Discuţiile 1 - 3 din 3 discuţii
  pagina urmatoarepagina urmatoare pagina anterioara Pagina din 1 pagina urmatoare ultima paginaultima pagina
Case lemn Casaneo - 30 dec 2012, 14:54 (post nou)
Raspuns solutie
Structura de rezistenta a constructiilor moderne din lemn este realizata din material lemnos de rasinoase, utilizat in modul cel mai optim, consolidata de panouri tip OSB si de elemente metalice de legatura. Acest tip de structura ofera avantaje net superioare fata de constructiile din beton: - obtinerea unei structuri usoare si foarte rezistente; - folosirea eficienta si economica a materialului lemnoS - realizarea in timp redus a constructiei; Daca la aceasta structura adaugam folosirea unor materiale moderne de constructie (vata minerala, rigips, membrane, etc.) obtinem o izolatie termica si fonica foarte buna, precum si un climat de locuit foarte sanatos. PROIECTUL : Documentatia necesara obtinerii autorizatiei de constructie care cuprinde certificatul de urbanism, avizele de la furnizorii de utilitati, proiectul arhitectural, proiectele pentru instalatii, proiectul de fundatii si proiectul tehnic de executie, este realizat in totalitate de catre reprezentantii firmei noastre. Pentru realizarea proiectului arhitectural, nu este necesara preluarea stricta a unui model prezentat de firma noastra. Am considerat de datoria noastra sa venim in intampinarea celor care vor sa construiasca o casa cu posibilitatea ca acestia impreuna cu arhitectul nostru sa conceapa acel model de casa care se preteaza cel mai bine nevoilor si gusturilor celui care urmeaza sa locuiasca in viitoarea casa, fara ca noi sa impunem anumite clisee dinainte stabilite, si nici fara a influenta pretul final de constructie. La realizarea planului de fundatie, doua aspecte sunt foarte importante in realizarea acestuia si, de ce nu, la influentarea sau nu a costurilor – este vorba de studiul geotehnic al terenului si ridicarea topografica a acestuia. De regula pentru zona Muntenia limita de inghet stabilita este de 90 cm, tocmai de aceea fundatia pe care o realizam in conditiile unui teren a carui rezistenta la compresie este una normala adica 200-250 Kpa, este de 1m, si astfel costurile nu cresc. In cazul unui teren care nu se incadreaza in acesti parametri, precum si a unui teren cu diferente de nivel mai mari de 0.5%, costurile cu realizarea fundatiei vor creste. FUNDATIA : Datorita greutatii reduse a caselor pe structura de lemn, fundatia care se realizeaza pentru astfel de case, este una izolata, adica in partea din pamant sapatura nu se executa continu pe intreaga circumferinta a fundatiei, ci se executa in cuzineti, in principalele puncte de intersectie a grinzilor de fundatie care corespund peretilor de rezistenta ai casei, In rest, tot ceea ce se executa in partea superioara a fundatiei – elevatia – se realizeaza in stilul clasic al fundatiilor pentru case de zidarie, cu grinzi de fundatie armate conform planului de fundatii, cu dimensiuni de 25 cm latime si 45 cm inaltime. Intre grinzile de fundatie se aplica un strat de umplutura compactata, folie de polietilena pentru ruperea capilaritatii, un strat izolant de polistiren extrudat de 2 cm, se monteaza tubulatura pentru scurgeri, peste care se toarna o placa de beton de 10 cm slab aramata. Inaltimea soclului astfel rezultata este de 50 cm. De grinda de fundatie se fixeaza mustatile de prindere pentru talpa structurii de lemn. Astfel se realizeaza o prindere eficienta a structurii de fundatie. Montajul structurii de lemn pe fundatie poate incepe inca de la a doua sau a treia zi dupa turnarea placii, asta in conditiile unor temperaturi de peste 10 grade Celsius, fara nici un fel de probleme. Important este ca decofrarea placii sa nu se faca mai devreme de 21 de zile, ceea ce nu impieteaza lucrul la structura. STRUCTURA : Structura casei de lemn este integral executata din lemn de rasinoase ( brad, molid ), cu o umiditate acceptata de 15%, la momentul in care aceasta este montata la casa. Trebuie spus ca tehnologie de ansamblare a elementelor de lemn pe care firma noastra o aplica presupune montarea bucata cu bucata a lemnului direct pe santierul unde se executa lucrarea, deci fara ca acesta sa fie ansamblat anterior intr-o fabrica. Ceea ce rezulta in final este tot un perete sandwich, doar ca el este montat bucata cu bucata sub stricta supraveghere a viitorului proprietar, acesta avand astfel posibilitatea sa observe ceea ce se monteaza in peretii casei lui. Inainte de a fi adus pe santier lemnul este prelucrat, finisat si dimensionat la lungimi dinainte stabilite, dupa proiect, intr-un atelier de prelucrare a lemnului unde acesta este atent selectionat pentru a nu fi patruns de carii. La realizarea structurii se foloseste lemn profilat cu dimensiuni de 12 x 12 cm, pentru stalpi, talpi si contavantuiri, 12 x 18 cm pentru grinzile de plafon intre nivele, 12 x 15 cm pentru cosoroabe si capriori, dulap de 5 cm grosime pentru dusumeaua oarba care acopera grinzile de planseu, scandura de 2.5 cm pentru sageac si astereala. Sistemul de montaj al structurii incepe cu montarea talpii de lemn pe fundatie cu un strat hidroizolator la contactul acestora si prinderea talpii de fundatie atat cu mustatile despre care am vorbit la fundatie, cat si suplimentar cu buloane speciale de 25 cm, cu 2 camasi, din care una se desface in beton si cealalta in lemn, asigurandu-se astfel prinderea eficienta a structurii de fundatie. Ansamblarea elementelor de lemn se face in sistem clasic prin chertare si cepuire, folosindu-se elemente metalice de imbinare speciale pentru lemn, asigurandu-se astfel flexibilitate si rezistenta structurii. Pentru intarirea prinderii intre nivele, acestea se fixeaza cu tije filetate montate din, metru in metru. Trebuie spus ca grosimea tuturor peretilor, exteriori sau interiori, este aceiasi, ajungand la gata la o grosime de 25 cm. Peste peretii exteriori se aplica placi din OSB 3, care este un material special pentru exterior avand proprietati hidrofuge, si care creaza structurii de lemn efectul de diafragma. Inainte de montarea placilor de OSB, pe partile de lemn care vor fi acoperite se efectueaza manual ignifugarea si insectofungicizarea. INVELITOAREA O data cu finalizarea montajului structurii se trece la montarea invelitorii pe casa, invelitoare care poate fi, in functie de optiunea clientului cu tigla metalica tip VIKING, sau sindrila bituminoasa tip TEGOLA. Montarea invelitorii presupune si montajul sistemelor de drenaj ( jgheaburi, burlane, etc. ) ale apei preluate de pe invelitoare. Sub stratul de tabla direct peste astereala se monteaza o membrana speciala care protejeaza de condens lemnul, apoi se creaza un caroiaj de lemn de 5 cm care permite aerului sa circule intre tabla si membrana, peste care se monteaza invelitoarea propriu-zisa. In cazul sindrilei bituminoase aceasta se aplica direct peste membrana. Garantia acordata de producator pentru tabla este de 5 ani, iar pentru sindrila bituminoasa de 15 ani. IGNIFUGAREA SI INSECTOFUNGICIZAREA Acestea se realizeaza pe structura de lemn, dupa montarea ei, placarea peretilor exteriori cu OSB si montajul invelitorii. Aplicarea se face prin pulverizare in mai multe straturi succesive de catre o firma si cu materiale avizate de catre pompieri, si certificate de organismele europene si romanesti. Aplicarea stratului ignifugo-insectofungicid, nu se face dacat dupa prelevarea din lemn a probelor de umiditate si se executa numai daca umiditatea lemnului este sun 20%, in caz contrar aplicarea este inutila. Avantajul aplicarii prin pulverizare a stratului ignifug si insectofungicid, dupa montarea pe exterior a OSB-ului este ca, se asigura protectie ignifuga si insectofungicida si placilor de OSB. Dupa incheierea procesului de ignifugare si insectofungicizare, se ridica proba din lemnul pe care acesta a fost aplicat si se depune la Institutul National al Lemnului, in vederea obtinerii certificariii calitati operatiunii executate. Garantia acordata de catre producatorul produsului pentru ignifugare si insectofungicizare este de 5 ani, iar materialul ignifug, intarzie aprinderea lemnului cu 90 minute. FINISAJE EXTERIOARE In aceasta faza, dupa montarea tamplariei exterioare ( usa exterioara metalica si tamplarie PVC cu geam termopan ) se trece la aplicarea termosistemului pe fatadele exterioare. Trebuie spus ca la realizarea termosistemului, firma noastra foloseste singurul termosistem din Romania, agrementat tehnic in intregul lui si este vorba de gama DEKO-PROFESSIONAL, produs de Policolor. Celelate agremente existente pe piata sunt pentru fiecare produs in parte folosit la realizarea termosistemului. Garantia acordata astfel de producator pentru termosistem in intregul lui este de 15 ani. Materialele folosite la realizarea termosistemului sunt – picurator sau profil de polistiren in care se aseaza la nivelul soclului polistirenul si are un rol foarte important in evitarea condensului, dar despre care vom vorbi m-ai incolo, amorsa de grund pe baza de quartz, adeziv special pentru aplicarea polistirenului pe OSB, dibluri pentru OSB, polistiren expandat ignifug de 5 cm, densitate 15 kg/mc, – care are o rezistenta termica de 0.038 W/mK si o rezistenta acustica de 62 db. In continuare se aplica plasa de armare din fibra de sticla cu o densitate de 145 gr/cmp, care se tencuieste cu masa de spaclu. La final se aplica tencuiala decorativa siliconica cu aspect canelat tip R 15 cu o grosime a granulatiei de 1,5-2 mm, in diferite nuante coloristice, cu aspect de scoarta de copac cu linii verticale sau circulare, care se intretine foarte usor prin spalare cu jet de apa. Optional, in functie de dorinta clientului finisajul exterior – tencuiala decorativa, poate fi inlocuita cu siding – dupa sistemul caselor americane – care este un lambriu pe baza de PVC, in diverse nuante coloristice, a carui garantie este de 50 de ani, sau casa poate fi imbracata in lambriu de lemn lacuitin diverse nuante coloristice. Un element foarte important de care trebuie tinut cont la aplicarea polistirenului, este modul de aplicare al acestuia, astfel incat sa protejam de umiditate structura de lemn cu OSB-ul aferent, stiut fiind faptul ca polistirenul este generator de condens si umezeala. Astfel in momentul inceperii termosistemului este important sa pornim cu aplicarea pe intreg conturul casei a picuratoarelor, despre care vorbeam la inceput, si in care sa introducem polistirenul. Modul de lipire a polistirenului este foarte important, aceasta trebuie sa fie facuta prin lipire in puncte si nu pe intreaga suprafata a acestuia. Lipit astfel in puncte, condensul creat intre polistiren si OSB are spatiu necesar, 2-3 mm, pentru a se putea prelinge pana in picurator, care prevazut cu gaurele asa cum spune si numele, apa din condens se va scurge in exteriorul casei. Tot astfel se creaza golul necesar ca aerul sa poata circula si ventila zona de condens. La partea de soclu a casei se aplica peste beton un strat de hidroizolatie cu bitum-cauciuc, care asigura protejarea fundatiei de infiltarea apei. Peste stratul hidroizolant se aplica tencuiala pentru indreptarea soclului si apoi stratul de tencuiala de soclu, in diferite nuante coloristice Portiunile lemn care raman vizibile ( sageac, balustrada, stalpi terase ) se acopera cu doua straturi de lac ignifug,lucios, in diverse nuante coloristice care dau un aspect placut exteriorului casei. FINISAJE INTERIOARE Aceasta faza reprezinta in acceptiunea viitorilor proprietari ai casei, in special al doamnelor, partea cea mai importanta si interesanta din constructia in derulare, si este drept sa fie asa pentru ca este acea parte din casa care se vede tot timpul si este oglinda intregii constructii atat pentru constructor cat si pentru beneficiar. Degeaba ai facut impecabil structura, daca peretii de rigips sunt plini de crapaturi, iar gresia sau faianta nu au nici o linie. Cele mai frecvente interventi in garantie apar de regula la aceasta faza de lucrari, iar calitatea la care acestea au fost facute conteaza foarte mult in reducerea costurilor de interventie in garantie pentru constructor, si a stresului si nervilor celui deja acum, proprietar al casei. Compozitia interioaara a peretelui este creata de – vata minerala de 100mm care se introduce in golurile ramase intre elementele de lemn atat la peretii exteriori cat si la peretii interiori, dar si in tavan si pod, asigurand astfel o foarte buna izolare termica si fonica peretelui. Vata minerala asigura o rezistent fonica de 65 db, si o rezistenta termica de 2,94 K/W, ceea ce reprezinta, impreuna cu celelalte elemente care compun peretele exterior, de 25 cm, o rezistenta termica de 3,76 K/W, cu mult peste ceea ce impun standardele in Romania, adica 3,00 K/W. Peste vata minerala se aplica folie anticondens care creaza intre vata si folie o bariera de aer de 2-3 mm, Urmeaza montarea rigipsului ignifug in camere si antiumezeala in bucatarie si bai, toate montate pe structura metalica pentru rigips. Se tencuiesc imbinarile si se aplica vopseaua lavabila, sau dupa caz faianta. Instalatia electrica se monteaza cu traseele aferente in spatele rigipsului, folosindu-se tubulatura de protectie, ignifug, GEWIS,cu fire din cupru. Se monteaza 5 trasee in intreaga casa, fiecarui traseu corespunzand-ui un disjunctor MARLIN GERIN in panoul electric, care la cea mai mica scanteie aparuta pe instalatie decupleaza alimentarea electrica in intreaga casa. Prizele si intrerupatioarele sunt marca VIKO. Intreaga instalatie electrica este realizata in subantrepriza de o firma agrementata A.N.R.E. Instalatia termica se traseaza peste placa de la parter si apoi prin spatele peretelui de rigips se fac traseele pentru turul si returul radiatoarelor de la nivelul superior. Materialele folosite pentru traseele de instalatii sunt, polipropilena pentru partea ascunsa a traseelor si cupru in zona care ramane vizibila din traseul termic. Radiatoarele care se monteaza sunt din otel, din gama dimensionala 22 x 600 x ?. Marimea radiatorului pentru fiecare incapere se calculeaza pe baza normativelor in vigoare, tinandu-se cont de suprafata camerei. Ce ntrala termica este de 24 KW, cu tiraj fortat, din gama ARISTON. Modul de realizare si punere in functiune a instalatiei termice, este autorizat I.S.C.I.R Instalatia sanitara – scurgerile – sunt realizate integral din tuburi PVC, iar obiectele sanitare aferente sunt din gama MONDIAL. Pardoseala de la parter se compune dintr-o sapa semiuscata de 3-5 cm peste care se aplica dupa caz, folie izolatoare pentru parchet si parchetul propriu-zis de 7 mm, sau gresie. La pardoseala de la etaj, in camere se aplica, peste pardoseala oarba din dulap de 5 cm, placi de OSB 2 de 15mm, dupa care urmeaza folie de parchet si parchetul. In baia de la etaj peste placa de OSB se aplica un strat hidroizolator sub forma de placa autoadeziva importata din Germania, un fel de carton cu membrana care se aplica cu foc, si care asigura o impermeabilitate perfecta baii de la etaj. Peste aceasta membrana se toarna o sapa uscata de 3 cm si gresia. Identic se procedeaza in zonele in care exista balcoane, zone foarte expuse intemperiilor si umezelii. Scara interioara se realizeaza in totalitate manual de mesteri cu traditie din zona noastra de activitate, din lemn de brad uscat, atent finisat si lacuit, in baza proiectului arhitectural. La cerere scara poate fi realizata din stejar. Logheaza-te sa vezi acest link
Raspunde
fane - 05 apr 2013, 18:17 (post nou)
Raspuns solutie
Se poate placare gips verde direct peste OSB 3 de exterior de 15mm la interiorul unei case din lemn. Specific ca OSB-ul este prins de structura casei pe interior si intre OSB si structura casei este folie bariera de vapori cu aluminiu, iar golurile dintre stilpi si diagonale sunt umplute cu vata bazaltica caserata de10cm grosime si dupa vata este panou sandwich din polistiren expandat de 10cm cu densitatea se 15KG M3 cu model la exterior. Multumesc frumos.
Raspunde
Arhsterix - 23 apr 2013, 16:10 (post nou)
Raspuns solutie
NU as recomanda priderea gips-cartonului direct de OSB. In toate cazurile structura de lemn chiar rigidizata cu OSB ramane elastica...asta inseamna ca vor exista vibratii care se vor manifesta in toata structura. Cum vad ca te pregatesti sa faci o baie sau o bucatarie, daca vei placa gipscartonul direct pe OSB exista riscul aparitie de crapaturi (in timp) la colturi si deci imprastierea vaporilor in alte zone. As incerca mai degraba o tecuiala uscata, adica departata de OSB.
Raspunde
fane - 24 apr 2013, 02:13 (post nou)
Raspuns solutie
Multumesc de raspuns ,dar doresc sa va intreb ; -firmele care construiesc case pe structura din lemn,nu mai pun diagonale intre stilpii de rezistenta ai casei ci monteaza OSB direct prins de stilpi care sunt considerati ca si pereti ,ca si diagonale,este foarte greu sa poti misca o placa de OSB stinga dreapta, prinsa da stilpi,iar pereti de gips-carton sunt prinsi pe montati metalici deacord, DA. Bun atunci va spun ca am vazut case pe structura din lemn si care au pereti de regips montati pe montanti metalici care au crapat la imbinare intre placile de regips. Va spun ca era pusa banda de imbinare intre placi si tot a crapat intre placi. Eu deja am placat jumatate din pereti de la parter ,ramane sa ma conving personal daca va crapa intre placile de regips. Am sa va scriu si daca va crapa si daca nu va crapa. M-am gindit ca daca este prin solidar OSB de 15mm de structura din lemn a casei va deveni ceva solid si nu cred ca va putea misca structura casei pereti din OSB deoarece am diagonale intre stilpi si placile de OSB prinse de stilpi si de diagonale. Inca odata doresc sa va multumesc de raspuns.
Raspunde
Arhsterix - 25 apr 2013, 14:46 (post nou)
Raspuns solutie
Sistemul de case de lemn cu OSB in loc de diagonale este specific american si canadian. Exista doar o mica problema. Modul de finisare trebuie adaptat la sistemul constructiv, in acest caz unul destul de elastic si nicidecum sa implementam ceva empiric. Daca tot ati vazut ca apar crapaturi poate ar fi interesant sa incercati alt mod de finisare. Spre exemplu, daca tot am vorbit de americani, am vazut o astfel de casa in SUA, finisajul din baie imita perfect faianta dar era din ..plastic iar profilele de la colturi erau din cauciuc. Referitor la problema DVs cred ca in momentul in care OSB -ul si gips-cartonul sunt solidare este 100% sigur ca vor aparea crapaturile. O varianta, ca tot vorbiram de variante, ar fi sa prindeti un coltare de pvc, cu silicon, pe toate imbinarile. Spor la treaba
Raspunde
Raisa Chiruta - 04 iun 2013, 14:23 (post nou)
Raspuns solutie
Buna ziua, Sistemul de montaj al rigipsului in cazul caselor din lemn se concretizeaza prin folosirea riglelor metalice speciale pentru rigips profile U, L, etc. Acestea anuleaza eventuale miscari ale lemnului si asigura un finisaj de calitate. Gasiti fotografii pe Logheaza-te sa vezi acest link si pe pagina noastra de facebook DornaEcoHouse. Pe piata sunt multe firme ce ofera o gama larga de solutii, Trebuie sa fiti atent la argumente si experienta pentru a lua deciziile corecte.
Raspunde
fane - 14 iun 2013, 00:15 (post nou)
Raspuns solutie
Va salut si va multumesc de raspuns,am citit tot comentariul scrisde DVS prea multa vorbaraie ,eu va scriu ca am vazut diverse firme cum monteaza osb pe pereti daca v-as arata ca eu am filmat cind am turnat betonul cu cifele de beton cind am montat peretii interiori si cei exteriori ma refer la sandwich cum l-am montat nu cu firma cum vad ce se lauda fiecare firma in parte ca eu fac sparg avioane si cind la proba contrarie nu se vede cum se lauda fiecare . Eu va scriu si am imagini ma repet am imagini si e construita in regie proprie nu cu diriginte de santier cum mai vad pe la alte constructi bai, eu am diriginte de santier ,hai sa lasam vrajala de o parte care o face firma care doreste sa convinga clientul sau clientii. Eu, va scriu mai pe scurt eu am montat 135 baxuri de vate bazaltica adica 1188kg de vata am montat eu si cu sotia de 10 cm grosime cu 2,2kg fiecare placa de vata bazaltica ,OSB 3 de 15mm la parter si 12mm la etaj l-am montat singur ,a iesit ata si cind zic ata totul in boloboc prieteni cind au vazut nu au crezut , folia ,bariera de vapori din aluminiu eu am montat-o placile de rigips l-am montat tot singur , urmeaza sa le gletuiesc si sa dau cu lavabila si ma apuc tot singur de instalatia electrica tot singur ca asta imi este meseria am totul cumparat si aparatajul il am aplicile din lemn din clasa indiana cu becuri economice, cu cap scara va fi instalatia electrica nu ma grabesc m-i le fac singur si nu dau atitia bani cit cer firmele am trifazatul in casa adica PI=80 A ptr cunioscatori 3x 16mm =1x25mm2 DVR l-am cumparat
Raspunde
Porneste o discutie noua
Răspunsuri soluţie
→ din toate forumurile
Hidroizolatii pe baza de membrana poliuretanica lichida ALCHIMICA
Buna ziua! Va recomand Hyperdesmo PB 2K, un bituum poliuretanic bicomponent lichid si o...
Cosuri de fum ceramice PLEWA
Montajul dureaza 1 zi si costa 250 euro.In montaj intra si asigurarea statica ce poate fi ...
NU mai stoarce masina de spalat Whirpool AWT 2284-800 (incarcare pe sus!)
Aveti foarte multe pagini si dezorganizate!!! ms!
Ruperea capilaritatii solului la fundatii
Buna seara, Din experienta mea si din informatiile pe care le-am obtinut de la arhitectul...
Mobilier de baie SANOTECHNIK
Lista de preturi Sanotechnik este postata pe www.sanotechnik.com , Romania , sectiunea...
vezi toate răspunsurile soluţie
Cei mai activi utilizatori
 electrocasnice
electrocasnice
33 posturi in ultima luna
 
ghabi
6 posturi in ultima luna
 paulownia
paulownia
5 posturi in ultima luna
 
Gheorghe Jescu
4 posturi in ultima luna
 OctagonRomania
OctagonRomania
4 posturi in ultima luna
 
Stefan Stoica
4 posturi in ultima luna
 SAPA MECANIZATA
SAPA MECANIZATA
4 posturi in ultima luna
 
Bartha Robert
3 posturi in ultima luna
 Aluterm Group
Aluterm Group - ALUTERM GROUP
3 posturi in ultima luna
 
orhideea1966
3 posturi in ultima luna
 
Otto Frantz
3 posturi in ultima luna
 Nervometal  Romania
Nervometal Romania
2 posturi in ultima luna