Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Aeroportul International Kutsai proiectat de UNStudio

Aeroportul International Kutsai proiectat de UNStudio

Echipa de arhitecti UNStudio a prezentat oficial imagini ale noului aeroport international Kutsai, Georgia finalizat dupa doi ani in care s-a realizat proiectarea si executia constructiei. Desi autoritatile au deschis aeroportul in septembrie 2012 abia acum s-au finalizat integral lucrarile. Cladirea cu un design inovator si modern se remarca prin anvelopanta care lasa lumina naturala sa patrunda in interior, un turn luminat cu LED-uri care variaza in functie de intensitatea vantului si o serie de strategii menite sa ii ofere eficienta energetica si durabilitate in timp.

 

Aeroportul Kutsai a fost conceput pentru a deveni o poarta a tarii in viitorul apropiat, cu o estimare de un milion de pasageri care ii vor trece pragul in 2014-2015.

In cazul cladirilor publice dar si al locuintelor din Georgia, foaierul sau holul de intrare este un element reprezentativ al intregii cladiri. In privinta noului aeroport arhitectii au preluat acest concept si au incercat sa prezinte diversitatea culturala si dinamica culturii locale. Reglementarile pentru aeroport au fost foarte stricte fiind compuse dintr-o serie de standarde Europene si Georgiene, printre care si cele referitoare la rezistenta structurilor la seisme ceea ce a determinat implicarea mai multor companii si specialisti atat de la nivel local cat si international.

 

 

Arhitectura terminalului reproduce spatiile vaste si tavanele inalte specifice garilor din trecut. O structura cu forme organice, bine definite asigura o protectie transparenta deasupra terminalului. Pasagerii intra si ies din acest terminal transparent beneficiind de perspective spectaculoase asupra peisajului inconjurator. Atat detaliul de colt exterior marcat in rosu - care functioneaza ca un punct de inflexiune la nivelul volumului dar si un semnal vizual - cat si structura asemanatoare unei umbrele din cadrul terminalului - care functioneaza ca un punct in jurul caruia se distribuie fluxurile de pasageri - functioneaza ca doua detalii arhitecturale principale care polarizeaza restul functiunilor prezente.

 

Punctul central al structurii in forma de umbrela este o curte exterioara folosita pentru pasagerii de la Plecari. Spatiul transparent care inconjura piateta a fost gandit sa asigure fluxul continuu de pasageri, fara ca cele doua circulatii care directioneaza spre Plecari sau Sosiri sa se incomodeze reciproc. Terminalul a fost gandit ca un imens foaier al tarii astfel ca arhitectii au prevazut o cafenea, un spatiu pentru socializare si un spatiu de expunere unde vor fi prezentate lucrari ale celor mai cunoscusti artisti locali.

 

Turnul inalt de 55m dotat cu lumini care pulseaza, actioneaza ca un semnal luminos si un reper pentru aeroport. Exteriorul turnului este realizat dintr-un material perforat infasurat in jurul unui miez din beton. Lumini LED pozitionate intre miez si anvelopanta transforma elementul arhitectural intr-un element vizual, in care culorile variaza in functie de viteza vantului.

 

Arhitectii au avut grija sa implementeze in designul propus o serie de strategii specifice arhitecturii durabile. Un rezervor de mari dimensiuni care contine apa este folosit pentru sistemul de irigatie si tubulatura care transporta apa la diferitele niveluri actioneaza ca un sistem de racire/incalzire a spatiilor prin care trece. Consolele generoase ale acoperisului pe zona de sud si sud-vest asigura umbra, reducand astfel cantitatea de caldura ce se acumuleaza la interior. Un sistem hibrid de ventilare mentine consumul scazut de energie in timp ce apa uzata este stocata intr-un rezervor sub cladirea terminalului. Urmatorul pas in continuarea strategiilor de eficientizare este implementarea unui sistem de reciclare a deseurilor rezultate din activitatile curente.

 

Mai multe informatii gasiti pe: http://inhabitat.com

Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.