OAR: Organizarea urmatoarei sesiuni de Atestare a Dreptului de semnatura in perioada 21 - 22 septembrie 2012.

Ti-a placut acest articol? Adauga-l la favorite, pentru a-l regasi usor in lista de continut preferat din contul tau!
Publicat de SPATIULCONSTRUIT, la

O.A.R. anunta organizarea urmatoarei sesiuni de Atestare a Dreptului de semnatura in perioada 21 - 22 septembrie 2012. Dosarele de atestare se depun la filiala pana pe data de 3 septembrie 2012.  In perioada 10 - 31 august Filiala Bucuresti va fi inchisa. Ca urmare trebuie sa va programati depunerea dosarelor pana in data de 9 august sau in ziua de luni 3 septembrie. Formularul de inscriere va fi completat la sediul filialei la depunerea dosarului. Mai jos gasiti detalii despre actele necesare pentru inscriere.

 

 

I. ACTE NECESARE PENTRU OBTINEREA DREPTULUI DE SEMNATURA (conform Directivei 2005/36/CE , Legii 184/2001 republicata, Legii 172/2010 si a Regulamentului de organizare si functionare a O.A.R.)


Pentru toti solicitantii,
· formular solicitare drept semnatura (in anexa)
· copie carte de identitate sau pasaport;
· copie legalizata de pe de pe atestatele de competenta profesionala sau de pe titlul de calificare, care asigura accesul la profesia de arhitect si atestarea experientei profesionale a persoanei in cauza (ex. diplome, alte documente);
· cazier judiciar;
· curriculum vitae succint, 1-2 pagini (optional);


Pentru arhitectii stagiari,
· copii legalizate carnet de munca sau contract/e de munca;
· certificatul privind dobandirea experientei profesionale practice emis de arhitectul indrumator;
· recomandarea/recomandarile arhitectului/arhitectilor indrumatori ;
· dovada efectuarii stagiului emisa de filiala OAR al carui membru este stagiarul.


Pentru arhitectii, cetateni UE, membri/nemembri ai organizatiilor profesionale similare OAR, este necesar a se prezenta si un Certificat conform Directivei 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale, eliberat de autoritatile competente din statul de provenienta (Camere, Ordine, Uniuni etc. ale Arhitectilor), in original si traducere legalizata, care sa ateste:
 - dreptul solicitantului de a exercita profesia de arhitect pe teritoriul acestuia;
 -  faptul ca solicitantul detine acele titluri oficiale de calificare sau alte documente doveditoare ale calificarii profesionale care indeplinesc criteriile legislatiei europene in domeniu si a efectuat practica profesionala;
 - dovada privind caracterul onorabil sau dovada prin care se suspenda, se limiteaza ori se interzice exercitarea unei profesii in caz de eroare profesionala grava sau de infractiune;


Acest document trebuie sa fie prezentat la cel mult trei luni de la data eliberarii sale de catre autoritatea competenta din statul de provenienta al solicitantului.


Dreptul de semnatura se obtine in conditiile prezentarii dosarului cu actele enumerate mai sus, a portofoliului de lucrari si a sustinerii interviului la Comisia Nationala de Acordare a Dreptului de Semnatura.


Arhitectii din statele Uniunii Europene, ale Spatiului Economic European si ai Confederatiei Helvetice care au drept de practica in aceste state, depun dosarul cu acte pentru recunoasterea automata, nu sustin interviu si nu prezinta portofoliu de lucrari.


Arhitectii din statele Uniunii Europene, ale Spatiului Economic European si ai Confederatiei Helvetice care nu au drept de semnatura sau alt drept echivalent obtinut pe teritoriul unuia dintre aceste state vor dobandi, la cerere, drept de semnatura pe teritoriul Romaniei, in aceleasi conditii ca si cetatenii romani.


Conditiile in care posesorii unor titluri oficiale de calificare in profesia de arhitect, care sunt cetateni ai altor state in afara celor mentionate la art. 5 din Legea 184/2001 republicata (cetateni UE, n.n.), denumite state terte, pot sa isi exercite profesia in Romania, sa dobandeasca drept de semnatura si sa solicite inscrierea in Tabloul National al Arhitectilor vor fi stabilite, in conditii de reciprocitate, prin conventii incheiate de statul roman cu statele de origine ale acestora, cu respectarea cel putin a conditiilor minime de formare in profesia de arhitect, prevazute de Directiva 2005/36/CE (art. 12, Legea 184/2001 republicata)


Taxe: 230 lei pentru interviu sau analiza dosar si portofoliu.
Detalii conturi bancare: Ordinul Arhitectilor din Romania, cod fiscal 14083510
Banca Romana pentru Dezvoltare - Sucursala Academiei
cont in lei: RO80BRDE410SV21208234100, cont in euro: RO31BRDE410SV18573724100,
cont in dolari RO07BRDE410SV33056304100. Pentru platile in euro sau dolari codul swift al bancii este BRDEROBU.


Modul de realizare a portofoliilor de lucrari si a desfasurarii interviului este descris mai jos.


II. PORTOFOLIILE DE LUCRARI
Portofoliul de lucrari in vederea dobandirii dreptului de semnatura va contine un numar minim de 3 lucrari la faza de proiectare DTAC – ca extras din PT, prezentate pentru obtinerea autorizatiei de construire. Fiecare lucrare, din cele trei (sau mai multe), va fi prezentata sub forma unei mape-caiet format A 4 sau A 3, pe suport hartie, (plansele pot fi si mai mari, dar pliate pana la dimensiunile A 4 sau A 3).
Lucrarile executate in alte tari decat Romania vor fi lucrari depuse in vederea obtinerii autorizatiei de construire in tarile respective. Pentru fiecare lucrare se vor prezenta in principal: memoriul de arhitectura, plansele de baza – planuri de incadrare in zona, planuri de situatie, planurile cladirii (subsol, demisol, parter, mezanin, etaj, etaj curent, mansarda, acoperis etc.) sectiuni, fatade si in secundar/optional detalii si fotografii.


Portofoliile de lucrari vor fi intocmite potrivit regulilor specifice proiectarii de arhitectura si a legislatiei in vigoare in Romania (vezi Legea 50/1991 republicata, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, Legea 10/1995, privind calitatea in constructii, Legea 114/1996 privind locuinta etc.). Plansele principale si detaliile vor fi semnate in cartus la rubrica „proiectat” si vor avea aplicata stampila firmei de proiectare. Pentru stagiari este obligatorie, pe langa semnatura lor, semnatura arhitectului indrumator si parafa acestuia de arhitect cu drept de semnatura.


Portofoliile de lucrari ale tuturor solicitantilor de drept de semnatura vor fi restituite participantilor imediat dupa sesiune. In cazuri justificate, CNADS poate dispune retinerea anumitor portofolii pentru analiza ulterioara.


III. INTERVIUL
Discutiile din timpul interviului vor fi axate pe elementele lucrarilor prezentate in portofoliu, pe cunostintele dobandite in timpul practicii in domeniul proiectarii de arhitectura si pe cunoasterea regulilor specifice proiectarii de arhitectura si a legislatiei in domeniu in vigoare in Romania
Sesiunile de acordare a dreptului de semnatura se tin in lunile martie, iunie, septembrie si decembrie.

 

Arh. Stefan Udriste-Scafa
Presedinte Comisia Nationala de Acordare a Dreptului de Semnatura

Ce parere ai? Logheaza-te ca sa poti comenta: