Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Cum fotografiati obiectivele turistice? Cinci trucuri pentru fotografii mai bune

Cum fotografiati obiectivele turistice? Cinci trucuri pentru fotografii mai bune

In ziua de astazi aproape oricine are dupa el o camera foto, fie ea compacta, una cu obiective interschimbabile, sau macar un smartphone pe care il foloseste din plin atunci cand pleaca intr-o excursie sau doar iese in weekend prin oras. Intr-o perioada a retelelor de socializare si a constientizarii valorii imaginii intr-o serie de imprejurari, e firesc sa importalizam tot ce prindem: de la personaje, la obiective turistice, subiectele nu ne lipsesc. Pacat doar ca, atunci cand ne intoarcem acasa, o serie dintre cadrele trase par de-a dreptul plicticoase. Aici o sa  ne referim doar la fotografiile turistice, cu obiective de arhitectura. Fotografii de acest gen putem surpinde insa chiar si in propriile orase. Asadar, in acest week-end iesiti la fotografiat si faceti-va mana pentru vacanta urmatoare, uramrind ideile de mai jos.

 

 

Numarul de cadre. Nu trageti prea multe cadre ale aceluiasi obiectiv, riscati sa deveniti repetitiv, pozele sa fie mai degraba proaste decat bune si sa va plictiseasca tare chiar si pe voi insiva atunci cand va trebui sa la alegeti. Decat sa faceti cinci fotografii una dupa alta din unghiuri asemanatoare, dati-va ragaz timp de cateva secunde sa urmariti, prin vizor sau pe ecran, daca cadrul este drept (orizontala) si cel mai potrivit unghi. Stati cu vizorul la ochi cateva secunde pana ies din cadru persoanele nedorite si declansati. Cateva secunde de studiu va vor scuti de multe minutepierdute mai tarziu. Daca tot va lasati prada tentatiei de a declansa de mai multe ori, macar alegeti pe loc care sunt cele mai bune si stergeti-le pe celelalte din aparat.

 

Lumina Pregati-va imaginea analizand intai scena, unghiul cel mai bun si din ce parte cade lumina naturala. Daca vedeti ca aveti in acelasi cadru o parte a cladirii care este in intuneric, iar alta in plin soare, nu faceti acest cadru, veti obtine contraste rpea puternice intre o zona si alta, deoarece exponometrul face o medie a luminozitatii generale. Schimbati unghiul si preferati ori zona in umbra, ori pe cea in soare. Cand lumina cade uniform pe cladire, nu veti avea probleme cu contrastele.

 

Folositi reflexiile – apa, oglinzi, pentru a crea un cadru mai dinamic. O cladire veche, invecinata, reflectata in ferestrele unui centru de birouri placat cu sticla, sau un pod a carui reflexie in apa ii creeaza un alter ego tremurat dau tridimensionalitate cadrului.

 

Urmariti detaliile Dupa ce ati tras doua trei cadre cu ansamblul arhitectonic, continuati cu detaliile interesante. Nu are rost sa il fotografiati din toate unghiurile decat daca faceti un studiu despre asta. De asemenea, daca nu puteti incadra o cladire intreaga, puteti s-o “maturati cu privirea”, cautand detalii sau portiuni interesante. O simpla turla sclipind in soare poate fi mult mai atragatoare decat intreaga biserica vazuta dintr-o perspectiva deformata. Sau, daca obiectivul arhitectonic merita aratat in intregime, traversati pe partea opusa si incadrati de acolo. Veti obtine o vedere mai apropiata de perspectiva reala, cu deformari mai mici.

 

Fotografiati de la departare sau de sus. Partea cea mai proasta cand facem fotografii de cladiri este ca acestea sunt mult mai inalte decat noi. Fotografiile de jos in sus sunt, desigur, deformate, si in plus, toti amatorii le fac cam la fel. Banal. O perspectiva buna ar iesi daca ne-am indeparta de obiectiv pana ce liniile verticale nu mai apar deformate, dar adesea copacii, pietonii, masinile si autobuzele se interpun in cadru, ceea ce strica toata fotografia. (de aceea fotografiile-studiu de arhitectura se fac mai mult iarna, cand copacii sunt lipsiti de frunze). Insa puteti la fel de bine sa va urcati pe o bordura, pe niste trepte de la o cladire invecinata, ceea ce va mai indrepta perspectiva. Sau, daca aveti talentul de a va cauta unghiuri mai bune, puteti chiar sa intrati in casele de vis-a-vis sau sa urcati pe acoprisul caldirilor invecinate. Cu siguranta va iesi ceva deosebit.

In unele cazuri, se poate face fotografia si de la baza cladirii, dar fotografiul trebuie sa fie cat mai aproape de ea, in asa fel incat fatada sa fie cu buna voie “intinsa” pe aproape tot cadrul, doar cu cerul pe fundal. In acest caz deformarea este vadit dorita, in plus, pentru o imagine armonioasa se cauta simetriile, detaliile arhitectonice, arcadele etc.

 

Constatati imbunatatiri in noile imagini surprinse? Trimiteti-ne si noua cateva dintre fotografiile facute. Aveti si alte sugestii, cu cadre de care sunteti mandri? Va asteptam cu exemple pe forum. (Nu uitati ca trebuie sa va inscrieti ca utilizatori pentru a posta imagini.) Succes!

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.