, Tim recomandă angajarea unor persoane care se aliniază la nivel de purpose cu organizația.
Angajatul și angajatorul modern, context și noi perspective la HR Vibes, Timișoara
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.