Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Problema aerului viciat în școli, ignorată de autorităţi. Beneficiile sistemelor de ventilaţie

Noul an şcolar va începe în curând şi seria lungă de probleme cu care se confruntă instituțiile de învățământ va ieşi la suprafaţă. Lipsa manualelor, a toaletelor, absenţa sălilor de sport sau mizeria din școli sunt problemele de care, din nou, se vor lovi cadrele didactice, părinţii şi copiii noştri. La şirul lung, mai adăugăm încă una, de care mulţi dintre noi nu suntem conştienţi: problema aerului viciat și ventilarea sălilor de clasă.
Problema aerului viciat în școli, ignorată de autorităţi. Beneficiile sistemelor de ventilaţie
Într-o școală liniștită, geamurile pot fi deschise pentru a aerisi sălile de clasă, dar este o metodă eficientă pe termen scurt. Fluxul de aer, care poate conţine praf, alergeni sau polen, accentuează sau favorizează apariţia problemelor respiratorii. În plus, iarna se formează curenți de aer care pot îmbolnăvi copiii.

Alternativa aerisirii în timpul pauzelor este, de asemenea, insuficientă pentru a obține o calitate bună a aerului pentru o lecție întreagă, deoarece nivelul de dioxid de carbon va creşte din nou, rapid. Un alt dezavantaj care nu ne permite să păstrăm geamurile deschise în timpul orelor este nivelul ridicat de zgomot din sălile de clasă, cauzat de gălăgia de afară.

Oamenii se pot adapta în maximum 15 minute la aerul sufocant dintr-o încăpere. Putem evalua calitatea aerului atunci când intrăm într-o cameră, dar ne pierdem capacitatea de a-l judeca după puţin timp, din cauza adaptării la acel mediu. Din acest motiv, persoanele care stau un timp îndelungat într-o cameră nu mai percep deteriorarea calității aerului și, prin urmare, nu mai văd niciun motiv să aerisească. În schimb, închidem ferestrele foarte repede dacă temperatura scade prea mult sau dacă este prea cald afară.

Prin urmare, este recomandat să folosim ventilație mecanică. În plus, recuperarea integrată a căldurii sau a aerului rece crește şi eficiența energetică.

Senzația de sufocare din clasă are efecte negative asupra performanței

Desigur, elevii și profesorii se pot obișnui cu ușurință cu o calitate slabă a aerului. Studiile au arătat însă că, inclusiv atunci când oamenii se adaptează la calitatea slabă a aerului, aceasta continuă să aibă efecte negative asupra performanței. Prin urmare, ventilația în școli nu este cu siguranță un lux, ci o necesitate!

Fie că vorbim de săli de clasă sau de săli de gimnastică, fie de săli de mese sau de cămine pentru elevi sau studenţi, fiecare camera are nevoie de un sistem de ventilaţie.

Petrecem 60-90% din viaţa noastră în interiorul clădirilor, iar calitatea aerului are un rol foarte important în sănătatea noastră, mai ales pentru grupurile vulnerabile (copiii şi persoanele în vârstă).

Soluția pe care o oferă sistemul de ventilație Atrea este una care, pe lângă faptul că aerisește încăperea şi aduce un aer proaspăt şi curat în interior, reduce costurile de întreținere cu 25%. Sistemele de ventilație cu recuperare de căldură asigură o aerisire permanentă și controlată a interiorului. În plus, spre deosebire de un sistem de ventilaţie tradiţional, Atrea nu doar aeriseşte încăperea, ci şi extrage aerul viciat prin grile de ventilație.

Căldura sau aerul rece se transferă aerului de afară, pe care centrala îl introduce în interior, după ce în prealabil îl filtrează.

De asemenea, este important ca atunci când se evacuează aerul din clase, să se elimine excesul de umiditate care favorizează apariţia igrasiei, a mucegaiului şi a condensului. Cu sistemele de ventilaţie cu recuperare de căldură de la Atrea, astfel de probleme nu există. În plus, nivelul de zgomot în timpul funcţionării la capacitate maximă nu depăşeşte valoarea de 30 db în încăpere.

Sistem de ventilaţie cu recuperare de căldură, implementat la Colegiul Național Mihai Viteazul din Capitală

Chiar dacă este foarte greu să schimbi ceva în sistemul de învăţământ românesc, nu este imposibil. De exemplu, cei de la Colegiul Naţional Mihai Viteazu din Bucureşti au devenit conştienţi de efectele negative ale poluării aerului şi au apelat la Atrea pentru a rezolva problema ventilaţiei aerului din interior. Aici, a fost implementată o unitate cu recuperare de căldură DUPLEX INTER 850. Echipamentul este complet, asigură un grad înalt de eficienţă, este integrat şi accesorizat complet, iar în plus are parametrii acustici foarte mici.

Specialiştii Atrea recomandă implementarea sistemelor de ventilaţie cu recuperare de căldură în toate şcoliile şi grădiniţele din România, fiind cea mai eficientă soluţie de ventilaţie din punct de vedere energetic, confort şi sănătate.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
ATREA
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.